Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Michiel

Je doet het goed, Floris. Blijven oefenen zou ik zeggen...  ::)


Om niet te zeggen: SCHITTEREND ! ! !  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Cord

Citaat van: Floris op 17 november 2019, 20:16:21 PM
Oh, het zou niet onlogisch zijn om er een balk tussen te stoppen...
Het zou misschien niet onlogisch zijn om bij de overgang van de rails naar het asfalt houten balken te gebruiken, maar bij dit soort spoorwegovergangen gebeurt het wel vaker dat het asfalt direct aansluit op de rails, zoals dat bij groef(tram)spoor ook gebeurt.
Dat Floris het deel tussen de rails heeft opgevuld met betonplaten is zeer gebruikelijk.
Mooi gedaan!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

ronaldk

Bij heel veel overwegen wordt het op deze manier gedaan. Gewoon tegen de spoorstaven aan het asfalt. Ook in Nederland. Je hebt zelfs ook gewoon met asfalt in het midden en asfalt tegen de spoorstaven VSM-lijn overweg Badhuislaan - Laag Soeren.

Groet Ronald.

evan

Ik vetrouw gewoonweg Floris zijn research blindelings :)  Weinigen kunnen daar aan tippen...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Frank_N

Citaat van: Kautenbach op 17 november 2019, 20:30:44 PM
Is toch niet meer normaal........ ;D ;D
Echt wel >:( Bij jou staat immers alles schots en scheef ;D 8)
Groet van Frank

Jurgen

Pff, hoe mooi allemaal! En zo realistisch, hoe doe je dit?

Afin, bij de volgende expo waar ik naartoe ga en jij ook aanwezig bent kom ik nog eens kijken. Zet wel een stoel klaar, want ik vrees dat ik even zal moeten gaan zitten om te bekomen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris


DFS


Floris


Cord

Als ik zo eens terugblader zie ik een aantal troosteloos lege winkelpanden. Nu wil ik natuurlijk niet op de zaken vooruit lopen en ik ben me er inmiddels van bewust dat interieurtjes maken niet jouw favo bezigheid is, maar bestaan er plannen om in die winkelpanden enige vorm van nering te vestigen?


Is het misschien een idee -bij wijze van experiment- om een aantal van die winkelpanden te 'verhuren' aan forumleden die daar dan hun winkeltje kunnen openen?  ::)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

zoals mn collega dan altijd met verstoord hoofd zegt: "is het al af dan?"

wij hopen hiermee uw vraag afdoende te hebben beantwoord.  ;D
ben overigens niet van plan veel aan de troosteloosheid te gaan doen. 8)

Cord

Citaat van: Floris op 23 november 2019, 15:03:47 PM
...ben overigens niet van plan veel aan de troosteloosheid te gaan doen. 8)
Nee, daar had ik eigenlijk ook niet op gehoopt. Die deprimerende troosteloosheid is één van de vele redenen dat ik dit inspirerende draadje volg.  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

nou, nog een tijdje daarmee doorgaan en wie weet verschijnt er ooit interieur. Aangezien die winkelpanden afneembaar blijven heeft t voor mij geen heel hoge prioriteit, dus uitstellen geblazen

Kautenbach

Volgens mij wil Wim (cord) wel een winkeltje huren bij je, Floris ;D ;D

Cord boozzz voor al uw (sterke)drank en sigaretten  ;)