Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Thommy

Het blijft een meesterwerk. Foto's waar je enkel de inrichting ziet, doen je toch steeds denken modelbouw of echt
Greetz

Thommy

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

 :...ff bijzetten dat t modelbouw is...man, ik moest ff kijken, tof

Floris

Nou, tijd voor wat nieuwe plaatjes.
Eerst maar eens het voorste stuk: Hier is niet heel veel zichtbaars gebeurd, wat decals hier en daar, en dr zitten wat extra lampen aan de voorkant van t plafond, ongeveer waar de volgende lampen zouden zitten als het plafond meer richting toeschouwers door zou lopen, voor wat betere verlichting van de voorgrond. Daarvoor moest t dak weer uit elkaar om bedrading aan te leggen etc, nouja, dat soort werk. Ook is t vonkjessimulatieding dat inmiddels niet goed meer werkte omgebouwd, nu is het een flessendop met gaatjes en een led erin, reflecterend op een stukje sheet. Werkt ook redelijk en tis een stuk minder kwetsbaar. Dan nog wat pulken aan de kraanbanen, weer even proefpassen met de kraan die hier komt te hangen....
IMGP1851 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1847 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1845 by Floris Dilz, on Flickr

Ondertussen heb ik flink door lopen hakken op t meubilair voor in het andere deel van de werkplaats: kasten, deels met inhoud, wat werkbanken, nog wat meer onduidelijke elektrazooi voor aan de muur etc... Dan nog wat bekend spul van artirtec en busch
IMGP1850 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1836 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1837 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1838 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1839 by Floris Dilz, on Flickr

dan nog een hydraulische pers nagemaakt van wat foto's
IMGP1840 by Floris Dilz, on Flickr

verder nog een schrootladinkje gemaakt, wat resten uit een walserij, nouja, eigenlijk de lijmrandjes aan de geëtste kozijnen die ik afgeknipt had. Het motorblok ligt er tijdelijk tussen, daar heb ik nog wat andere plannen mee. Tis een cummins NTA855 zoals in de cockerill-locjes en de GE 110-tonners, had m laatst in 3D getekend en op werk geprint.
IMGP1841 by Floris Dilz, on Flickr

Goed, dat was m weer!


SuSke

Voor de zoveelste keer: geen commentaar  8) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#2512
Ik stop er zelf mee    ;D   ...  dit is echt top!!!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

modelbaanHO

Grandioos, zo gedetailleerd, zo sfeervol.
Het summum van modelbouw !

Maar het werkt heel aanstekelijk en inspirerend.
Ik krijg veel goesting om de lokloods op mijn minibaantje "Das Depot" helemaal af te breken en opnieuw te beginnen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

PeterVG

Ik kan hier dus uren blijven naar kijken.
En steeds vol verwondering denken, hoe doet ie het toch  :o

mahtoska1

Ik sluit mij aan bij de vorige commentaren.

Frank_N

Groet van Frank

JeanR


svvander

Ik begin het juist wel normaal te vinden... als het van Floris komt. Ik ga zwaar teleurgesteld zijn, als het eens minder is (niet waar hoor).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be