Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Ik reageer hier niet meer op dat is buitenaards. ;)

Erik.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: erik de noorman op 31 juli 2021, 12:28:30 PM
Ik reageer hier niet meer op dat is buitenaards. ;)
duidelijk een Floris Encounters of the Fourth Kind-geval  8)

TBCédric

Floris, volgens mij ben je ons nog altijd aan het misleiden met foto's van het grootbedrijf en het ons doen geloven dat het modelbouw is!  ;)

Elke update blijft keer op keer genieten en met preventief een emmer om de kwijl op te vangen.  ;D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Floris

Nou, dit weekend zijn de nieuwe locjes wel zo ongeveer klaar voor zover t gaat, nummerdecals komen nog maar dat gaat nog wel even duren... hoort dr bij, kan dr vast mee spelen dus vind t allang mooi.
Had voordat ik aan de locjes begon al weleens wat geroepen over wat teveel locs voor een tot nu toe vrij klein baantje, nouja, nu nog drie erbij, stopmachine rijdt wel zelf maar heeft geen koppelingen dus die telt niet:
vulgar display of motive power by Floris Dilz, on Flickr
(sinds de titel van die foto me ineens te binnen schoot zit ik uiteraard pantera te draaien)

weathering heb ik vrij simpel gedaan: drekmengseltje in de spuit (humbrol 33 (zwart) en 29 (viesbruin) en de bovenkant in het neergedaalde stof zetten, op de zijkanten vast wat verf zetten waar ik t later ongeveer wil hebben, daarna met een kwastje met wasbenzine de zijkanten grotendeels weer schoonpoetsen, vooral verticaal, meteen beetje "druipjes trekken"
IMGP4234 by Floris Dilz, on Flickr

dan nog wat drybrush 72 vooral op t onderstel, beetje metaalkleur op de traptreden, wat roest hier en daar, beetje vettigheid met glanslak met bruinzwart, nouja, t bekende recept. Op de volgende foto's zijn de kleuren wat schril, had vandaag de camera uit mn jatten laten kletteren en m daarna met dezelfde jatten nog net gevangen, maar daarbij blijkbaar een of andere kleurinstelling veranderd. Staat nu geloof ik weer normaal maar geen zin om alles opnieuw te doen. Misschien morgen. Ik heb plannen om de hut te kuisen, dus goeie kans dat ik dan ineens wel heel veel zin heb om foto's opnieuw te maken.  :P

IMGP4275 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP4273 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP4277 by Floris Dilz, on Flickr

en de cockerill BB. Wilde er eerst de 84 van maken omdat ik daar een foto van heb, maar had nog een zootje witte vijven en nullen. 85 is al bezet door een later locje, dus 80 it is. Moet zeggen dak m eigenlijk wel heel leuk vind.
IMGP4281 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP4285 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP4289 by Floris Dilz, on Flickr

en omdat ik vandaag geen zin had om boodschappen te doen meteen mn youtube maar weer eens volgeblubberd met nieuwe filmpjes en een nieuwe omslagfoto. Ok, de omslagfoto is wel veruit t beste van t hele kanaal maar soit.
https://www.youtube.com/channel/UCqtWc9AUCmtEITYkv3igjCQ

maar goed, ik zei filmpjes, welaan, daar gaat ie dan. Je kan ze ook op youtube bekijken, maar op flickr kan ook. Klik op plaatje voor PRACHTIGE PRIJZEN zoals weer een minuutje dichter bij de rand van uw kist zonder dat u er heel veel voor heeft hoeven doen etc, dan steek ik ondertussen nog een paar pringels in mn hoofd, want ik ben toch al misselijk. Kwaliteit van de filmpjes is weer zo ongeveer als je kan verwachten van iemand die geen verstand heeft van filmpjes en tegelijk de baan en de camera moet bedienen.

IMGP4240 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP4241 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP4249 by Floris Dilz, on Flickr

nouja en toen dus die mislukte poging tot camera op de grond gooien dus laatste twee met oogbalversplinterend gele locjes

IMGP4256 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP4261 by Floris Dilz, on Flickr

Goed. Dat was m weer voor deze week. Ja tenzij ik morgen toch niet ga kuisen.  :P

Gerolf

Citeerdus 80 it is. Moet zeggen dak m eigenlijk wel heel leuk vind.

Vind ik ook - net als de andere en hun omgeving en ...  ::)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Prachtig, en die 80 heeft inderdaad wel iets

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

sdz1976

Dat is al een (h)geel wagenpark.


Grtz,

samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

marimon

Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

....en dan meldt zich ineens iemand op facebook die in florange de fauvet-girels daarzo filmt, "ja ik heb even geluid onder je filmpjes gezet"
Nou, dat wil ik jullie niet onthouden.
https://www.youtube.com/watch?v=5pR2eOEOJdk&ab_channel=FlorisDilz
https://www.youtube.com/watch?v=OV-wvqjwgOM&ab_channel=FlorisDilz


ACFI

De kadee-koppelingen verraden het maar anders zou je makkelijk denken dat het echt is.

Bangelijk gewoon.

ACFI

PS. Het Nederlands heeft maar zoveel woorden om superlatieven uit te drukken. Het vaatje is stillaan af.
PPS. Hopelijk wordt dit schouwspel ooit nog eens publiekelijk ten show gesteld.
PPPS. Is er in feite belangstelling vanuit de regio zelf om het bouwsel te bekijken?

Metpetergaathetbeter

gewoon 3de trap van de overtreffende trap van GEWELDIG! ;) Nauwelijks te onderscheiden van echt.....gelukkig stond het hier en dan nog twijfelen.....