Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

en t gebuis gaat voort... Zoals Alan laatst al zei "Zo jagen wij maar voort als in een gruwelijke droom" dus uh ja, dan moet je inderdaad maar verder, ajo ajo ajo al in die hoge klapperboo- uh - watertoren.
IMGP9228 by Floris Dilz, on Flickr

Ding zit lekker volgerommeld. Het lijken allemaal sets van 2 even dikke buizen, dus vraag me beetje af wat er nou feitelijk gebeurde: verschillende koelwaterkringlopen die water uit de watertoren laten lopen en dr weer in terugpompen of zaten er warmtewisselaars in t waterreservoir (en circuleerde t water in het waterreservoir dan weer in een ander circuit naar een koeltoren een paar honderd meter verderop? die was er namelijk wel...)
IMGP9227 by Floris Dilz, on Flickr
Hoe dan ook, zo zag t eruit, dus zo maak ik het.

De watertoren verscheen pas ergens rond 1955 zover ik kon nagaan, maar de uitbouw van de centrale was al lang voordien een pompenhok:
IMGP9226 by Floris Dilz, on Flickr

daar is al wat inhoud voor getekend, geprint en afgegoten laatst
IMGP9224 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9229 by Floris Dilz, on Flickr

je ziet er straks grotendeels geen bal van natuurlijk... net als in t echt trouwens.
IMGP9223 by Floris Dilz, on Flickr

dus maar even t pompenhok weg zodat ik nog iets zie van mn werk...
IMGP9231 by Floris Dilz, on Flickr

nou, het gebuis is nog niet klaar, maar t ergste hebben we wel gehad. Boel nog wat verfijnen en compleet maken, dan pompenhok inrichten en de centrale afdetailleren. Ik vermaak me voorlopig nog wel...

sdz1976

Hoe kan je daar in hemelsnaam met je stengels overal tussen .


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Thommy

Citaat van: sdz1976 op 12 september 2023, 18:45:14 PMHoe kan je daar in hemelsnaam met je stengels overal tussen .


Grtz,

Samuel.

iets dat ik me ook vaak afvraag. Ik kan met moeite tussen bepaalde paaltjes, hij tussen een heel buizenframe.
Greetz

Thommy

Floris

Nou, heel veel is nog los, dus gewoon de hele zaak uit elkaar plukken en tussendoor alles 700 keer opnieuw rechtzetten enzo en hopen dat er niks instort zodat alles weer uit elkaar moet en opnieuw in elkaar. Soms word ik er zo simpel van dat ik dingen aan elkaar zet met een klein puntje lijm dat nog los kan voor de zaak geschilderd wordt. Verder ben je gewoon n aanzienlijk deel van de bouwtijd bezig met checken of al die losse rommel nog recht staat voor je een nieuw buisje toevoegt en op lengte maakt, want daar maak je heel gauw fouten in. Er zijn buizen bij die ik letterlijk 3 keer ingekort en weer verlengd heb voordat alles paste zoals de bedoeling was en dan heb ik ongetwijfeld nog vanalles gemist. Tis het soort werk waarvan je heel zeker moet weten dat je dr zin in hebt, zegmaar. 8)

Floris

Had even wat andere dingen aan mn hoofd laatste tijd, dus niet woest veel voortgang hier... Maar er zat al een tijdje wat in mn achterhoofd dat ooit een keer zou gaan gebeuren.
Alan, U allen hier welbekend, had ooit eens een cockerilletje voor me getekend.
Untitled by Floris Dilz, on Flickr
Das leuk als plaatje op whatsapp, maar t kan nog een stuk vervelender. Tijd om dr wat klei bij te pakken (magic sculpt tweecomponentenklei)
380099441_24224692893782669_1734174227131346860_n by Floris Dilz, on Flickr
dan nog een peuk maken van wat draadisolatie, een ledje, wat secondelijm, zand en verf...
IMGP9364 by Floris Dilz, on Flickr

Das wel n beetje t zondagochtendsfeertje toch?
IMGP9375 by Floris Dilz, on Flickr

Oh en t elke avond een uurtje-project van uh.... al n hele tijd is ondertussen zo ver dak van de week toch maar es een printer ga aanslingeren.
torpedo screenshot 1 by Floris Dilz, on Flickr

Driesel

Machtig, Floris! Een norse vriend voor Thomas the Tank-Engine? Nu moet je nog een gepaste naam vinden voor dit karakter/deze loc ;D
Blijft die kop op je loc, of is ie afneembaar?

En de torpedo-wagen: die zal wel niet volledig uit de printer komen, maar in onderdelen aangevuld met etswerk?

Floris

Nou, voor mn eigen torpedos maak ik wel wat etshekjes enzo, maar als alles getest is slinger ik de files wel op internet inclusief printbare hekjes. Heb dr al rekening mee gehouden, de hekjes rechts zijn al wat opgedikt. Blijft kwetsbaar, maar uh ja, tis geen hondenspeeltje ofzo.

Jappy

Doet me denken als de mopperende Waalse broer van de tweeling Arry en Bert van Thomas de stoomlocomotief. Wat een geweldige creatie!  ;D

Die torpedo is wel machtig om te zien.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

Nou, printjes gemaakt, ding is heel redelijk te bouwen tot zover.

DSC_3201 by Floris Dilz, on Flickr

Nu nog een meter metaaldraad erop voor allerlei detailrommel, paar details aanpassen in de tekening waar er nog wat dingen wat krap waren of handiger kunnen en dan bouwbeschrijving maken uitstellen... 8)

Thommy

hmmm toch overwegen om nog een resinprinter bij te kopen...
Greetz

Thommy

RUNE

#3910
Deze zou ik wel eens aan mijn air-brush willen onderwerpen om totaal los op te gaan. Maar ja, zal mij toch nog eerst een 3d printer moeten aanschaffen. Top Floris !  :)

755philippe

Floris, mooie torpedo die je daar gemaakt hebt.... knap.
Zou een mooie toevoeging zijn aan mijn esperance torpedowagens die ik heb gemaakt.
Mvg

755philippe

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1


Floris

een en ander loopt alweer soepeltjes uit de hand...
IMGP9378 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9384 by Floris Dilz, on Flickr