Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Metpetergaathetbeter

foto van gisteren leek wel iets overbelicht vandaar dat het veeleer hetzelfde roestkleur gaf  :-\

Floris

Neuh, gister was t ook allemaal dezelfde kleur. Pentax en foon blijken het vandaag aardig eens over de kleur trouwens
IMGP7488 by Floris Dilz, on Flickr
en nog even de buitenkant, qua dat ik t zelf wel een fijn afgeknaagd uitgebleekt verdropen ellendig ding vind zo.
IMGP7489 by Floris Dilz, on Flickr
IMGP7492 by Floris Dilz, on Flickr

Verder had ik allerlei woeste plannen om dit weekend het hele huis schoon te maken en nog iets met de ertssilo te doen nadat ik daar al tijden niet meer aan toe kwam... tot nu toe heb ik een beetje bij de PC zitten hangen en letterlijk helemaal niks gedaan, ja sloffen gaan halen in de slaapkamer omdat ik koude voeten kreeg.... Mocht daar nog iets aan veranderen dan horen jullie t wel.  ;D

SuSke

Geniet nog vanje "off-day" Floris, wij blijven wel verder genieten van het mooie lelijks dat je op onze schermen tovert  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

Als ge nu eens een hond in huis neemt, en hem africht hoef je die sloefen niet eens meer zelf te halen :D

Grtz,

Samuel.

ps: coole verwering :)
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

GDE

Knap gemaakt Floris en heel mooi gepatineerd.  ;)

jakeman103

Ik heb dit machtige bouwwerk gezien in Leuven op de modelspoorbeurs. Werkelijk prachtig. Floris ik heb je een privebericht gezonden.

Groeten Jake

Floris

Hoera, dr gebeurt weer echt wat, na eindeloos irritant gereutel met ziek zwak en misselijk zijn... t gaat allemaal nog niet hard, wat ik hier laat zien is ook al deels van vorig weekend, maar tis iets!
Voor de onderbouw van de ertssilo is een hoop dik styreen gesnipperd... wat er nu gebouwd is bestaat in het echt allemaal nog, zover ik heb kunnen achterhalen hoe t in elkaar steekt, Een beetje lastig want alles ligt half bedolven onder puin en er staat een flink oerwoud overheen gegroeid en met al die hoogteverschillen wordt het terplekke dan lastig overzicht houden, laat staan dat je op een foto nog ziet wat nou wat is...
DSC_1926 by Floris Dilz, on Flickr

alles gebaseerd op wat ik hier zo'n beetje uit had zitten vogelen... deze luchtfoto is alweer van 10 jaar terug ofzo en dat scheelde toch wel iets qua oerwoud, wat er niet op te zien is heb ik aangevuld met wat ik terplekke zo'n beetje uitgevogeld heb, het zal wel niet exact kloppen maar tis goed zat vind ik.
hoekberg 5 by Floris Dilz, on Flickr

verder een beetje rommelen met betonstructuur, eerst bekistingsplanknaden krassen, dan structuur erin schuren en de naden wat afzwakken en als laatste met een mes flink op de hoeken inhakken zodat het wat brokkelig gaat ogen. Denk dat dit wel aardig gaat worden.
DSC_1925 by Floris Dilz, on Flickr

nog wat plaatjes van hoe t gaat worden met nog een en andr qua buizen en vage bordessenrommel
IMG-20161203-WA0021 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_1927 by Floris Dilz, on Flickr

IMG-20161203-WA0023 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_1929 by Floris Dilz, on Flickr
Nou, maar es zien hoe dit afloopt.  ;D

Martin Welberg

Niet weer ziek, zwak en misselijk worden...vind het leuker als je aan het bouwen bent..

Floris

ja vind ik ook leuker. Nouja, wordt aan gewerkt! ;D

Martin Welberg

Mooi, die keer dat je weet waar het van komt is niet zo erg  ;)

Floris

nouja, t bouwen wordt aan gewerkt. Waar t ziek zwak en misselijk van komt weet ik nog steeds niet. Mijn mazzel kennende zal t wel stevige allergie voor giethars of secondelijm zijn ofzo. Kan ik de rest van mn leven gaan vissen.  8)

Dreha


Metpetergaathetbeter


Floris


Metpetergaathetbeter