Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

SuSke

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit. weerom mooi werk geleverd Floris.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: sdz1976 op 19 februari 2020, 07:17:41 AM
Coole knap gebouwde dinges  8) 8)
heeft waarschijnlijk nog nooit andere dingen gemaakt  ;)

Floris

dank, mannen!

Kranen zitten nu met 1 kant op de rail, andere kant aan een luchtankertje, lampjes eraan en aangesloten...
DSC_2357 by Floris Dilz, on Flickr

Dirky

Jij hebt toch wel andere pap te eten gekregen toen je klein was Floris... meesterlijk!

Cord

Die verlichting maakt het echt helemaal af.
Betekent dit dat we meer verlichting kunnen verwachten in of bij de rest van je bouwwerken?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

nee, gelukkig niet, zoals ik al eerder gemeld heb. Ben dr nu wel redelijk klaar mee, die stressledjes en vooral t wegwerken van alle dradenbende. Als dit stuk baan klaar is gaat t verder met de hoogovens van cockerill, die waren toen al een tijd buiten gebruik en half afgebroken, dus dan ben ik dr weer een tijdje lekker vanaf. 8)

SuSke

Citaat van: Floris op 20 februari 2020, 13:57:33 PM
dank, mannen!

Kranen zitten nu met 1 kant op de rail, andere kant aan een luchtankertje, ...

Vooral die laatste interesseert me hoe je die hebt nagemaakt.
Ik heb ze 1/1 ook nog niet gevonden  ;D ;D

Want eerlijk, alleen op de wielen van de achterste bogie blijft die kraan echt niet hangen....  maar je Floris is dan ook een tovenaar in dat gebied.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Nou, veel uren en niet veel spectaculairs verder maar weer eens een paar plaatjes!
De kranen hangen er weer, nu met wat van die kabels aan rollers aan een soort gordijnrail. aan 1 kant voor de voeding van de loopkat, aan de andere kant voor de afstandsbediening. Zat nog aardig wat werk in... en dat steeds voor 2 kranen, dan gaat t hard met de uren.
IMGP1555 by Floris Dilz, on Flickr

Nu zijn de kranen wel zo ongeveer klaar voor en laag verf, daarna draden en haken enzo. Moet dan wel zo dat de draden altijd strak hangen, dus een zware haak, of iets in de haak hangen, een stukje echt metalen ketting ofzo, of een draaistel. 1 haak heeft nu draden van strak metaaldraad, die zit zo vast dat als ie n tik krijgt ie omhoog weg kan dus de draden blijven dan recht. De rest wil ik met touw doen, daar moet dus een gewichtje aan.

IMGP1560 by Floris Dilz, on Flickr

de kraan vooraan heeft al een afstandsbediening (de afstandsbediening is een klontje lood):
IMGP1561 by Floris Dilz, on Flickr

aan deze kant hangt een zwaardere kabel aan de gordijnrail, deze dient voor voeding van de loopkat.
IMGP1563 by Floris Dilz, on Flickr

ook eindelijk de derde pannenwagen maar es in elkaar gezet. Nu nog zand erop en dan zijn ze klaar voor verf.
IMGP1564 by Floris Dilz, on Flickr

Dat was m weer!
tot volgende week,
Floris

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Dit zijn weer fascinerende plaatjes, hoor.  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI

Bij enkele van de laatste foto's vraag ik me echt af, is dit echt of is dit Floris.

Hoedje af voor de kunstenaar.

ACFI

DFS


Floris

Dank, mannen! Nou, dr zijn nog geen afspraken gemaakt over leuven maar ik heb dr wel weer zin in.


Tothebeach

Citaat van: SuSke op 22 februari 2020, 12:01:37 PM
Citaat van: Floris op 20 februari 2020, 13:57:33 PM
Kranen zitten nu met 1 kant op de rail, andere kant aan een luchtankertje, ...

Vooral die laatste interesseert me hoe je die hebt nagemaakt.
Ik heb ze 1/1 ook nog niet gevonden  ;D ;D

Citaat van: Floris op 03 maart 2020, 09:25:50 AM
Dank, mannen! Nou, dr zijn nog geen afspraken gemaakt over leuven maar ik heb dr wel weer zin in.

Demo luchtanker maken? Lijkt mij wel handig, zeker ook bij het opbouwen van een modelbaan. Dat gedoe met die onderstellen....

Maar het is weer indrukwekkend, Floris.

Groet,
Michel