Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Velouria

#3630


Geweldig werk. De nauwkeurigheid, maar vooral ook die heerlijk romantisch druilerige sfeer van dat hele gebied rond Luik.

Floris


Martin Welberg

Nou, daar rekenen we wel op als organisatie van OntraXS!

Floris

Ondertussen al een tijdje geen updates meer geweest hier... Maar natuurlijk is er wel weer wat gerommeld. Zo was ik bijvoorbeeld even in luxemburg om een paar slakkenpanwagens op te meten die daar bewaard zijn gebleven, want cockerill had (bijna) dezelfde.
Tijdje rommelen in 3D en t ontwerp van twee wagens is wel zo'n beetje klaar. Een heel minimale junkerath-wagen zonder frame, tis echt een pan en twee draaistellen
slakkenpan1 by Floris Dilz, on Flickr

en een volgens mij wat latere wagen van paul wurth, dit keer met frame, ik heb t idee dat cockerill niet exact deze wagens had maar een erg hierop lijkend ding van junkerath. Heb helaas maar 1 foto waar je meer niet op kan zien dan wel.... gezien de paul wurth-wagens duidelijk afgekeken zijn van een junkerath-constructie leek t mij acceptabel dan maar zo'n paul wurth-wagen na te maken omdat die nog in t echt te bekijken is.
slakkenpan2 by Floris Dilz, on Flickr

Beide ontwerpen zijn wel ongeveer klaar nu, binnenkort etswerk bestellen en prints maken.

Stedahult

Mvh. Steef


Floris

Nou, de pan en t kiepmechaniek zijn vrijwel gelijk aan die van de tweede wagen he ;)
Ok de uitvoering is wat grover, maar dat modelletje is ondertussen alweer 60 jaar oud ofzo. (en dr is in de tussentijd qua europees voorbeeld nooit meer wat anders gemaakt geloof ik?)

vyncky

Citaat van: Floris op 06 augustus 2022, 23:36:14 PM

Beide ontwerpen zijn wel ongeveer klaar nu, binnenkort etswerk bestellen en prints maken.
Ferm getekend!

Ik veronderstel dat het etswerkt de gele onderdelen zijn?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Floris

Klopt! Ben bezig met een versie zonder etswerk, voor wie er thuis een uit de printer wil proberen te poepen.

Floris

Nou, eerste wagen staat op thingiverse maar mag m blijkbaar pas na 24 uur publiceren zegt ie. DE SPANNING IS TE SNIJDEN DIKKE PLAKKEN.

vyncky

Citaat van: Floris op 07 augustus 2022, 18:03:34 PM
Klopt! Ben bezig met een versie zonder etswerk, voor wie er thuis een uit de printer wil proberen te poepen.

Interessant! Hebben die dingen ook op het spoorwegnet gereden dan?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Floris

ja, in stukken op platte wagens op weg naar een staalbedrijf.  8)

RoDY

#3642
Ik zal hem zodra ie er op staat er eens doorhalen ;)

Stuur als het kan een linkje door strx.

grtjs Robbe

(printer is AnyCubic MONO 4K)

Floris


Floris