Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

zo. alle humbrol opgekocht bij de lokale treinenzaak en aan de slag.
DSC_0634 by Floris Dilz, on Flickr

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Stedahult

Mvh. Steef

Brunel

Oh, vandaar dat de rekken leeg waren.  :P
Maar voor het goede doel. We zijn benieuwd.

DFS

Ocharme degene die na jou kwam net om dat ene potje verf...

Succes !

Andress24

Even off-topic: Floris, je werkt graag met Humbrollverf, en die zijn kwalitatief zeker prima, maar als ik er elke dag mee zou moeten werken, zouden mij die potjes mateloos storen. Wat een gedoe, vooral als je vergelijkt met de Vallejopotjes. Hoe krijg jij die verf in een airbrush zonder dat alles direkt volhangt? Of is dat part of the fun?
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

755philippe

Een spuit van 50ml zonder naald en je kan de verf optrekken en nadien je potje vullen voor de airbrush en dit zonder morsen is volgens mij de oplossing.
Kun je voor een habbekrats kopen bij de apotheker.
Mvg


755philippe

Floris

neuh, gewoon grootste deel van de olie afgieten, dan de dikke kledder in de spuit gooien en beetje thinner erbij uit een revell lijmpotje met naald. Vind zelf t grootste nadeel van vallejo-potjes dat er van die fruitkwark in zit je je een beetje tegen een model aan kan metselen en waarvan je dan hoopt dat ie ongeveer blijft zitten....
Niet dat humbrol nou fantastisch is trouwens, kan daar ook pagina's over vol dreinen (t was wel ooit heel goed, maar die tijd is voorbij, elk potje is weer een verrassing wat je dit keer weer aan gaat treffen qua kleur, dekking en substantie. Regelmatig gooi ik een nieuw potje meteen weg omdat t onbruikbare rotzooi is) maar de matte kleuren zijn meestal best oke.

Floris

Zo, gister een halve fles thinner de lucht in geblazen en mn longen grondig zitten tectyleren (maar goed ook, want zo warm was t niet, dus 2 ramen tegen elkaar open levert je anders minstens een longontsteking op), vandaag wat rustiger aan doen met een kwast. Net de grote stukken weer zo'n beetje in elkaar gezet voor een fotootje...
IMGP6371 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6364 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6365 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6366 by Floris Dilz, on Flickr

ondertussen nog maar es wat verder kwasten aan aan t los frut dat nog her en der door t hobbyhok zwerft
IMGP6368 by Floris Dilz, on Flickr


adrievans

gadver de gadver, het wordt steeds mooier van lelijkheid. :P
En dan het tempo,wat jij in een maand doet doen wij een heel jaar.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

henry

Ja is niet te geloven, wat een hoog niveua van modelspoor bouw.




sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

en de volgende stap: afgeragde verf. Stelt echt niks voor om te doen, beetje drybrushen/tamponneren met een afgeragde kwast met wat half opgedroogde humbrol 98 donkerbuin. Die kleur is hier perfect voor, beetje donker metalig roestachtig, zegmaar putdeksel in de weg-kleur. Klik op plaatje voor inzooms enzo om echt goed te zien wat er gebeurt
IMGP6373 by Floris Dilz, on Flickr
Ik deed dit vroeger veel moeilijker met maskol enzo en t resultaat was minder voor veel meer moeite.

Alberke

ik vind dat toch maar zozo. Wat een rommeltje zeg!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Floris

Dan ga jij maar even genieten van de hedendaagse opgeruimde versie.  :P
IMGP0638 by Floris Dilz, on Flickr