Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Metpetergaathetbeter

prachtig, maar daar aan die nok opzij daar gaat wat gewerkt moeten worden 'al dan niet met wat lood(of een stukje dakpan ! ;)

Michiel

Prachtig, zo herkenbaar en levensecht. Weer schitterend goed gedaan!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Decapod

#2928
Ik wil er geluid bij!  ;D ;D ;D

Citaat van: Floris op 21 november 2020, 00:47:48 AM
kijk, dat zijn mooi gedetailleerde observaties, dank! Ik weet al wat plekken voor nesten. :P

Ach ja, van in de tijd dat ik nog beesten bestudeerde. Suggestie: laatste foto, kan je bv. die middenste wat kantelen, beetje kopje naar beneden? Dan lijkt het of ze de andere uitdaagt. Meteen effect dat de scene tot leven komt.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

stevend

Misschien een kleine opmerking , durf die eigenlijk niet te maken .
Maar toch ... de bovenste dakgoot is op de zij kant van het huis te kort . Daar je met een lijst werkt
komt deze normaal voorbij de muur . Alle water moet je trouwens opvangen .
En in belgie mag je geen overhangende dakgoten hebben aan de kant van je buren. Zelfs geen enkele buis .
Dus zou dit eigenlijk een gewone rechte plank gelijk met de gevel  zijn . Zo is je goot lang genoeg om alle dakpannen hun water op te vangen .

Maar nogmaals blijf ik met verwondering kijken ...
Prachtig gewoon

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

https://www.flickr.com/photos/alex-leroy/12197369606/in/photostream/  misschien is hier wel enige inspiratie te halen, beslist eens voor-en achteruit in bladeren


Decapod

#2933
Unheimlich ... precies of die laatste foto op het linkerstuk van Floris' baan genomen is ...  :o
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Floris

precies dat stukje komt nog op de baan, ooit....  8)



Pierre

Groet Pierre.


Floris

En tis weer tijd voor wat meer plaatjes, met wat meer duiven, meer vlinderstruiken en nog wat andere rotzooi! Het was weer es zo'n weekend van een beetje ongericht om de baan heen dralen, paar graspolletjes en duiven plakken en dan weer meer dralen (en nog wat werkdingen maar dat zien jullie vanzelf een keer)

IMGP3372 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3391 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3384 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3381 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3365 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3369 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3367 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3380 by Floris Dilz, on Flickr

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1