Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Ronald


Cord

Citaat van: Floris op 23 november 2019, 15:58:50 PM
Aangezien die winkelpanden afneembaar blijven...
Ja, dat heb ik ook gezien en de manier waarop je dat hebt gedaan ga ik schaamteloos van je overnemen.

Citaat van: Floris op 23 november 2019, 15:58:50 PM
...voor mij geen heel hoge prioriteit, dus uitstellen geblazen
Zolang er nog geen Luikse Preisertjes door je straten lopen, valt er ook niks te verkopen.

Citaat van: Kautenbach op 23 november 2019, 16:08:48 PM
Volgens mij wil Wim (cord) wel een winkeltje huren bij je, Floris ;D ;D
Ik kan me wel een beetje voorstellen dat Floris niet zit te wachten op vreemd volk in zijn straatjes. Stel je toch eens voor dat ik een hoerenkast ga beginnen in een van zijn panden. Misschien wat troosteloos, maar het moet natuurlijk wèl een nette buurt blijven.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

ow, met die hoerenkast zijn al plannen....  8)
maar das voor over een paar jaar.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chrisrail

#2374
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Floris


Floris

#2376
had laatst een trucje bedacht voor prikkeldraad op dit muurtje: stuk garen ingesmeerd met houtlijm rond een plastic buisje wikkelen. Nog zo'n stukje garen met houtlijm andersom eromheen wikkelen, even op de verwarming, en als t goed is zirtten die twee tegen elkaar in gewonden stukjes garen dan aan elkaar waar ze elkaar kruisen, is hun vorm redelijk gefixeerd en zouden ze wel los te krijgen moeten zijn van het buisje. Nou... laten we t erop houden dat als je graag genoeg wilt het wel een soortvan werkt en dat ik blij ben dat t een kort muurtje is. Het resultaat bevalt me wel.
DSC_1876 by Floris Dilz, on Flickr
Voordeel van garen met houtlijm boven metaaldraad is dat garen na aanraking gewoon terugveert en geen verf verliest

vyncky

Citaat van: Floris op 24 november 2019, 01:29:05 AM
had laatst een trucje bedacht voor prikkeldraad op dit muurtje: stuk garen ingesmeerd met houtlijm rond een plastic buisje wikkelen. Nog zo'n stukje garen
Voordeel van garen met houtlijm boven metaaldraad is dat garen na aanraking gewoon terugveert en geen verf verliest

Floris,

Interessant idee! Heb je dit met verdunde houtlijm gedaan? Of gewoon puur?

Ik ga dit eens proberen voor seindraden  ;)

Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)


Floris

Neuh, heb t al gemaakt, en ik zie daar van die glimmende rollen nato-zooi maar dat is niet wat ik zoek. Gewoon van die half scheefgezakte roestige tetanusbende, en dat is zo best wel aardig.

Metpetergaathetbeter

#2380
ik hou mijn hart al vast als U aardige woorden gaat gebruiken !  ;D ;D ;D ;D ;D ;) toch leuk dat Noordnederlands schijnbaar veel meer woorden telt dan het Zuidnederlands ;D ;)

Floris

Hahaha ik dacht juist altijd dat t andersom zou zijn. Maar goed, taal is net modelbouw, ist niet te koop dan maak je t zelf.  :P

Floris

Citaat van: vyncky op 24 november 2019, 10:35:56 AM
Citaat van: Floris op 24 november 2019, 01:29:05 AM
had laatst een trucje bedacht voor prikkeldraad op dit muurtje: stuk garen ingesmeerd met houtlijm rond een plastic buisje wikkelen. Nog zo'n stukje garen
Voordeel van garen met houtlijm boven metaaldraad is dat garen na aanraking gewoon terugveert en geen verf verliest

Floris,

Interessant idee! Heb je dit met verdunde houtlijm gedaan? Of gewoon puur?

Ik ga dit eens proberen voor seindraden  ;)

Yannick
voor seindraden werkt t vast ook wel ja. Verdunde houtlijm werkt vaak prima, ik heb hier pure genomen omdat de vorm vrij extreem is, maar draden die gewoon recht moeten blijven of juist een beetje gefixeerd moeten doorhangen gaat prima met verdunde lijm, ook afhankelijk van hoe absorberend en stug het draad is. Gewoon een beetje proberen. Doorhangende electriciteitsdraden gaan prima van garen. gewoon op zn plek knopen en dan met een kwast met vrij dikke verdunde houtlijm erlangs blijven wrijven tot het garen genoeg lijm heeft opgenomen en zelf in een mooie boog blijft hangen. Het droogt dan vervolgens op in die vorm. Hoe goed t werkt wisselt een beetje met t soort garen en met de lijmmix, dus gewoon een beetje rommelen en kijken of het wil.


Nog een bonusplaatje: heb geen nachtplannen met de baan, maar ook overdag brandt er wel hier en daar een lampje. Natuurlijk moet je dan toch kijken of daar een beetje gelikte nachtplaatjes van te schieten zijn  8)
IMGP1472 by Floris Dilz, on Flickr

Floris

Nou, zit tussen t werkgeraas door (neurenbergdrukte is weer begonnen. En nee artitec gaat nou net het model dat jij wil hebben alweeeer niet maken  8) ) af en toe wat te pulken, dit weekend bijvoorbeeld de overweg weer in elkaar (gister de boel gespoten en op zn plek gezet, maar de bomen gingen niet lekker, dus tot heel laat steeds wat aan zitten prutsen tot ik wat soldeerverbindingen om zeep had geholpen en die ging ik dus vanmorgen voor het ontbijt al zitten fixen (ok, erg vroeg was t niet)waarbij ik mn halve bureau in de fik zette en ik me daarna bij t ontbijt danig zat te ergeren aan die penetrante plasticbrandlucht. Een hobby is alleen leuk als ie voldoende uit de hand loopt.
Ondertussen ook de eerste portaaltjes van de leidingbrug in de verf aan t zetten, die staan nu op de baan te drogen... ondertussen wat aardig schemerlicht binnen dus maar weer een paar sfeerplaatjes.
IMGP1486 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1487 by Floris Dilz, on Flickr
(wie heel goed kijkt ziet hier trouwens dat de ooit hier door iemand uitgesproken vrees dat de lampen aan de andere kant van de overweg overgeslagen zouden worden maar deels is uitgekomen:  heb er geen werkende ledjes in gebouwd maar omdat ik daarom ook geen draden kwijt moest is de achterkant wel weer beter gedetailleerd.)

Cord

Ik miste het rode schijnsel al op de bus.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing