Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Tothebeach

Citaat van: Jurgen op 03 mei 2022, 13:29:58 PM
Ik begin de tekst en uitleg te lezen. Hmm, in mijn ooghoek zie ik een mooie foto. Nee, eerst de tekst en uitleg. Die foto lonkt wel erg naar me. Nee, sorry, eerst weten waarover het gaat, ik lees verder... Ach, fuck it, ik wil die foto's zien!

Dus, Floris, wat was je aan het zeggen?  ;D ;)

Zo kijk ik er ongeveer dus ook naar.

Maar op jouw aanwijzing wel gevonden:
Citaat van: Floris op 03 mei 2022, 00:01:24 AM
(...) uit wat auhagenplaat geranseld.

Groet,
michel

oh, ik zie dat Huub dat ook als gequote heeft. 't Gaat lekker vandaag met mij....

Jurgen

Citaat van: Tothebeach op 05 mei 2022, 17:18:02 PM
Citaat van: Jurgen op 03 mei 2022, 13:29:58 PM
Ik begin de tekst en uitleg te lezen. Hmm, in mijn ooghoek zie ik een mooie foto. Nee, eerst de tekst en uitleg. Die foto lonkt wel erg naar me. Nee, sorry, eerst weten waarover het gaat, ik lees verder... Ach, fuck it, ik wil die foto's zien!

Dus, Floris, wat was je aan het zeggen?  ;D ;)

Zo kijk ik er ongeveer dus ook naar.

Maar op jouw aanwijzing wel gevonden:
Citaat van: Floris op 03 mei 2022, 00:01:24 AM
(...) uit wat auhagenplaat geranseld.

Groet,
michel

oh, ik zie dat Huub dat ook als gequote heeft. 't Gaat lekker vandaag met mij....

Volledig ondersteboven van die foto's hé. We snappen dat.  ;D :P
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michael

Floris je bent als modelbouwer een waar kunstenaar.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Floris

#3558
Nou, omdat jullie dr zo enthousiast over waren nog maar wat vieze plaatjes. Maar 1 dagje modelbouwrotzooien dit weekend, want zaterdag even naar de treinenbeurs met n maat van me en verder beetje lamlendig rondklooien want had vrijdag zitten zuipen met diezelfde maat dus we hadden allebei grondig geen zin. Op de beurs was verder ook geen zak te vinden dus uh ja. Gelukkig nog wat gescoord voor de volgende module...
280194775_7752477921430760_7472051790599779551_n by Floris Dilz, on Flickr
en dat ging op zn hollands mee naar huis...
502c5fc1-f553-426a-b6d8-a56f415f67ae by Floris Dilz, on Flickr
Maar als t goed is komt komende week ergens de eerste print van de achtergrond binnen. Benieuwd of dat wat is. Je weet nooit hoe zoiets wordt qua kleur/contrast etc, dus ja uh ja. spannond.
enniewee.... voortgang tot nu toe: wat viezigheid aan t slurrygebouw en aan de natuurstenen muren, zowel met seraingmix (stof dat ik ooit van een gevel heb staan krabben terplekke, water en houtlijm), wat humbrol (zwart met 29 en 100) en tot slot lekker klooien met kleurpotloden voor kalkdruip en individuele stenen enzo. Daarna nog even klooien met Welberg-groen en dat was t weer.

slurryhut:
IMGP6541 by Floris Dilz, on Flickr

slurryhut van de andere kant. onder het afdak werd volgens mij af en toe een hap kolen naar binnen gemikt die dan gemalen samen met een slok olie de hoogoven in ging.
IMGP6556 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6531 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6537 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6539 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6540 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6545 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6544 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6560 by Floris Dilz, on Flickr


Metpetergaathetbeter

modelbouw waar velen enkel kunnen van dromen ..... ;)

gardevil

Het niveau van die tunnel haal ik nog net ;) De rest is gewoon verbluffend.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

3rail

Die tunnel heb ik als kleine jongen gehad op mijn baan.

