Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Rangeerduivel

#60
Citaat van: raf op 03 maart 2015, 13:25:48 PM
eerst deze heeft maar 10 assen en geen 12
dat goed rijden vergeet het maar dit is een echt kreng
door de wissels en dergelijke is er geen probleem maar op rechte stukken word je der knetter van
korte bochten heb ik ook geen problemen ondervonden


Wel ja sè,dit is wat ik zei hé...
Citaat van: Floris op 03 maart 2015, 13:27:10 PM
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f2/Wagon-Poche-SZ-504121_Mulhouse_FRA_002.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Wagon-Poche-SZ-504121_Mulhouse_FRA_001.jpg

En dat is 'm inderdaad se,
En dat waggelen en ratelen was eigen aan Lima,alsook de lage prijs!
Alhoewel het een stuk beter was nadat ik de ton verzwaard had met een scheut vloeibaar gips! ;D

;)

Floris

ja precies! Lima, daar legde je een flinke ovaal van, half onder het bed want dan zag je de locjes zo mooi vonken, en dan maar vaart maken op het rechte stuk en als er niks uit de bocht vloog was het niet leuk.  8) kon het spul toch tegen. En dan lekker vonkjeslucht en warme olie snuiven.  ;D
Toen waren modeltreinen nog leuk.  :P

loebaske

#62
Je bedoel de torpedo wagons ???








raf

Ha rudy da kan ik nog eens proberen om daar wat gewicht in te krijgen
alleen die deksel die zit in de weg dus da word breken

werden die wagons ook leeg mee getrokken in andere samenstellingen
moet wel zijn want anders geraakten ze nooit op hun bestemming waar ze werden ingezet

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris


loebaske


Floris

Fraaie wagens, dat bedoel ik.  :) Kleuren ook mooi getroffen!
Ik heb weleens vaker plaatjes van die modellen zien langskomen, die zijn ooit door een kleinseriefabrikant gemaakt neem ik aan? is daar nog ergens aan te komen eigenlijk? (ik neem aan dat je de jouwe niet kwijt wilt  ;D wel een mooi gezicht zo, twee in een trein)

loebaske

Idd. dat was een lid van de luikse club die deze maakte en enkel voor de leden, heb hem kunnen overtuigen om een set voor me te maken, ook die E wagons, deze wagens zijn belange niet op kleur en nog wat kleine dinges moet ik nog aanmaken, ik doe ze absolut niet weg, denk als iemand dit gaat op de markt brengen het een schot in de roos is...als ze op schaal en korrect zijn!!!!
Er zijn fabrikanten (zoals Lima) die ze heeft gemaakt maar dan de franse en niet op schaal...

Hier zo een kleine bij Arcelor




mark7758

Meerdere foto's zijn te regelen.
Floris vraag AB7216 eens naar de DVD Staaltreinen rond NK
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Floris

gelijk had ie, dat hij ze niet in grote hoeveelheden maakte. Het zijn geen makkelijke wagens. Maar goed, mocht er iemand wel vanaf willen dan hou ik me aanbevolen  ;D
Voor de plannen die ik heb zijn die 16-assers eigenlijk te groot, maar ze zijn wel heel tof en kenmerkend voor luik. Zeker zo'n trein van twee met de goede E-tjes erbij!
Dank voor het plaatsen van de foto van de kleine torpedo, fraai kleurvoorbeeld voor straks!

Brossel

Citaat van: Floris op 03 maart 2015, 15:30:18 PM
Dank voor het plaatsen van de foto van de kleine torpedo, fraai kleurvoorbeeld voor straks!

Mooi project Floris!
Maakt me wel nieuwsgierig naar welke reportage je gezien hebt op het Franstalige forum.
Kun je die eens  linken?

En mocht je je baas zo ver kunnen krijgen; van een kant en klaar model (of zelfs een bouwpakket) van zo'n kleine torpedo wagen heeft Artitec in mij een klant hoor!
;)

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske

+2

En het juiste model...ben ik absolut klant  :)

mark7758

natuurlijk wel vervuild. !  Voorbeelden genoeg.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske