Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Nou, wat die kleuren betreft, das gewoon een kwestie van veel doen en een beetje je ogen openhouden als anderen dr mee bezig zijn die dr nog een stuk meer mee kunnen dan ik (wat dat betreft is artitec een leuke plek om te werken)
Ik geloof ook niet dat er een andere manier is om dat te doen dan een beetje op gevoel en met allerlei vage mengsels en regelmatig een experimentje. Ook al mislukt dat dan soms, dan leer je ook weer een hoop als je t daarna weer goed moet zien te krijgen (want das de grote overkoepelende theorie der modelbouw: hoe goed je bent als modelbouwer wordt bepaald door hoe goed je je fouten kunt wegklootzakken. Gewoon niet te bang zijn en lekker wat rotzooien dus.)
Die klimop is gewoon t groene laagje op zo'n groen/geel sponsje. Heb al wel gemerkt dat er wat verschil zit tussen verschillende sponsjes in hoeverre dat spul zich een beetje mooi uit elkaar laat plukken. De kleur groen van t sponsje deed me al wat aan klimop denken, dus uiteraard is t groen daarna compleet overgespoten met smerig bruin.

Pierre

'Tis allemaal weer wonderbaarlijk mooi werk Floris. Je blijft me iedere keer weer verbazen met je werk. ;)
Groet Pierre.


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Pierre op 07 juli 2021, 11:33:38 AM
Je blijft me iedere keer weer verbazen met je werk. ;)
niet alleen U zeg maar alleman  ;)

GvbuuH

#3198
Geweldig.

Stedahult

Huub, je wordt sentmenteel... moet jij
niet lekker gaan plakken  8)
Mvh. Steef

Stedahult

Citaat van: Floris op 07 juli 2021, 10:14:24 AM
(want das de grote overkoepelende theorie der modelbouw: hoe goed je bent als modelbouwer wordt bepaald door hoe goed je je fouten kunt wegklootzakken. Gewoon niet te bang zijn en lekker wat rotzooien dus.)

En anders maar weer opnieuw. Hoe zong Borsatan
het ook weer... 'even vloeken en weer doorrrr...'
Mvh. Steef

GvbuuH

 ;D
En jij gewoon 2× achter elkaar het woord nemen?  ;D Maar je raakt wel een gevoelige snaar haha.

Floris

hm, ik herinner me ook nog vagelijk iets van een beneluxbaardenlineup waar je misschien ook bij was, samen met Klaas, alhier ook niet geheel onbekend?

Citaat van: Stedahult op 07 juli 2021, 20:32:41 PM
Citaat van: Floris op 07 juli 2021, 10:14:24 AM
(want das de grote overkoepelende theorie der modelbouw: hoe goed je bent als modelbouwer wordt bepaald door hoe goed je je fouten kunt wegklootzakken. Gewoon niet te bang zijn en lekker wat rotzooien dus.)

En anders maar weer opnieuw. Hoe zong Borsatan
het ook weer... 'even vloeken en weer doorrrr...'
opnieuw doe ik eigenlijk nauwelijks aan. Vink teveel werk, eindeloos doormodderen met een net niet gelukt origineel is meer mijn stijl. Zal wel zijn omdat ik de eerste poging van mn ouders was en ik dat getob wel gewend ben.  ;D

GvbuuH

Citaat van: Floris op 08 juli 2021, 00:44:59 AM
hm, ik herinner me ook nog vagelijk iets van een beneluxbaardenlineup waar je misschien ook bij was, samen met Klaas, alhier ook niet geheel onbekend?
Gelukkig niet, dat zou ik als contactgestoorde niet aangekund hebben. Wel stel ik het op prijs dat je je werken toont als voorbeeld van wat je zoal kunt bereiken als ze je de tijd maar even gunnen - waar dan ook.
O jee, alweer sentimenteel, Mèèèèh  :'(

Floris

haha nou t was meer toevallig in de rij bij de broodjes of in een pendelbusje ofzo, geen aangekondigd evenement met zich vergapende volksstammen ofzo, meer een paar modelbouwers die mekaar even staan aankijken als een koe in de regen en dan weer weghobbelen, ook min of meer als een koe in de regen, want uh ja, zo is t leven nou eenmaal.

Goed, om de boel een beetje ontopic te houden wat plaatjes die ik net even met de mobiel schoot want dit weekend even wat vaart achter t werkplaats-koe-en-kalf gezet. Koe in de regen is wel n thema. Het kalf staat straks vast op zn plek, de koe heeft koppelingen dus die kun je met de werkplaatsrangeerloc een beetje door de werkplaats heen en weer schuiven.
Morgen nog t een en ander aan detailschilderwerk en plaatjes met een echte camera, maar vond t sfeertje al best leuk zo.
DSC_4630 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_4631 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_4637 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_4634 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_4636 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_4633 by Floris Dilz, on Flickr

De schakelkast onder de stuurtafel van de koe-cockerill is ingericht met uh.... brol. Links elektrische kleppen voor uh... perslucht? hydrauliek? rechts een relaiskast.
DSC_4624 by Floris Dilz, on Flickr

gelukkig zie je t alleen als je t weet.  8)
DSC_4632 by Floris Dilz, on Flickr


RUNE

Weet nie meer wa zeggen Floris.  Tja gewoon TOP !!

anne w

Beste Floris,

Der uitvoering van de diesel komt me bekend voor, een Caterpillar 3406, maar het blok is lang niet hoog genoeg, de slag van deze motor is 165 mm, en als ik naar de 5e foto kijk dan krijg ik het gevoel dat hij aan de voorkant, naar de radiateur toe, niet hoog genoeg, kijk maar eens naar foto's van de Caterpillar 3406.

Verder natuurlijk is één woord "prachtig"

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Floris

Ha anne,
Dat t blok niet lekker klopt voor een caterpillar 3406 geloof ik graag, want tis een cummins 855.  :P
In de koe zonder intercooler, in t kalf met, heb beide gezien bij de locjes van cockerill.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

anne w

Beste Floris,

Ach ja, die Amerikaanse motoren lijken nog wel eens op elkaar, de slag van de Cummins is 12 mm korter, desondanks lijkt hij mij niet hoog genoeg in je lok, kijk op google nog eens naar de foto's.

Succes, groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.