Waar die gebleven is weet ik niet. :)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Johnnytrein

Ik denk dat meer mensen begonnen zijn met dergelijke tunnel . Ik in ieder geval wel.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

GvbuuH

#3563
Wat een mooie grote kleurpotloden! Hoe hebben ze die zo gemaakt? Het lijkt wel of het een miniatuuromgeving is...
En die tunnel, ik ben heel benieuwd. Je hebt van die modelspoorbouwers die zo'n mooi kunstwerk gruwelijk weten te verprutsen...

Fred

Schitterend Floris, het "onkruid" maakt het helemaal af.   De schoonheid van het verval is treffend weergegeven.  Ik heb enkele foto's getoond aan mijn echtgenote, en zij dacht dat het foto's waren van de realiteit... Tot ik de potloden liet zien.   Bij een eerstvolgende beurs sta ik alvast in de lange rij om dit live te mogen aanschouwen.
Frederic

Jurgen

Bij sommige foto's moet ik soms echt eens goed kijken of het niet een foto van het grote voorbeeld is, zo goed is dit gemaakt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Floris

heuj, pakje binnen gister!
DSC_0741 by Floris Dilz, on Flickr

met daarin een rol fotobehang. Nouja, behang, t deed mij eigenlijk denken aan plastic tafelkleed, tis knap taai spul, ik denk in de praktijk niet al te kwetsbaar.
DSC_0743 by Floris Dilz, on Flickr

voor een idee van de drukkwaliteit: tis vrij grof materiaal, boven een printje uit de printer hier thuis, onder t nieuwe tafelkleed.
DSC_0744 by Floris Dilz, on Flickr

dichtbij:
DSC_0745 by Floris Dilz, on Flickr

Goed. Hele ding dus maar eens uitgemeten en in stukken gesneden en tegen de baanachtergrond zitten tapen om te kijken of t wat was. Vandaar nog wat plooien en gele tape. Ik denk dat ik nog wel op proef een of twee stukken wil vastplakken, gewoon om te kijken hoe dat gaat en of je t een beetje glad krijgt. Gaat er straks toch weer af, want uh ja... die klojo's hebben de boel een paar centimeter te kort afgesneden. Nouja, nog geen ramp, ik ging er vantevoren vanuit dat de derde print een keer goed zou zijn ofzo... kost ietsvan 100 euro per print, dus uh ja, ben ik een loc kwijt voor de achtergrond, vind ik prima.
DSC_0751 by Floris Dilz, on Flickr

Paar plaatjes van hoe eea er nu bij hangt...
IMGP6573 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6572 by Floris Dilz, on Flickr

het straatje mag nog wat meer kleur hebben.
IMGP6571 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6570 by Floris Dilz, on Flickr

dit stuk is prima
IMGP6569 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6566 by Floris Dilz, on Flickr

de cowpers mogen ook nog een tikkie meer kleur
IMGP6562 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6574 by Floris Dilz, on Flickr

morgen nog maar eens met collega emiel wat rotzooien aan de file (nouja, ik kijken hoe emiel dat doet, hij heeft weet van/geduld met al die adobe-shit, ik niet) en nieuwe rol bestellen  8)

Jurgen

Die straten zien er op die rol idd maar zus en zo uit, maar de rest lijkt net echt. Op foto moet je al goed kijken waar jouw model stopt en de foto begint.

Maar die straten, dat vind ik echt niks. In vergelijking met wat jij daar neergeplant hebt, doet het zelfs een beetje afbreuk aan je bouwsel.

Ik hoop alvast dat er snel nog eens een expo doorgaat waar ik naartoe kan en waar jij ook zal zijn zodat ik alles eens in het echt kan zien. In de huidige stand van zaken op dat moment natuurlijk want in het verleden ben ik al een paar keer gepasseerd op beurzen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Floris

Het ougree-stuk van de baan staat op ontraxs dit najaar, dus dan kun je sowieso komen kijken.

Wat staat je precies niet aan aan de straten? (tis maar 1 straat, trouwens)

RUNE

Floris, de uitwerking en het beeld van de foto zit goed, maar zoals je zegt zit het nog niet goed van kleur.  Vooral de straat met de huizen.
Om te overwegen is misschien te laten afdrukken als lambda-print (heeft een groter kleurbereik) en wordt veelal gebruikt voor kunstfotografie op groot formaat (en vermist het hier toch om een kunstwerk gaat..... :) :)  ).