Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Nou toen had ik dus weer de kerona, toen was dus alles stom maar speciaal voor jullie ging ik toen toch nog met mn laatste krachten de luikse versie van de torpedo afmaken en nou toe maar jongens print m maar achuchkuchkuchreutel ja ik weet t niemand vroeg erom maar doe t nou maar gewoon om mij n plezier te doen UCHEKUCHKUCHREUTELDOODGAKUCHKUCHuchekuchKUCH..

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,34612.msg509070.html#msg509070

Floris

Nou, dit weekend kon ik zowaar weer een beetje dingen doen dus maar eens t pompenhokinterieur van de centrale afgemaakt
IMGP9398 by Floris Dilz, on Flickr

Zie je straks gelukkig helemaal niks meer van maar ik weet dat t er zit en jullie hebben deze foto al gekregen dus tis ammel wel best.

Ook de twee torpedo's maar es in de verf gezet. Niet dat frisse groen op de huisjes maar saai grijs in 1988. zó jammer dit... Onderstellen npog fris zwart want die weather ik wel als ik opschriften heb.
IMGP9422 by Floris Dilz, on Flickr

Op foto's zie ik elke keer een soort nogal specifiek geel zandkasteen op t vulgat. Nou dat maken we dan maar he
IMGP9418 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9426 by Floris Dilz, on Flickr

en nog een beetje bassin-sfeer, gewoon omdat t buiten net zulk weer was vandaag.

IMGP9400 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9404 by Floris Dilz, on Flickr

RUNE

I love it !  :) , zelfs da da ge nie ziet.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

755philippe

Mooi Floris die torpedo's. Ik ben mijn Demag torpedo's die ik 2 jaar geleden heb geprint met mijn oude printer aan het verbeteren en aan het hermaken want was daar niet helemaal tevreden over.
Kan het zijn- want ik ben even gaan piepen in de bestanden - dat het metalen hekwerk(zwart-grijs) niet in je bestanden van thingiverse tussen zit of heb je dit gebouwd met evergreen of messingprofieltjes ?
Mvg

755Philippe

Floris

Bij mn eigen wagens heb ik geëtste hekjes gebruikt, vandaar dat er een bouwfoto is zonder de hekjes (want etswerk was nog niet binnen), maar als je in de files kijkt vind je de hekjes gewoon, de eerste file is zelfs een hekje, kijk maar: https://www.thingiverse.com/thing:6243664/files

(en bij de andere versies staan de hekjes er ook bij)

Robrecht

Fenomenaal...
Ik heb het ooit al wel eens gezegd denk ik, maar die gele loc-jes reden hier vroeger ook tussen Tessenderlo Chemie en Chemie Ham. Ze leken er in elk geval fel op. Ooit moet ik er zo toch eentje in m'n collectie hebben :-) veel leuke herinneringen aan. Ik kocht me al eens een witte Cockerill met de bedoeling die om te bouwen.. maar ik zal het eerst maar houden op de baan en wat gebouwen :-D
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Kautenbach

Nou he, je hatseflatst et zomaar weer in elkaar, zonder enige moeite blijkbaar....wor je toch suf van, van dit niveau, ik ga maar es de heg snoeien ofzoiets... ;D  ;D

Blijft magistraal om te volgen dit draadje ;D

Floris

nou zolang je franse heggetjes in 1:87 snoeit vind ik t prima!  8)

SuSke

Citaat van: Kautenbach op 31 oktober 2023, 20:28:08 PMNou he, je hatseflatst et zomaar weer in elkaar, zonder enige moeite blijkbaar....wor je toch suf van, van dit niveau, ik ga maar es de heg snoeien ofzoiets... ;D  ;D

Blijft magistraal om te volgen dit draadje ;D

zegt hij die zo in 1 2 3 een baan een Franse sfeer geeft
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jappy

Tis weer allemaal super, wat een prachtwerk!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

en daar gaan we weer! Laatste weken was t vooral uitstellen, hier en daar wat bier en een beetje door rommelen aan de leidingbrug waar ik eigenlijk ondertussen niet zoveel zin meer in had.... Dus uh ja, dan maar de late versie torpedo maar eens printen want had niet voor niks al die fucking details zitten tekenen voor die klepconstructie eroverheen. Zat een beetje te klootzakken met de printer en dus heb ik nu t vat zelf nog niet maar hopelijk komt dat morgen... Nu maar eens met geprinte hekjes gemaakt, want wilde wel eens weten hoe lomp dat oogt en hoe kwetsbaar t is in de praktijk. Totdusver ist t heel gebleven en vind ik t lomp.

IMGP9460 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9463 by Floris Dilz, on Flickr

en beetje bekliederd...

IMGP9472 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9476 by Floris Dilz, on Flickr

en omdat ik toen nog steeds geen zin had in leidingbrug nog maar even opschriften gaan uitzoeken. Alle lettertypes. De helft met de hand geklodderd. Comic sans gebruiken voor serieuze doeleinden (toch wel beetje t gevoel van bij de brandweer werken en ruiten mogen ingooien ofzo). GESNOLTEN GIETIJZEN. het stond er echt.
opschriften torpedo by Floris Dilz, on Flickr

nou, toen toch maar wel leidingbrug. Weer wat frut erbij... Denk dat ik t langzamerhand wel best vind en eens verder ga met t gebouw zelf afwerken.
IMGP9477 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9471 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9470 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9467 by Floris Dilz, on Flickr

Verder hoorde ik iets over decals die onderweg schijnen te zijn dus deze week maar es kijken of ik de andere 2 torpedo's kan voltooien. tot volgende keer!

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter