Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

loebaske


modelbaanHO

Misschien is het al eens een keer gezegd, maar ik vind die detaillering en vervuiling van die wagons super gedaan.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

loebaske


Floris

Ik vind ze ook erg geslaagd!  had laatst nog bijna zo'n ding gekocht, maar bij nader inzien vond ik dat ik beter kon wachten op een exemplaar waar geen hond op had liggen kauwen. Zijn ze erg zeldzaam? Sowieso zijn die dingen die Peter aanhaalt ook erg leuk, bovendien niet speciaal moeilijk te bouwen ofzo. Ik heb graag apart spul, dus wie weet wat er nog gaat gebeuren de komende jaren  8)

Floris

en weer een beetje verder gerommeld zo tussen de bedrijven door...
maskol, dan geel, dan bleek geel en peuteren maar....
DSC_1852 by Floris Dilz, on Flickr
heel cheesy en flauw een tankje met contrastkleurtje dr in gemikt.
DSC_1853 by Floris Dilz, on Flickr
wat wash, decals en wat extra roestkledder verder...
DSC_1872 by Floris Dilz, on Flickr
DSC_1871 by Floris Dilz, on Flickr
DSC_1873 by Floris Dilz, on Flickr
maar eens kijken wat er nog meer moet gebeuren als ik m eens bij daglicht kan bekijken dit weekend.

oebr

het ziet er in elk geval al een oude metalen wagen uit Floris, die afbladering op de randjes is knap.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

loebaske


Pure klasse Floris, zou het niet beter kunnen...

sdz1976

Schroot is altijd leuk!! :)
Weerom knap gedaan Floris !! 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dreha

Amai dat is niet meer van de echte wereld te onderscheiden.

Houdini


Gerolf

De buitenkant van de wagen is zonder meer fantastisch
De binnenkant vind ik wat minder: die blauwe tank laat zien dat je de rest teveel in dezelfde egale bruintint hebt.
Dan verwacht je dat het andere schroot ook oorspronkelijk een andere tint had, en dat je die nog wat zou zien ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Knappe wagen! Mij stoort het niet zo, maar als je er op begint te letten dan heet Gerolf wel een punt, maar dat is makkelijk op te lossen niet?

Floris

ja precies, dat ga ik dus ook maar doen dan he! 8)
de binnenkant is gespoten en heeft een beetje wash gehad, is feitelijk ook bar weinig aan gebeurd. De tank zal er altijd uit blijven knallen maar een beetje meer leven mag zeker wel. ;)

Floris

goed, beetje klooien, het schroot nog een laagje verdunde felle roestkleur gegeven (humbrol 100), wat drybrush met meer roestachtige zooi (100 en 62), ik wil niet allemaal felle kleurtjes van oude verf op metaal hebben want veel schroot is gewoon kaal roestig dus dat moet overheersen. Een stokje met wat bladdergroen vond ik wel weer zat. Daarna het grijs op de grond nog een beetje drybrush met 72, wat verse roest op de vloer van de wagen (62 en 100) en nu heeft t wel zo'n beetje de levendigheid die het voor mij hebben mag. Ik kan nog verder gaan maar eigenlijk vind ik t wel best zo...
Hier een plaatje met de mobiel, had de camera aan de pc laten hangen dus die heeft weer eens keurig de accu leeggetrokken. Straks nog een plaatje met de camera, vallen de kleuren wat meer op (op mobiel wordt de boel altijd aardig platgeslagen)
DSC_1883 by Floris Dilz, on Flickr

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw