Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Tothebeach

hij gaf bij mij gelijk een andere associatie:

by Isaac Cordal, on Flickr
Meer op zijn account
:D

Groet,
michel

Floris

ow dat lijkt me een goed vrolijk heerschap, past eigenlijk aardig bij t sfeertje.  8) Kende t nog niet, dank!

Voor wat betreft de kranten, ik vind 1 etalage inrichten wel weer zat en aangezien dit huis al vol zit met de bel van de overweg is dat een goede reden om er lekker lafjes vanaf te maken. ;D
Uiteraard zie je dr weer geen bal van wat t nou precies voor kranten zijn maar ik weet dat er echte waalse uit de goede periode bij zitten.
DSC_3000 by Floris Dilz, on Flickr

adrievans

Citaat van: Floris op 27 juni 2020, 21:07:16 PM

Uiteraard zie je dr weer geen bal van wat t nou precies voor kranten zijn maar ik weet dat er echte waalse uit de goede periode bij zitten.



Das nou precies iets waar de meeste modelbouwers thuis ruzie over kunnen krijgen , als je het niet goed doet ga je jezelf aan irriteren, doe je het wel goed vraagt een ander zich af waarom zoveel moeite,je ziet er toch niets van.
Geweldig sfeertje met die kranten.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

DFS

Geniaal gewoon die 'luie' aanpak met de kranten

Decapod

Leuke fotoshoot! Moet er op jouw baan ook geen pijprokend mannetje?

Knap idee van die kranten, al betwijfel ik of er ook maar iemand gaat doorhebben dat dat echte Waalse gazetten zijn (als reden voor extra prutsen is dit natuurlijk meer dan geinig genoeg). Misschien nog eens scheve, vergeelde luxaflex erboven?

Misschien één dingetje: buiten die Mercedes-bestelwagen mis ik wat 70-oranje en -bruin in het straatbeeld (gordijnen, bloempotten, affiches, deurklinken, lampenkappen, ...). Vond je in de jaren '80 zo ongeveer overal in het toen snel verpauperende Luikse. Geld voor nieuw was er niet. Als ik terugdenk aan mijn kindertijd - kleinkind van Liègeois en nonkel-pastoor uit Hermalle - dan is dat een kleur die me altijd bijgebleven is. Dat, 'sooth' (hoe zeg je dat in het Nederlands? Roetaanslag?) en van die messingkleurige raamkaders.

Ik beleef dus iedere keer een stukje kindertijd als ik naar je baanfoto's zit te kijken. Heerlijk!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Floris

ow kijk, dat zijn goeie herinneringen om te horen, dank!
ik stop er wel wat bruin en oranje tussen alsmede die messingkleurige ramen, was altijd een beetje bang dat het teveel zou worden, maar eigenlijk wel leuk te horen dat t wel meer mag.  8)
DSC_2996 by Floris Dilz, on Flickr

Herwig

Er was toch al een gerenoveerd rijhuisje met de deur en ramen, met handgreep,  in die fletsgoudkleurige alu .

In één van de autootjes mis 'k op de  'hoedenplank' nog een jaknikker-hondje

Floris

oei, ik zal kijken of ik een fruitvliegje kan vangen om op de hoedenplank te plakken.
Maarre, wat ik zelf eigenlijk nog mis is een auto met lamellen op de achterruit, een CX, of een manta... achterruit met lamellen is echt cool.

Herwig

#2708
Lamellen aan de binnenkant van de schuine fast-back-achterruit of die helemaal spuuglelijke zwarte aan de buitenzijde, bovenop de achterruit?         
( Granada/Consul coupé, GS,  Capri, Rover SD1, Fuego, Datsun Cherry Coupé,  enz. )

Een H0-Beagle zal wel te vinden zijn.  Het échte (originele) ja-knikkend-hoedenplank-hondje dat 'k nog bovenop m'n Billy-kast heb zitten,  is er zo eentje met met flaporen.

Cord

Prachtige foto's.
Citaat van: Floris op 27 juni 2020, 17:34:45 PM
Kan ook gerust engelstalige nemen, vermoed dat mn arme printertje ze toch niet leesbaar krijgt, maar tis wel leuker als t echt klopt natuurlijk  8)


Mijn ervaring met een inktjetprinter is dat de afdrukken minder scherp zijn. omdat de korrel van zo'n printer wat grover is. Met het blote oog zie je dat niet, maar in een close-up wèl. Van een laserprinter hebben de afdrukken een hogere resolutie en zijn afgedrukte kranten (bijna) leesbaar.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

leuker dan die kranten vind ik nog t assortiment peuken. In dat kader, tied veur n pafke.
Weer eens verder aan t eindeloos langetermijnproject "huis voor de overweg". Grappig dat Saskia een pagina terug ofzo nog zo enthousiast was over mijn vlotte aannemerswerk, dit huis gaat op uh... blijkbaar gebruikelijker tempo.  ;D
Maar goed, krijg je wel weer genoeg troep voor, en een aanhangertje om dat weer af te voeren en ergens achter een muurtje in de bosjes te flikkeren op een verlaten industrieterrein keurig in te leveren bij de gemeente. :P
IMGP2596 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2590 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2587 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2584 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2581 by Floris Dilz, on Flickr

Decapod

Citaat van: Floris op 28 juni 2020, 16:33:32 PM
ow kijk, dat zijn goeie herinneringen om te horen, dank!
ik stop er wel wat bruin en oranje tussen alsmede die messingkleurige ramen, was altijd een beetje bang dat het teveel zou worden, maar eigenlijk wel leuk te horen dat t wel meer mag.  8)
DSC_2996 by Floris Dilz, on Flickr

Yes, meer van dattum dus! Meteen sfeer met die vreselijke plastic stoelen. Had je er een halfuur opgezeten, dan stond er een ring in de poeper en plakten je billen eraan vast. Niet kapot te krijgen trouwens. Op mijn werk slingeren er nog wel een rist van rond.
Nu nog ergens wat Sansevieria's in messing potten voor een paar vensters en ik word er weemoedig van.  :D
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Chrisrail

#2712
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Alan On Track

Dat soort tafereeltjes maakt de baan echt. Het roept de sfeer uit van mannen die aan dat tafeltje hebben staan zeveren over zaken, de politiek en de vrouwtjes, terwijl ze roken en drinken tot een kot in de nacht. Ontzettend karaktervol en zeer inspirerend!
Modelbouw is een kunst

Decapod

Citaat van: Alan On Track op 28 juni 2020, 20:14:39 PM
Het roept de sfeer uit van mannen die aan dat tafeltje hebben staan zeveren over zaken, de politiek en de vrouwtjes, terwijl ze roken en drinken tot een kot in de nacht.

Ha, van dat zinnetje druipt de nostalgie ... . Zitten we hier te zwelgen in 'diên sjonen aauen tied', zoals ze dat hier zouden zeggen, Alan  8)?

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.