Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Dank! Erg leuk om van belgen te horen dat het er belgisch uitziet! Bij een industriegebouw kun je gewoon nabouwen wat er staat of iets verzinnen dat er enigszins logisch uitziet. Zo'n straatje als dit vond ik lastiger, je moet zelf allerlei details verzinnen (zoals de kleur van de voordeuren, in Nederland veel donkergroen, maar België? Ik denk andere kleuren, maar welke? geen idee eigenlijk...) en er zal vast hier en daar wat in geslopen dat eigenlijk meer "hollands" is. (als jullie zoiets zien zou ik het graag weten, kan ik erop letten in t vervolg, we hebben nog genoeg te bouwen... ;D )

Metpetergaathetbeter

prachtig dat Belgische kotjes-cultuur in model !  8)

eddy

Hoi Floris,knap man.
Geeft de Belgische sfeer weer,mischien wat meer koterij in de tuinen.

groeten eddy

GDE

Amai Floris,  dit is modelbouw van topkwaliteit! ik zie dat het café de la gare alvast in de catalogus van artitec staat. Heel mooi en ook naar de huisjes kijken we uit om te kunnen kopen.  Om een idee te krijgen van het Belgische straatbeeld of de gebruikte kleuren....  zou ik je de boeken van "allemaal de tram op burgers " aanraden.  Ik heb deze ook gekocht net om de reden dat deze vol met kleurenfoto's staat van trams die door Belgische straten reden.  Je kan er heel veel details in vinden zoals de verkeersborden,  muurreclame, huizen.... Vraagje, hoe maakte je de elektriciteitisolatoren en die masten waar ze aanhangen of waar koop je deze?

bekie

Bij de eerste blik op de eerste huizenrij dacht ik een foto van een echte straat te zien, ... Tot,ik de gekreukelde achterwand zag  ;), subliem. Zeer Belgisch en ook bruikbaar in Vlaanderen.
Proficiat.
 

Floris

Hallo Geert,
De electriciteitsdraadhouders zijn van messing (etswerk). Er zit er sowieso eentje bij het café, kan er eventueel nog een los setje van maken misschien. En dank voor de tip, zal eens uitkijken naar dat boek!

Bolje

#21
Inderdaad, subliem.

Prachtige weergave van een oude werkelijkheid.

Ik zie ook uit naar de rest die verschijnt in de catalogus. Is dit enkel te bestellen via de Nederlandse site?

Doe zo verder voor de Belgische modelbouwer.
Dank U

Een extra vraagje: Zijn er ook Nederlandstalige (voor de Vlaamse omgeving) panelen voor bv het café?
Vele groeten,
Ronald

Steam.N

Prachtig gedaan, Floris !
Net echt !  En onmiskenbaar Belgisch !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Floris

Hallo Ronald,
Een en ander komt gewoon in het algemene artitec-programma dus zou dan gewoon overal te koop moeten zijn.  ;)
Er komen uiteraard vlaamse opschriften voor het café, het losse cafe dat voor de catalogus is gefotografeerd heeft waalse kleur (lekker zwart!) en opschriften (piedbouef-reclame), op het diorama staat ie in vlaamse versie. Beide versies panelen komen in de kit.

loebaske

Zijn die gebouwen dan al verkrijgbaar bij Artitect?
Wil eens de prijs weten en bestellen bij men leverancier...

Rangeerduivel

Jammer dat Paul Dooms geen 'brouwer' was,het had mooier gestaan met zijn vrachtwagen voor de deur van het café! :D :D

Mooi materiaal zoals gewoonlijk bij Artitec!

;)

Raoul

Prachtig. Sommige zichten zijn niet van de werkelijkheid te onderscheiden. Proficiat.

loebaske

Heb niets gevonden (ik toch niet) op site van Artitec van deze gebouwen  :(

Bolje

Vele groeten,
Ronald

loebaske

Merci Ronald, heb weer niet goed gekeken (was een wat klein fotooke  ;) )