Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

#2535
Dank mannen.
We gaan door: De wagenwerkplaats staat nu op zn plek, nog los, en in theorie gaat ie ook weer van de baan omdat er nog wat aan de buitenkant gepeuterd moet worden, maar voor nu ist wel even leuk zo. Meteen ook de hele leidingbrug weer es op zn plek gelegd en wat dingetjes aangepast want op een of andere manier past iets dat een half jaar geleden nog in elkaar zat nu ineens niet meer, zo gaat dat... Dr is een beetje groen verschenen en ik heb de leidingbrug nog wat aangepast zodat t enigszins doenlijk is om m bij speciale gelegenheden en calamiteiten van zn plek te halen bij t stuk achter de wagenwerkplaats waar je dus letterlijk geen vinger aan de rails krijgt met die buizen op hun plek. Soms moet je gewoon een beetje verstandig zijn.
Verder had ik vast nog wel meer kunnen doen maar ik heb gewoon eens een tijdje lekker zitten rangeren gister en vandaag.
Omdat de werkplaats nu op de baan staat maar weer es plaatjes van de baan zelf in plaats van mn meukwerkblad.

Eerst maar eens als een vette stadsduif op zoek naar een weggegooide puntzak met nog een paar lekker met mayonaise doordrenkte slappe frieten komen aanvliegen....

IMGP2032 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2068 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2034 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2038 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2062 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2046 by Floris Dilz, on Flickr

Ik was wel benieuwd hoe de balans binnenlicht/buitenlicht uit zou vallen. Denk dat t zo best prima is.
IMGP2045 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2053 by Floris Dilz, on Flickr

het gezellige spoortje tussen de ateliers centraux en de wagenwerkplaats...
IMGP2079 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2059 by Floris Dilz, on Flickr



ACFI

Het leven zoals het was ... Luikse vergane glorie.

ACFI

Thommy

Tja, dit is meer dan mooi. Zelfs de knikjes in de sporen zien er mij ok uit (vooral omdat ik ze ook zo zag liggen hier in de Brugse achterhaven vroeger)
1 woord: wow
Greetz

Thommy

mark7758

Geweldig Floris, als je denkt klaar te zijn? Je mag wel even langslopen. Heb ook nog wat te doen. :)  (Stickie meenemen graag)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Cord

Wat een sfeer van een heerlijke deprimerende triestheid. Het is dat het nog nèt niet zachtjes begint te regenen anders zou je direct aan de pillen gaan.
Fantastisch!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Ronald


Michiel

Ja, Floris, hier mag je echt trots op zijn. Buitengewoon knap, met nadruk op buitengewoon.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Hoi Floris,
Ja dat is gewoonweg perfekt. Wou dat ik het ook zo kon, maar een mens kan niet alles verlangen.
Nogmaals proficiat met zo'n perfekte modelbouw.
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

Ik sluit mij aan bij alle bovenstaande commentaren.
Vooral die detailfoto's geven weer hoe schitterend dit allemaal is gebouwd en in scene gezet.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Herwig

Subsidie aanvragen bij de Waalse gewestregering, voor het vastleggen/documenteren van Industriëel Erfgoed  ?   

Dreha

Ik heb hier gewoon weg woorden meer voor. Zoooooo geweldig gedaan.

Pierre

Pfff ... wat moet je daar toch van zeggen. Eigenlijk is alles dus al gezegd. Ik ga maar eens onderuit zitten en er stil van genieten. ;)
Groet Pierre.


SuSke

.............................. stilte .....................................



Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.