Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Michiel

Goed zo, Floris. Blijven oefenen en je zal nog mooie dingen maken...  ::) ;) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michiel op 01 november 2020, 19:19:00 PM
Goed zo, Floris. Blijven oefenen en je zal nog mooie dingen maken...  ::) ;) ;D
alsof ze nu niet mooi waren ? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Floris

Toch fijn dat je nog hoop voor me hebt, Michiel! ik zal mn best doen.  :P

Maarre, dank allemaal! was vandaag nog wat aan t peuteren met wat weathering voor de stopmachine, ik beschouw m nu maar gewoon als klaar, nouja, op de decals na dan, maar dat kan nog wel een tijdje duren. Voor nu leuk genoeg om eens rustig wat plaatjes en filmpjes te schieten op de baan, samen met de twee cokeswagens die zo'n beetje klaar zijn en de ballast-zelflosser (gewoon een omgespoten piko-hok, nouja, geloof dat ik de ladder wat verplaatst had. Ook wel es lekker als je gewoon iets kan kopen dat al zo ongeveer goed is.)

Toen ik foto's wilde maken was uiteraard de batterij van de camera leeg dus toen nog maar wat extra welberg-druilgroen op de baan zitten planten, want ik wil nu al dit materieel zo'n beetje klaar is weer es wat meer met de baan zelf verder, want dat ligt nu al maanden stil.
Goed, genoeg gelul, plaatjes!

IMGP3171 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3173 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3175 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3177 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3188 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3190 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3198 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3199 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3200 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3203 by Floris Dilz, on Flickr

en filmpjes! Dit keer met de deftige camera, die feitelijk niet echt beter filmt dan de telefoon, of zou t toch aan de filmer liggen?   :-X :P
In elk geval, filmpjes, dus, bij gebrek aan beurzen om zelf te komen kijken.

IMGP3183 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3165 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3166 by Floris Dilz, on Flickr

nou, dat was m weer, morgen lekker naar de tandarts! zinnin!  8)

evan

Schitterende beelden om de dag mee te starten.  Dankjewel Floris!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

#2884
Sublieme ontbijtfilmpjes ...
En dan die tijdsgebonden muziek:   Caravelli, Manuel & Music of the Mountains, Zacharias, Pourcel of een andere Last  ?  Ce qui sera, sera ...

Michiel

Onwezenlijke modelbouw. Ik staar ernaar, en ben bewonderd... telkens weer.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Pfff ... wat een perfectie! Schitterend gedaan. ;)
Groet Pierre.


SuSke

Waanzinnig mooi werk Floris. Je hebt een oog voor detail en brengt het helemaal tot leven in je modellen.
Ook al zeg je dat je zomaar wat aanmoddert, je moddert dan zeker uitstekend zo maar wat aan.
Nog veel aanmoddergenot zodat wij ook verder kunnen blijven genieten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stieven76

Ik krijg hier een instant depressie van  ;D Onwezenlijk wat je hier weer laat zien.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Stieven76 op 02 november 2020, 09:41:53 AMeen instant depressie
probeer dat toch maar te vermijden of kijk gewoon naar iets anders

mardig23

Echt onwaarschijnlijk knap werk Floris.

Als je doorklikt naar Flickr, en uitvergroot, en nog eens uitvergroot, blijven de details maar komen.
Dit is echt "out of this world"!

Mvg Karl

erik de noorman

Zoals altijd zonder woorden maar wel genieten.

Erik.

Decapod

Jij maakt m'n dag weer helemaal goed. Het gezanik van wat mensen en een directie die de hete aardappel altijd maar doorschuift helemaal vergeten! Thx, mate!

Fijn, zo lekker grijs. Ga je hier en daar ook nog wat modderige plasjes met oliesporen rondspatten, Floris? Past het helemaal in dat depri-sfeertje, wat alleen wij, echte 80ies-kids, kunnen genieten ... .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

GvbuuH

#2893
Heel erg fraai!

Floris

Dank allemaal!
Zo, gaan we weer! Nu met de baan zelf verder.
Ik zat een mening te hebben over een lege deuropening in de ateliers, dus maar eens de achterplaat van de baan af en daar eens wat aan klooien en meteen wat ledjes aansluiten.
Stukkie vloer met wat binnenmuren voor achter de deuropening:
WhatsApp Image 2020-11-14 at 14.58.16 by Floris Dilz, on Flickr

Heftruckie dr bij, zo oogt t al best wel aardig toch?
IMGP3242 by Floris Dilz, on Flickr

altijd leuk als de achterkant van de baan weg is: paar plaatjes vanaf de andere kant maken.

IMGP3229 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3225 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3219 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3217 by Floris Dilz, on Flickr

ook weer wat verder zitten peuteren met divers Welberg-groen (en bruin)
IMGP3240 by Floris Dilz, on Flickr

Bij gebrek aan eigen uitlaatplaats voor dit hok en omdat ik er net een decoder in gezet heb (wat een beetje een veldslag was want door de ontstoring op de print van t locje werkt een decoder nauwelijks) draait ie momenteel wat mee in ougree. Detoneert in deze omgeving eigenlijk niet harder dan dat kolereding overal detoneert eigenlijk.  8)
IMGP3278 by Floris Dilz, on Flickr

Cokesbakkies rond de werkplaats
IMGP3246 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3270 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3271 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3276 by Floris Dilz, on Flickr

Naast t praktische geknutsel ben ik ook nog flink tijd aan t wegfikken geweest qua meer overbodige zooi in cad kloppen, daarover later meer!
Goed, nu weer es mn nest in. Morgen heb ik met een beetje mazzel die etsduiven van laatst binnen.  8)