Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Peter

Dit is inderdaad WERELDKLASSE
JE ziet, wat je met geduld kan bereiken
Doe zo verder Floris
Met vriendelijke groeten
Peter

henry

Dit is zo mooi en niet van echt te onderscheiden   :o

Cord

Normaal gezien heb ik alleen bij Spoor 1 diorama's dat ik mezelf afvraag: "Is dit écht?" Maar bij Floris heb ik dat nu ook bij H0. En dat komt natuurlijk door de wereldschokkende detaillering, maar ook door de ietwat sombere en daardoor levensechte kleurentemperatuur van het beeld.
Wat Floris behoorlijk treffend doet is om zich heen kijken en dat beeld proberen over te brengen in zijn werk. En dat lukt niet iedereen.
Zó, dan kan ik nu weer achteroverleunend aan een emmer popcorn.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

mardig23

Floris heeft een uitzonderlijk talent, zoveel is zeker :o

Daarmee is hij niet alleen, want ook hier op het forum en op beurzen zie ik soms onwaarschijnlijk mooie bouwwerken voorbij komen, maar deze dingen gaan mee met het beste dat er te zien valt.

Maar wat ik volgens mij nooit eerder tegenkwam op dit niveau, en wat ik pas ontdekte is dit:

https://lebassin.net/

Wauw Floris, hier heb ik de laatste uren enorm van genoten!
Mvg Karl

Jappy

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

Dank, jongens!  :D

Enne, tis wat Wim zegt, het licht doet heel veel, een van de beste investeringen in geld en moeite voor een modelbaan is een bak licht erboven die bij de sfeer past en dan even de moeite nemen je camera er qua kleurtemperatuur enzo op af te stellen tot het plaatje zo'n beetje klopt. Dan wat plaatjes schieten uit laag standpunt alsof je zelf door t landschap loopt in plaats van t standaard vogelperspectief en eigenlijk elke baan wordt meteen 10 keer mooier, als je t nooit gedaan hebt, probeer t eens bij je eigen baan.

Karl, leuk te horen dat mn nieuwe blog je n beetje beviel. Was er laatst aan begonnen toen ik griep had en toch niet veel zinnigs kon doen... Wilde toch wel zelf een wat compacter soort visitekaartje van t project hebben, zo van hier linkje kijk maar ff dan weet je zo'n beetje wat ik doe, voor de volledige versie is er dit draadje maar ik geloof dat mensen het idee dat ze dat allemaal moeten gaan lezen in de praktijk toch wat ambitieus vinden.  ;D

Cord

Dat was ik nog vergeten te schrijven: fotografeer alsof een Preisertje de foto maakt. Dat werkt ook als je je kat of hond fotografeert: van bovenaf genomen is het nèt niks en op ooghoogte van je huisdier wordt het een prima foto.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

Je kan t ook combineren... vanuit zo'n laag standpunt worden huisdieren zelfs uitgesproken vervaarlijk. ;D
IMGP2775 by Floris Dilz, on Flickr

Floris

Nou, terwijl de zombie-apocalyps nadert (al komen ze niet voor hersenen maar voor pleepapier) maar gewoon door. Met t eind van de wereld zo nabij was t toch wel tijd eens op te schieten met de wagenwerkplaats, dus maar eens een poging doen alles zo ver mogelijk af te bouwen en zodra t kan verf erop. Dat is een belangrijk punt, want een aantal onderdelen moeten los van elkaar gespoten worden (bijvoorbeeld muur en kraanbaan met staanders) maar afbouwen met allerlei extra pijpen en andere detailrommel wordt heel lastig zolang alles los is en demontabel moet blijven. Dan dus maar gewoon ergens besluiten dat t zover is en gaan. Het grote dak heb ik nog niet in de verf kunnen zetten want ik mis wat dakgoot-gietstukjes, dat komt dus over een week wel ofzo.
Toen t zover was boel uit elkaar en een hoop gesodemieter later (t zijn nogal onhandig grote onderdelen en overal zitten draden aan voor verlichting die dan verfpotjes van tafel vegen als je ze omdraait bij t spuiten) was t zover...
IMGP1622 by Floris Dilz, on Flickr
daarna de geprinte lampjes die ik laatst al es had laten zien op voorgespoten strips lijmen met een klodder houtlijm, dan als dat droog is de strips voor de openingen met leds in de werkputten lijmen.
IMGP1623 by Floris Dilz, on Flickr

Zojuist vond ik dat alles wel droog genoeg was, dus de loods "even" in elkaar gezet voor wat fotootjes voor t sfeertje. Beide delen van de loods hebben een duidelijk verschillende kleur licht, wel een leuk effect vind ik.

IMGP1636 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1638 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1639 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1648 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1626 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1632 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1644 - Copy by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1640 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1646 by Floris Dilz, on Flickr

en zo staat t ding er nu bij temidden van de gebruikelijke puinhoop:
IMGP1652 by Floris Dilz, on Flickr

nog heel veel te doen maar langzamerhand wordt t wat...

Michiel

Ik deze toestand zou ik heel blij en trots "KLAAR!" roep, maar jij eindigt met "... nog heel veel te doen...". Dit zijn weer fotos van modelbouw in de overtreffende trap: modelbouwst. Heel indrukwekkend.   8)  8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Die laatste foto Floris,

ik vind de schroothoop en stort rond het gebouw heel overtuigend, maar niet op schaal  :o

Ik volg ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

guy holbrecht

sjonge, sjonge, hoe doet hij het! Wat een resultaat. Bij mij lukt enkel die schroothoop ;D

Rangeerduivel

Citaat van: guy holbrecht op 17 maart 2020, 11:19:27 AM
Bij mij lukt enkel die schroothoop ;D

Bij mij ook, maar dan veeeeeeeeeeel uitgebreider...!  ;D

;)

Floris

onderschat mijn schroothoop niet he, op de foto staat maar n klein stukkie.  8) 8) 8)

Cord

Citaat van: Floris op 17 maart 2020, 13:44:59 PM
onderschat mijn schroothoop niet he, op de foto staat maar n klein stukkie.  8) 8) 8)
En dit gebeurt allemaal bij je thuis?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing