Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Kautenbach

....nou....toch puntje van kritiek.....

Je foto's zijn niet scherp genoeg om zover  te kunnen inzoomen dat je ziet wat de beste man voor de kast aan spuitbus in zn handen heeft....

Moet wel een volle bus met anti roest zijn, want dat gebruiken ze niet veel daaro ;D

En nu moet er goed gesprayd worden om te voorkomen dat alle moois over 2,5 jaar is weggeroest 8)

krisds

fantastisch, ik blijf volgen, vol verwondering..

Koen

 Jawadde, ongelooflijk knap werk Floris!
Om van te smullen. Die detaillering...  :o

Ik was net het draadje van Evan en Wim aan het bekijken, nu dit. Man, man, ... en dan loop ik maar wat te prutsen  :-X. In Leest zouden ze zeggen "inpakken en wegwezen"  ;D.
Er lopen hier toch wel enkele genieën rond op dit forum  ::). Zalig om te zien wat voor kunstwerken door hen gecreëerd worden.

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

Michiel

We hebben hier een aantal wereldspelers op dit forum. Diep respect en onvoorwaadelijke bewondering.

Maar ik laat me niet is de hoek drummen! Dat ze het weten! Wat denken ze wel?  Nah!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

Citaat van: Michiel op 23 april 2020, 08:19:01 AM
We hebben hier een aantal wereldspelers op dit forum. Diep respect en onvoorwaadelijke bewondering.

Maar ik laat me niet is de hoek drummen! Dat ze het weten! Wat denken ze wel?  Nah!  ;D

Goh, niet kwestie van in een hoek laten drummen. Nee, stelen met de ogen, bewonderen, genieten en leren van hun commentaren en tips. Het verrijkt ons in alle opzichten  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

That's the spirit!  We doen het tenslotte om te inspireren en ook wel een beetje omdat we knettergek zijn  ;D

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Gelukkig dat die laatste gek nog niet vast zit dus  ;D ;D

Maar het zijn inderdaad sprekende en vooral inspirerende voorbeelden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Ik? gek? mwah, alleen maar gek, dat valt me dan weer mee.  8)

Ondertussen maar es het meubilair vol decals geblubberd en overal viezigheid gesmeerd (water, houtlijm, stof dak in seraing van een gebouw gekrabd heb). Dit keer ook wat stukjes papier dr bij in de viezigheidsmix gegooid, nu liggen er dus hier en daar wat ranzige papieren in t stof, vond t wel geslaagd. Dan hier en daar nog wat olievlekken met olieverf, denk dat t wel de goeie kant op gaat zo.
IMGP2019 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2024 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2027 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2025 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2022 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2020 by Floris Dilz, on Flickr

Herwig

#2528
Floris,

Dit is allemaal zo ontzettend buitenaards afgewerkt .

Je zou eens moeten opsnorren het   M o b i l  - logo op olievaten van de jaren 1980.  Het zou kunnen dat het een
rode letter  o   was, misschien.    Die  o  bestaande uit cirkeltjes zou jonger kunnen zijn, maar dit is absoluut na te kijken.     De evolutie van het Esso-rondje en later -ovaaltje ken 'k iets beter.

mahtoska1

CiteerOndertussen maar es het meubilair vol decals geblubberd en overal viezigheid gesmeerd
Nieuwe techniek in de modelbouw met super resultaat: Blubberen.

Floris

Zoals mn baas bij artitec altijd zegt: zo'n beetje alle nodige technieken voor modelbouw leer je op de kleuterschool.  ;D

Wat betreft t mobil-logo, even een rondje googlen leverde niks op, behalve wat grijze vaten met ingewikkeldere beschildering voor speciale smeermiddelen, voor de rest gewoon deze rode met soms t logo bovenaan in plaats van in t midden, dus ik geloof t verder wel, laat t lekker zo. De inrichting van deze hal is toch een beetje vagelijk geinspireerd op foto's van hoe een en ander erbij lag nadat het werk er stopte in 2015 ofzo, dus er zal sinds de jaren 80 gerust nog wel een hoop veranderd zijn....

modelbaanHO

Met al die details wordt het alleen nog meer realistischer dan het al was.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

sdz1976

Het is opnieuw erg genieten dit.


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Je blijft me toch weer iedere keer verbazen. Heerlijk om te volgen. ;)
Groet Pierre.


Fred

Fenomenaal.  Door dit in detail (na) te bouwen bewaar je (de herinnering aan) ons industrieel erfgoed, waarvoor dank!
Frederic