Nou, eerst nog even een plaatje van de draden die ik vorige week had zitten rotzooien....
IMGP6113 by
Floris Dilz, on Flickr
best mooi subtiel toch?
Dit weekend lekker kunnen doorklooien aan de hoogoven. Tis een groot voordeel als je al eens zo'n ding gemaakt hebt, dan kun je bij alle twijfel gewoon zo'n beetje maken wat je vorige keer gemaakt hebt en dan ist blijkbaar goed genoeg, want dat was t vorige keer ook. Deze hoogoven komt ongeveer een meter van de voorkant van de baan te staan dus ik wil proberen bij allerlei detailrommel enigszins kort door de bocht te gaan, met wisselend succes. Paar plaatjes, hoogoven op t bureau dus plaatjes bij werkverlichting...
IMGP6103 by
Floris Dilz, on Flickr
Ben inmiddels een heel eind (zo ongeveer stadium "goed genoeg voor nu") met de bedieningscilinders voor de hoogovenklokken, de stofzak aan de afvoerpijp van de oven is ook een eind aangekleed met klinknagelbanden en bordessen.
IMGP6110 by
Floris Dilz, on Flickr
contragewichten:
DSC_0446 by
Floris Dilz, on Flickr
cilinders, bordessen, kabelgeleiderollen etc...
DSC_0447 by
Floris Dilz, on Flickr
Bovenkant van de oven is ondertussen ook afgewerkt:
DSC_0444 by
Floris Dilz, on Flickr
Daarna door met t bleederbordes met ladders helemaal bovenop. De bleeders zelf moet ik nog maken.
IMGP6105 by
Floris Dilz, on Flickr
Op de gietvloer zijn ook nog wat half afgebroken hokken verschenen
IMGP6112 by
Floris Dilz, on Flickr
ook zonder roest heb t al wel n soort sfeertje:
DSC_0445 by
Floris Dilz, on Flickr
Was wel weer een ouderwets prima knutselweekendje zo.

Het was even een tijdje slappe hap maar heb nu wel weer t idee dat de vaart er terug in zit.