Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

nou, stonden we in leuven dus al met de lengte die er nu ook is. Wat een kale bende op die foto's, heb nu toch wel een beetje een idee waar al die tijd afgelopen anderhalf jaar gebleven is... ;D

SuSke

Anderhalf jaar gewoon weg gekliederd, foei, foei, zo'n tijdsverspilling...  maar ja anders had die boel daar gewoon verder staan vergelen als je met iets anders bezig was geweest.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Omdat we dit jaar toch niet naar buiten mogen en er dus geen gevaar bestaat om tijd te verliezen aan langdradige zomervakanties is t nu een mooie gelegenheid voor een klein klusje dat ik nog es wilde doen, een groene herpa ami 6 break ombouwen tot een iets latere versie zoals die van een goeie maat van me waar we twee jaar geleden frankrijk mee door gejakkerd zijn. Modelletje beetje verfijnen met neiuw stuurtje, spiegels, bumperbeugels, dyane-wielen en ter modernisering een hoop alu weggelakt met gekleurmatcht groen en zwart want herpa heeft er een blingbling-cadillac van gemaakt maar dat zijn die karren niet, of in elk geval niet in die mate. Dan ook maar meteen de vaste rotzooi erin, bak gereedschap, paar smotsige dekens en een vage verschoten lap over de voorbank. (geloof dat de zitting onder die lap nog wel gewoon goed is)
Nummerbord komt nog...
IMGP2330 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2337 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2342 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2352 by Floris Dilz, on Flickr

verder nog wat zitten pruttelen met wieger, ovenfrikandellen, vocking-leverworst, appelkoeken, wat groenzooi en ouwe banden.
DSC_2775 by Floris Dilz, on Flickr

evan

Ik herkende de wagen direct van je vakantiefoto's!

Leuk verhaaltje op de baan :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Die Citroen Ami is weer waanzinnig goed geworden, met het detail dat mij meteen opviel: de wegenkaart op de passagierskant van de zetel... Verbluffend, helemaal.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Van deftig parkeren hadden ze daar blijkbaar ook niet veel kaas gegeten! ???
Of mocht men toen nog op het voetpad staan? :-\
Je had beter in een garage gewerkt Floris... :)

;)

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 15 mei 2020, 10:19:00 AM
Van deftig parkeren hadden ze daar blijkbaar ook niet veel kaas gegeten! ???
Of mocht men toen nog op het voetpad staan? :-\
Je had beter in een garage gewerkt Floris... :)

;)
Wie met een Franse auto rijdt parkeert als een Fransman hé.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Citaat van: doomslu op 15 mei 2020, 10:20:42 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 15 mei 2020, 10:19:00 AM
Van deftig parkeren hadden ze daar blijkbaar ook niet veel kaas gegeten! ???
Of mocht men toen nog op het voetpad staan? :-\
Je had beter in een garage gewerkt Floris... :)

;)
Wie met een Franse auto rijdt parkeert als een Fransman hé.  ;D


Idem dito voor Nederlanders , en die rijden regelmatig hier door mijne wijk dus ervaring genoeg mee.
Den Eric.

Floris

...en begin me niet over die belgen.
oh en duitsers dan?
8)

bollen neus

Het is vrijdag, of ge nu nog werkt of niet, tis verre week end beste vriend.
Den Eric.

Cord

Ik denk dat de zooi in de auto aardig klopt met de werkelijkheid. Ik heb ook ooit een Citroën Ami gehad, maar dan met een schuine achterruit en het was er meestal een teringzooi. Maar het ding reed als een Citroën DS.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Jappy

Die details in de auto maken het écht af. Om een compliment te geven dat volgens mij hier nog niet is gevallen : jaloersmakend goed.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

#2607
Nou, mocht je serieus jaloers worden van rommel in auto's: sloop er eentje open en leg een snippertje papier op de bijrijdersstoel bij wijze van kaart, een parkeerkaartje op t dashboard etc... Tis typisch zo´n kleine moeite groot effect/dingetje. Gewoon wat stukkies papier uit een bladzijde van een tijdschrift knippen en je hebt allerlei kleuren... wat kleine dingetjes met kleurtjes aan de binnenkant van de achterruit doet t ook altijd erg goed.

Zit ondertussen wat na te denken over een volgend klusje: het "dupont"-pand. Wat zal dat eens worden... het (flink grotere) pand waar ik t op gebaseerd heb was in 1988 (en vermoedelijk vanaf t begin) een autodealer, tegenwoordig is het een vage handel in tweedehands horeca-apparatuur. Autohandel zal niet gaan want het is domweg te klein...
Zit nu iets te denken van frigo's en wasmachines, gewoon omdat dat lekker onspectaculair is maar wel aardig in zo'n pand past, zeker met een achteromstukje met bezorgbusje en reparatiewerkplaats, of om dichter bij t origineel te blijven een motorzaak. Nou is dat wel weer een beetje te leuk en te stoer, dus moet t wel een beetje een motorzaak zijn die ooit ambitieus als echte dealer begonnen is maar waar nu aardig de klad in zit. "toutes les marques, neufs et d'occasions". Zo'n zwart/witte blokjesband over de etalageruiten die alweer een beetje aan het afpellen is, paar lichtbakken van yamaha honda en moto guzzi in de etalage, zo opgehangen aan kettinkjes, en een rij motoren, waarvan eentje op zo'n driehoekig blok om m wat extra op te laten vallen,. rekje met helmen erbij en wat stickers op de ramen, hoe dichter bij de deur hoe meer stickers. Achterom wat ouwe bende voor de onderdelen, paar motoren onder een verschoten hoes met vogelkak en algendruip...

IMGP8660 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8661 by Floris Dilz, on Flickr

Ik hou me nadrukkelijk aanbevolen voor inspirerende witgoed- dan wel motorzaak-plaatjes uit de jaren 80 of andere goeie ideeen.

Deze etalage mag ook nog wat in. Schoenenwinkel ofzo? tabakszaak? wederom, plaatjes welkom. Omdat de bel van de overweg in dit huis zit is er maar vrij weinig ruimte, dus t zal een vrij ondiepe etalage moeten worden. Gewoon luxaflex en een vergeeld papier met A LOUER is ook een optie.
IMGP2330 by Floris Dilz, on Flickr

Val-Rikard

Vogelkak en algendruip,

Dat was nog eens een titel voor een artikel  ;D.
Ik kijk er al naar uit !

:)

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1