Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris


SuSke

Citaat van: evan op 16 mei 2020, 22:44:27 PM
Ow... ik dacht even bij die laatste foto dat het de voorbeeldfoto was...

Ik had net hetzelfde gevoel terwijl ik naar beneden scrollde.
Bangelijk mooi gedetailleerd en ingekleurd.


En toch bij het bekijken van de eerste foto in detail een kleine "erreur" gevonden. In het dak van het derde huis is 1 rij pannen een halve pan verschoven. Door die kleine bijna onopvallende dingen die in het globale in het niets verdwijnen, wordt de perfectie een heel stuk menselijker.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

ow ja, en zo is er nog veeeeeeeel meer. Das altijd t leuke als je t zelf maakt, dan zie je alleen die dingen.  ;D

Heb zojuist Word maar weer eens overstuur gejaagd met kleine plaatjes printen.
Voor eenieder die zn industrie wat wil decoreren heb ik hier een en ander in een mapje bij elkaar gedonderd:
https://www.flickr.com/photos/floris_dilz/albums/72157714340021607

dus voor wie zn personeel moet waarschuwen...
oxygene by Floris Dilz, on Flickr

heel wil houden
veiligheidsbrillen by Floris Dilz, on Flickr

mee wil laten denken...
initiative by Floris Dilz, on Flickr

maar niet teveel wil betalen...
fgtb 2 by Floris Dilz, on Flickr

en voor wie t gewoon een beetje gezellig wil maken...
tettige tetten by Floris Dilz, on Flickr

Goed, als er nog iemand inspirerende motor-, witgoed- of anderszins-zaken heeft of meningen hierover, vooral melden!

modelbaanHO

Citaat van: SuSke op 17 mei 2020, 12:54:35 PM
Citaat van: evan op 16 mei 2020, 22:44:27 PM
Ow... ik dacht even bij die laatste foto dat het de voorbeeldfoto was...

Ik had net hetzelfde gevoel terwijl ik naar beneden scrollde.
Bangelijk mooi gedetailleerd en ingekleurd.

Voor mij zijn het inderdaad ook de kleuren en de details die het erg realistisch maken
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Metpetergaathetbeter

modelspoorbouw van een andere planeet zeg maar ........ ;) ongeëvenaard ! ;)

Floris

IMGP2407 by Floris Dilz, on Flickr

...en we gaan gewoon door... want nu dr dingen af aan het komen zijn ist wel erg leuk bouwen en plaatjes schieten.
Wat details die later niemand meer zullen opvallen maar dat geeft niet... brommertje met fietstas en de vuilbak met koloniën en protectoraten

IMGP2385 by Floris Dilz, on Flickr

De tuin met modder en vervelende hond had nog enorm behoefte aan wat onduidelijke ouwe balken op het pad
IMGP2383 by Floris Dilz, on Flickr

Verder de poort nog wat aangekleed met borden, praatkastjes etc... de betonnen schuttingen nog wat gezelliger gemaakt met extra druip en vakbondsaffiches. Omdat je op foto's een waalse fabriekspoort zelden ziet zonder onduidelijke palletfik met wat duister kijkende lieden in blauwe bodywarmers eromheen met een kraampje ernaast van de vakbond met koffie en soep heb ik nog maar even een pallet neergegooid.
IMGP2396 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2400 - Copy by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2401 by Floris Dilz, on Flickr

Gerolf

... en die details dragen enorm bij aan de sfeer. Prachtig !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michiel

En Floris weet van geen ophouden met het detailleren. Geweldig!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Mooie detaileringen zonder overdrijven of de boel "overvol" te zetten.
Prachtig, en dan die foto-standpuunten die het helemaal maken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Proficiat, Floris !
Prachtige foto's van een meesterwerk met massa's details !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cord

Citaat van: SuSke op 18 mei 2020, 09:52:36 AM
Prachtig, en dan die foto-standpuunten die het helemaal maken.
En natuurlijk de sombere temperatuur van het licht.
Ik begin me wel een beetje af te vragen waarom die Citroën Ami steeds op een andere plek geparkeerd staat; is de eigenaar soms scharreltjes aan het bezoeken, de leesmap aan het bezorgen of hygiënisch verband aan het verkopen?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Peter

Inderdaad, prachtige foto's. het is omdat de maasten hier dit draadje al een hele tijd volgen, want anders zouden we denken dat het foto's van het grote voorbeeld zijn. Niet alleen uitstekende modelbouw, maar een peferkt gevoel voor sfeer beelden.
Gewoonweg subliem Floris.
Met vriendelijke groeten
Peter


Floris

alleen het lekkerste onkruid uit borne en omgeving! 8)