Nieuws:

Nu in MSM 255 TEST: ROCO Nightjet Nieuwe generatie * Arnold BLS Re4/4 * PIKO NS ICR stuurstandrijtuig * PIKO Cementwagen

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Metpetergaathetbeter

men kiest voor (nationaal)/mandaten ondernemingsraad, comité veiligheid ,... bij grotere bedrijven met meer vestigingen kiest men voor de ondernemingsraad nationaal

SuSke

De lijstnummers worden 'nationaal' gegeven. De verkiezingen zelf worden binnen de bedrijven georganiseerd.
De invulling van 'nationale' mandaten gebeurt meestal binnen de besloten vakbondskringen, een beetje zoals een regeringsvorming - het volk kiest zijn vertegenwoordigers en de partijen wie gaat zetelen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

ah ok, denk dat t me soortvan duidelijk is, dank jongens!

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Floris

En in de tussentijd is er vanalles gebeurd, voornamelijk gezeik des levens maar ook wel vorderingen qua bassin, irritante stukken straatspoor maken etc om weer een paar modules klaar te krijgen om er modder op te smeren. T was min of meer russische oorlogvoering; cockerill is succesvol veroverd, dr staat alleen niks meer.
Dit weekend de baan leeggeruimd zodat t gemodder kan beginnen maar eerst nog ff vreten en zin maken.
Klik hieronder voor ijzingwekkende beelden, pijnstriemende coupletten etc etc.
MOV_5017 by Floris Dilz, on Flickr

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Floris

RUNE

Staat er een goede foto op de doos van de puzzel om af te kijken  :o
Veel succes.  :-\

Floris

ja die puzzel wordt nog leuk straks  8) Het helpt ook wel dat ik niks opschrijf of goed bij elkaar houd dus uh ja, he.  :P

Maar das ook t voordeel als je alles zelf maakt: ik heb t allemaal al een keer gemaakt dus als t moet kan ik t nog wel een keer maken. 8)

henry

Ai ziet er pijnlijk uit, zonde van die prachtige baan.
Wel is het zo een lege baan-plaat geeft nieuwe inpulsen

Floris

ja, bijvoorbeeld om er modder op te smeren en dan alles weer terug te zetten waar t stond.  :P

Jappy

Dat filmpje doet me denken aan die tafels op ruilbeurzen met van die ouwe in elkaar geplakte fallerhuisjes vol met stof en lijmresten. Alleen roestiger! En beter.  ;)

Alles volhangen met prut is wel altijd zo'n leuke fase. Ziet alles er direct meer modelbanerig uit en minder houten tafel met huisjes. Ik kijk uit naar het resultaat!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

Na een tijdje stevig doorhakken ist nu tijd om boodschappen te halen en gezien ik daar geen zin in heb hier maar weer es wat plaatjes neerzetten.
Had de laatste tijd al wat hopen puin gemaakt van piepschuim, mifoshape en juweela-puin. Afgelopen week de hele zaak aangesmeerd met een mengsel van verf en zand:
DSC_5031 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_5033 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_5036 by Floris Dilz, on Flickr

Toen eea droog was de boel in de verf gezet:
DSC_5118 by Floris Dilz, on Flickr

nog een stukkie spoor ballasten...
DSC_5121 by Floris Dilz, on Flickr

en dan weer wat dingen in elkaar zetten.
IMGP0151 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0169 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0167 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0182 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0174 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0178 by Floris Dilz, on Flickr

sdz1976

Wat ga je weer snel zeg,

benieuwd het volgende maand te aanschouwen in al zijn prachtige lelijkheid

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Tothebeach

Ik vind het maar een vieze boel.

Iets anders, In Apeldoorn is een kleine tentoonstelling over bouwen in het CODA. Daar kwam ik wat kleiner en stilistischer werk tegen, van je naamgenoot, Floris Hovers:

titel: abandoned industries

groet,
Michel