Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Citaat van: ACFI op 02 augustus 2021, 14:34:53 PM

PPS. Hopelijk wordt dit schouwspel ooit nog eens publiekelijk ten show gesteld.
PPPS. Is er in feite belangstelling vanuit de regio zelf om het bouwsel te bekijken?
Nou, als straks over n paar maanden iedereen die wil zn prikjes gehad heeft en dr geen al te woeste nieuwe virusvarianten opduiken zou je gewoon weer net als vroeger een beurs moeten kunnen houden, dan komt dit spul vanzelf wel weer es uit de stalling. We zien t vanzelf. Ik heb dr niet heel veel haast mee, duurt t langer dan is er straks meer te zien, ik knutsel ondertussen wel door... ;)
Uit de regio zelf heb ik al wel wat enthousiaste reacties gehad, al is elk stapje over de taalgrens door mn beroerde frans altijd wel uh... INTENS, dus heb daar weinig lopen spammen.

Roderik

Alleen al jouw baan zou al een paar vaccin-twijfelaars kunnen overtuigen. Wat een prachtig werk! Dat wil je toch in het echt zien!
Ik ga niet zeggen dat ik jaloers ben maar je maakt eerder een baan waarvan ik denk: daar wil ik ook naartoe. Das een niveau om naar te werken...
Nog veel werk voor de boeg om hetzelfde resultaat te behalen maar wie weet...

Altijd weer met open mond me aan het vergapen aan je bouwsels.

Als je trouwens taalgrens-gewijs met een 'lost-in-translation'-momentje zit, er zijn er hier over de landsgrens meer dan voldoende die je willen helpen hoor. Yours truly incluis...
Always be modelling!

Fred

Geweldig dat je ons via foto's en filmpjes laat meegenieten Floris.  Het geluid bij de filmpjes maakt het helemaal af. Top!
Frederic

Floris

Was ondertussen eens aan t kijken hoe t filmen gaat met mn minicameraatje, was tot dusver bezig met mn spiegelreflex en das niet echt een genoegen qua scherpstellen moet met de hand en komt nogal nauw enzo... Eigenlijk wel irritant hoe effectief en makkelijk zo'n goedkoop ding het doet. Zelfs in t donker... Hier even met mn nieuwe solvay-cockerill waarvan t geluid nog loeihard staat, mn verbouwde geluidscockerill staat zo zachtjes dat je m niet zo goed hoort op de camera. (vind eigenlijk geluidslocs nog steeds voornamelijk vervelend, maar op film doen ze t wel goed moet ik zeggen.)
2019_0106_134659_010 by Floris Dilz, on Flickr

En uiteraard een meerijfilmpje want dat is verplicht als je een klein cameraatje hebt.
2019_0107_002225_010 by Floris Dilz, on Flickr

Metpetergaathetbeter

altijd intereressant zo'n bedrijfsbezoek of het nu 's nachtz of overdag is  :) ;)

Floris

...en dan krijg je ineens bericht op facebook van een fransoos die fauvet girels filmt in florange, waar ze nog rijden, hij had maar even t geluid van de echte onder mn filmpjes gezet:
https://youtu.be/3fd2VhTj04w

waarna wieger nog even een van die filmpjes naar echt jaren 80 VHS-beeld omzette:
VHS_20210804_09364000 by Floris Dilz, on Flickr

tis wel een lekker uit de hand lopend groepsproject zo. Wel leuk ook wat voor resultaat dr nu uitkomt terwijl ik nog steeds geen bal verstand van filmpjes heb. 8)


Michiel

Met genoeg bibber en ruis in beeld kan je project wel overtuigen...  ::)  ;D

Nee, ik kijk gefascineerd naar die video, en bewonder het realisme (hoewel het VHS effect wel serieus overdreven is... laten we het een karikatuur noemen)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stoomlokje

TOP video , als we het niet wisten , zouden we denken dat het op schaal 1/1 was ! ;D

Metpetergaathetbeter

Bij je filmpje standpunt 45'' daar ga je nagenoeg denken dat het hier gaat om schaal 1/1 bijna levensecht ! :-\
De loc, de huizen, de sfeer niet te evenaren !

guy holbrecht

Peter, je neemt me de woorden uit de mond. Ik heb het even mijn echtgenote laten bekijken en die dacht echt dat het realiteit was. Gewoonweg fantastische modelbouw.

renstimpie


evan

Hey Floris,

Stop ns met treintjes spelen en bouw ns voort joh   ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Val-Rikard