Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

stoomlokje

Echt weer een knap staaltje van details Floris.
Ik heb wel een foutje ontdekt dat eventueel voor verbetering vatbaar is ( hoeft niet hoor ).
Vergrote foto's laten nu eenmaal de kleinste details zien.
Achter de gele loc heb je een gevel waaraan schaliën bevestigd zijn ( waren ).
Daar moeten echter dubbel zoveel horizontale houten latten tegen de muur, anders valt er telkens een volledige rij schaliën naar beneden, daar deze niet bevestigd zijn op latten ( genageld ).

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Fantastisch opnieuw!
Ik ben een klein beetje ontgoocheld dat het beeld op de tv's stil staat...  ;D :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Decapod

Bah, al die uitsloverij ... , 'k vin er niks an, 't mag ook wel eens gewoon zijn, hoor, Floris   ;)

Nee, serieus, 't is goed dat mijn bureautje te klein is, anders had ik eronder gelegen. Ik kan me alleen maar afvragen hoe je die zooi nu weer in elkaar geknutseld hebt. Heb jij ergens kaboutertjes in onderaanneming of zo? Die stereoversterker, dat moet vast een Naim of een Onkyo zijn.
Ik mis wel nog een ventilator op voet in een inox kooi en een lelijke, halfdode yucca in de etalage (om maar iets te zeggen, hè,  :P)
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mardig23

Zoals steeds, heel erg mooi gedaan allemaal!

Ik zou alleen wel eens willen weten hoe je dat allemaal maakt, print of koopt.
Dit soort dingen wil ik, later als ik groot ben, ook gaan maken! ;)
Mvg Karl

Tothebeach

Ben jij dat nou zelf, daar op de buis?

Toffe update

Groet,
Michel

Floris

nee, das de presentator van t tv-programma waarin de sluiting van toen zo ongeveer een derde van t bedrijf aangekondigd werd.
https://youtu.be/KPfhSZtRSr4?t=53
Gewoon, een extra laagje vrolijkheid, zegmaar.

@Karl:
nou, dan gaan we even de rommel na. Wasmachine, koelkast en fornuis heb ik gewoon ouderwets 2D in cad gedonderd, uit stukkies styreenplaat CNC-gefreesd en daarna gebouwd en afgegoten, want ik wil dr nog meer. (Kan natuurlijk ook in 3D en dan uit een anycubic wringen, gaat prima) Heb toen ook wat etswerk ontworpen voor wat extra detail maar had geen zin daarop te wachten, dat komt nog, voornamelijk omdat ik op t hofje achter de winkel nog een bult hopeloze reparatiegevallen wil neerzetten.
Dan de ventilatortjes, dat zijn schroeven van een schwimmwagen, kwam ze tegen toen er op werk weer eens opgeruimd werd, dus die werden even veiliggesteld. De tv's en stereo's zijn gewoon uit stukkies styreen gesnipperd.
Dan kun je eigenlijk niet genoeg tijd wegfikken op foto's zoeken van winkels uit die tijd, wat nogal een puntje is want die zijn er bar weinig, als gerichte foto althans, als bijvangst moeten ze overal zijn maar uh ja, vind ze maar es.... dan zorgen dat je overal logo's, reclameposters etc etc vandaan vist, een half pak papier wegprinten tot je alles op de juiste grootte hebt en je alle zuigerige details wel zo'n beetje te pakken hebt...
Veel is dus zoekwerk en spul waar een bepaalde tijd overheen gaat, gieten een week van oermodel tot een paar bruikbare gietsels (kan sneller natuurlijk, ,maar dan moet je speciaal moeite doen) , etswerk iets van 2 weken weken. Daarom dus altijd wat dingen parallel hebben lopen, was dus een paar weken terug al aan die koelkast enzo bezig, en nu heb ik weer een en ander in de pijplijn zitten voor in de wagenwerkplaats, etswerk en 3D-printspul. Daarover binnenkort meer!

@saskia: Nou, die latjes zijn zo'n terugkerend punt, ben al bijna overtuigd dak dr wat aan moet gaan doen. Nouja, daarna blijf je toch altijd weer t gesputter over de artitec-bakstenen houden, of mensen die vinden dat ik mn spoor zelf had moeten leggen en Wim met zn lampjes... Alsof ik er zelf al niet effectief genoeg voor zorg dat t nooit afkomt..  ;D

Herwig

#2678
( info over Miele nmvtp )

stoomlokje

Floris ,
Ik heb ook niet gezegd dat je het "moet" veranderen hé . ;D
Ik maakte alleen de opmerking vanuit bouwtechnisch oogpunt, ( anders was Frans me mogelijks sneller af ), buiten dat vindt ik jouw werk nog altijd super hoor  :D :D
Ikzelf zou het niet zo kunnen. :'( , en sta nog altijd vol bewondering voor wat jij allemaal presteert. ;) ;)
Als we het niet wisten, zou je denken dat het foto's zijn die je ons toont.

grtjs,
Saskia

SuSke

Citaat van: stoomlokje op 15 juni 2020, 15:08:22 PM
...
Ik maakte alleen de opmerking vanuit bouwtechnisch oogpunt, ( anders was Frans me mogelijks sneller af )...

Ja Saskia, maar die opmerking heb ik al eens een keertje live gemaakt aan Floris en kreeg toen de uitleg: "we zullen eens zien hoeveel mensen dat echt gaan zien" en hij heeft ook gelijk gekregen.
Het valt bijna niet op omdat er zoveel te zien is op elk klein stukje. Je kan je dan zo'n (systematisch) foutje veroorloven.
Want eigenlijk zou je zelfs kunnen zeggen dat de latjes te groot zijn. Dus ook weer een dichterlijke vrijheid die we met plezier aannemen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Dat was inderdaad zo'n beetje t punt, de latjes zijn wat te dik dus met alle latjes erop was ik bang dat t wat teveel latjes en te weinig muur zou worden, maar aangezien zo;n beetje iedereen t wel opgemerkt heeft in de loop der jaren is nu democratisch bewezen dat t toch niet de goeie keuze is geweest omdat t opvallend verkeerd is.
Bij deze dus, iedereen kan weer rustig slapen vanavond!
DSC_2961 by Floris Dilz, on Flickr
;D

Chrisrail

#2682
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Chrisrail

#2683
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Floris