Hallo.
Na een collectie modelbouwontmoedigende beslommeringen ben ik weer beginnen prutten. Ondertussen houdt Floris jullie gelukkig goed bezig. Tof om de reacties te lezen inc. gave foto's die uit alle hoeken en gaten opduiken. Heerlijk!
Enfin. Ik ben verder gegaan met Rue de Boncelles. Meer bepaald het café. Niet identiek het café dat er staat, want ik vond een leuker exemplaar wat verder op in Seraing. De basis is het Artitec café, maar dan met een moderne pui. En omdat je het straks toch niet ziet moest er een interieur in komen.
De basis is een setje tafels en stoelen van Preiser; de rest is opgebouwd uit styreenstripjes.

In een restaurant in Luik zag ik een geweldig glas in lood werk met alle geneugden des levens: vreten, zuipen en dampende fabrieksschoorstenen. De intens slechte telefoonfoto heb ik ietwat toonbaar gemaakt zodat ie in het café een plaats kan vinden.

Het eindresultaat heeft meer weg van Edward Hopper's Nighthawks dan een Belgisch café. Soit, kan ik mee leven

Er ontbreken duidelijk nog glazen; dat Preiser setje moet ik nog eens zien te vinden. De eenzame drinker krijgt uiteraard ook nog een kleurtje.

En zo staat het straatje er nu bij:

Als toegift nog een tweetal deels omgebouwde en omgespoten service wagens die nog wachten op de laatste details en aanstippen van ruitenwissers e.d..