Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Herwig

#2610
  >  MotOugrée  - Toutes Marques     
      En dan ook een (nep)exemplaar opgehangen tegen die schermgevel.  Zoals de voorkant van een kevertje bij een VW-garage.

  >  Ouverture Prochainement      Friterie Barrières                       maar wegens omstandigheden is 't er nooit van gekomen .....

Floris

#2611
Genoteerd, sam, en leuke suggesties, Herwig. Vooral dat "wegens omstandighededn ist er nooit van gekomen. dat past wel goed in t sfeertje.
Als er verder nog iemand een idee heeft, blijf roepen!

Ben ondertussen maar bezig met de tweede ronde huisjes navlooien. Huisnummers erop, steentjes stippen (met een donkere wash losse steentjes aantippen), druipzooi, nog een paar details, vitrages enzo...
IMGP2358 by Floris Dilz, on Flickr
Misschien komt er nog een derde ronde, voor specifieke zaken (denk antennes, die wil ik echt tot t allerlaatst uitstellen om duidelijke redenen), maar in principe vind ik ze zo wel goed genoeg om (definitief?) te blijven staan.

Oh en nog even op de baan en proberen niet teveel te mollen bij het er tussen wurmen van de mobiel voor een plaatje
DSC_2807 by Floris Dilz, on Flickr

evan

Ow... ik dacht even bij die laatste foto dat het de voorbeeldfoto was...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Herwig

#2614
Ook knal erop,  die jaren zestig alu-ramen & -deur in die  'goudkleurige'  tint.   Ons ouderlijk huis kreeg die bij een verbouwing ook, in 1964.   Zelfs die deurgreep klopt perfect: een alu-basis met een gekleurde keramieke plaat erin .  Bij ons was die rood met een gele (verticale) sleutel erin gebakken .

doomslu

Citaat van: evan op 16 mei 2020, 22:44:27 PM
Ow... ik dacht even bij die laatste foto dat het de voorbeeldfoto was...
Ik ook.  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

GDE

Prachtige plaatjes . Ongelofelijk hoeveel details er hier in verwerkt zitten . Alles klopt gewoon . En die antennes ... hopelijk komen die er bij Artitec . Al jaren hoop ik dat er terug eens Belgische antennes beschikbaar komen .  :D

Floris

Dank!
Geert, is er nog iets specifieks aan belgische antennes? ik weet niet beter dan dat ze wel ongeveer gelijk zullen zijn aan nederlandse... maar als ik dat mis heb weet ik het graag natuurlijk!

Val-Rikard

Citaat van: evan op 16 mei 2020, 22:44:27 PM
Ow... ik dacht even bij die laatste foto dat het de voorbeeldfoto was...

Dat had ik ook, gewoon niet te doen hoe realistisch dit is, TOP.

DFS

Citaat van: evan op 16 mei 2020, 22:44:27 PM
Ow... ik dacht even bij die laatste foto dat het de voorbeeldfoto was...

idem hier!

Alan On Track

Wat het vooral zo realistisch maakt is naast de detaillering toch zeker de kleur. Ik hoop ooit ook zo goed te kunnen schilderen en verweren...  ::)

Trouwens, hoe heb je die gordijntjes gemaakt?
Modelbouw is een kunst

mahtoska1

Zeer inspirerend allemaal. Je toont on telkens dat details wel degelijk de sfeer en het realisme ten goede komt.

Floris

Dank jongens!
Citaat van: Alan On Track op 17 mei 2020, 10:40:57 AM

Trouwens, hoe heb je die gordijntjes gemaakt?
dun vloeipapier, waar etswerk in verpakt zit. Proberen t zo strak mogelijk op te rollen en dan nog wat verder mishandelen om t goed geplooid te krijgen.

Herwig

Belgische dak-antennes in die tijd:         de Waalse gericht op Franse zenders                   de Vlaamse op Nederlandse        ? 

GDE

Floris , ik weer er helaas ook weinig van . Welke vorm ze nu juist moeten hebben en welke waarvoor diende is mij ook compleet een raadsel . Wel heb ik enkele foto's verzameld op pinterest en daar zitten natuurlijk verschillende bij . Wat me wel opvalt is dat die behoorlijk hoog waren . Hier enkele voorbeeldjes als die kunnen helpen .  https://pin.it/4PTcskx
https://pin.it/7BEgGfY
https://pin.it/4xfkP9n
https://pin.it/1tD28oD