Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

DFS

Amaai, de mock up alleen al is indrukwekken, kijk uit naar de werken!

Steam.N

Veelbelovend, Floris !
Ik kijk uit naar de realisatie  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

ziet er tamelijk realistisch uit, heb hier een luchtfoto die ook handig is bij de bouw, wie de fotograaf of eigenaar is niet duidelijk, komt van internet...


Floris

Het is in elk geval een fijne foto, dank! Ik vermoed ergens in Duitsland genomen gezien de vorm van de cowpers en kleur van de fabrieksloc.

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

modelbaanHO

Dat wordt best indrukwekkend.
Ik blijf dit draadje volgen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

Kijk ook even naar de lengte van die torpedowagen aan de linkerkant van de foto  8)

Wat een toegeving in de lengte van die wagens doen wij met onze modellen (zeker met die oudere lima's)  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ceuleer

Citaat van: SuSke op 21 april 2015, 12:24:50 PM
Kijk ook even naar de lengte van die torpedowagen aan de linkerkant van de foto

Trix heeft een veel betere versie gemaakt dan lima, het zijn wel Duitse torpedowagons.

Grz,
Gunter

mark7758

Floris ga zo door.
En even wat aanvullen.

















Foto met toestemming van de maker.

Veel plezier.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske


evan

Damn Floris!

Wat een ambitieuze uitdaging.  Ik ben fan en volg nog steeds mee met de rest ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Whis

#117
Hoi.

Als handlanger in dit epistel nu ook maar eens de moeite genomen mij hier aan te melden. Erg leuk om de enthousiaste en opbouwende reacties te zien op Floris' werk. Dat geeft de burger moed! En mooie foto's van HF B!

Onderstaand wat foto's van de zaken waar ik mee aan het prutten ben; het gedeelte met het Atelier Centraux, ingeklemd tussen de Rue de Boncelles en de Rue de l'Enseignement. Grofweg dit:



Het is allemaal nog verre van af, maar voor de waarde lezers hier is het misschien interessant om de ontwikkeling te zien.

Een deel van het atelier begint enige vaste vormen aan te nemen. De westzijde van het atelier en de locloods  zijn nog in 'tape-aan-elkaar-klieder' fase. Voor alles veel credits naar Floris qua ontwerp-, frees- en gietwerk. Mijn werkzaamheden waren beperkt tot dingen vinden, meedenken en suggesties aanleveren.

Een overzichtje op een 40cm breed dressoir. Het geheel wordt nog wat dieper, maar het geeft een goed beeld van de verhoudingen.


Delen van het atelier in een wat verder stadium.




Hierna de Rue de l'Enseignement in wording. Zoals eerder aangegeven zullen de gevels bij t.z.t. bij Artitec verschijnen.
Laat ik hierbij nadrukkelijk vermelden dat ik vooral in de weer ben geweest met losse voor en achtergevels. Zijgevels, daken, etc. waren nog niet beschikbaar. Dus zie het vooral als prototypewerk. Een aantal pandjes staan letterlijk in de Rue de l'Enseignement, anderen zijn meer 'in de geest van' gebouwd. Uiteindelijk gaat het om het sfeertje.


(bron: google maps)





Er begint wat koterij te ontstaan aan de achterzijde...


Voor de Rue de Boncelles zitten tot nu toe twee pandjes grof in elkaar. Deze twee vond ik dermate hinderlijk dat ik ze gewoonweg moest bouwen. De rest wordt waarschijnlijk een wat meer vrije interpretatie.


(bron: google maps)





Zoiets dus.

Wieger

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mark7758

En dan komt de vraag. Komen die huisjes ook in de winkel? Zoek nog 1 a 2 panden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.