Goed. We zijn weer en tijdje verder, dus weer een beetje t gepeuter bijhouden...
Ik had dus nieuwe modules dr bij, of ja nieuw, net zo oud als de andere maar ze lagen nog bij Martin in de werkplaats de afgelopen paar jaar, dus maar eens met Wieger daarheen geblèrd met de hele rit Landsewelle Thüringen aan, voor de Yesterhits von und mit Dirk Sipp (Hier sind die Achtziger zu Hause) en waarschuwingen voor Panzerblitzer tussen Pößneck en Krölpa, met martin oudehoeren en weer terug, nouja, modules dus, waarvan dr nu alweer eentje met spoor bespijkerd is...
IMGP3678 by
Floris Dilz, on Flickr
en ook bedrading dr onder zitten knopen voordat de boel volgebouwd is, zodat de module nog goed op zn kant kan voor dradentrekkerij. Een waarlijk ongekend staaltje planning. Ook meteen wat achterstand ingehaald qua bedrading aan bakken die ik al had maar waarvan de boel nog steeds op wat klemmensnoertjes draaide (en die dus deels al volgebouwd waren, dus lekker boven je hoofd zitten klieren...)
De bedrading is voor mijn doen relatief netjes, zelfs met kleurcodes, ook nadat ik zonder oranje draad kwam te zitten en ik dus maar een stuk witte draad oranje gekwast had en dat met natte verf en al overal tussendoor ging zitten kutten. Ik word regelmatig vrij moe van mezelf maar de boel werkt dus dan ben ik t ook zo weer vergeten gelukkig. (nadeel is wel dat ik daarom nog steeds geen nieuwe oranje draad besteld heb)
IMGP3679 by
Floris Dilz, on Flickr
Verder zat er nog een soort gat in de sinterfabriek, ik had die fabriek, die eigenlijk voornamelijk achtergrondvulling is, destijds gebouwd nog zonder dat ik modules had, dus wist niet precies hoe de achterwand van de module zou verlopen. Een deel had ik dus maar gewoon uitgesteld, met t idee om dat er nog wel een keer tussen te rommelen als ik de modules in huis had. Dat betekent uiteraard een hoop onhandig gehark, maar in grote lijnen is t er wel. T hoeft ook niet veel te wezen, gewoon een paar vulblokken die als ze niet negatief opvallen allang best zijn. Paar details eraan, beetje leuk verfje straks en iedereen denkt dat t mooi gemaakt is.
IMGP3673 by
Floris Dilz, on Flickr
IMGP3675 by
Floris Dilz, on Flickr
Verder een sleepje B-models ertswagens binnen! meteen allemaal een beetje lager op de draaistellen gezet omdat ik ze wat hoog op de wielen vind staan en ze straks te combineren moeten zijn met LS-models ertswagens die juist allemaal te laag staan (en die ik wat heb moeten ophogen). Verder blijven t toch wel erg prettig fijn uitgevoerde karren, had t me prima kunnen voorstellen als een fabrikant bij zo'n bloktrein-ding bij uitstek een beetje zou bezuinigen oplosse handgreepjes enzo.
IMGP3677 by
Floris Dilz, on Flickr
Verder weer wat ongedierte dr bij. Je gaat natuurlijk wel je krent uitsnavelen vlak naast een lekkend motorblok.
IMGP3692 by
Floris Dilz, on Flickr
IMGP3691 by
Floris Dilz, on Flickr
een wat meer beschaafd exemplaar zit lekker warm binnen diepzinnig naar een betonnen schutting te kijken.
IMGP3686 by
Floris Dilz, on Flickr
en hier onze fijne ouwe chagrijnige madam van vroeger:
IMGP3682 by
Floris Dilz, on Flickr
IMGP2775 by
Floris Dilz, on Flickr
Nou, zijn jullie weer op de hoogte. Hopelijk komende tijd wat meer modelbouwerij enzo, want draden trekken en rails spijkeren is nou niet zo heel boeiend en werken heb ik ook wel weer zat gedaan afgelopen tijd. We gaan t zien!