Zo. dit keer geen mooie plaatjes, maar disciplinewerk. Pulken aan de gebouwen is heerlijk, maar dr moet ook nog wat blubber tussen. Geeft bergen rotzooi, alles moet uit elkaar, tis net verhuizen eigenlijk en achteraf past t nooit meer zo mooi als daarvoor. Kortom, zinnin!
Nu dus plastic randjes om alle losse zooi heen bouwen, want dan kan ik straks de gebouwen weghalen en modder smeren tot net op de randjes en dan de binnenkant van de randjes weer schoon krabben en als t goed is past alles dan precies.
IMGP1411 by
Floris Dilz, on Flickr
meteen maar wat laatste vraagtekenstukjes gefixt...
IMGP1410 by
Floris Dilz, on Flickr
Ougree is wel zo ongeveer duidelijk wat mij betreft, nu maar es verder met cockerill. Vandaag was Wieger toevallig in utrecht gestrand, dus die meteen maar hier ontboden en m aan t werk gezet met modules sjouwen.... de laatste keer dat ik de silo zag was in Leuven een jaar geleden, dus das dan wel weer es leuk. Behalve een paar spinnenwebben stond ie er goed bij.
IMGP1407 by
Floris Dilz, on Flickr
op het cockerill-stuk zouden wat wegen moeten komen van vaag asfalt met daar tussenin stukken sintelachtige zooi en voornamelijk veel gruizige onduidelijkheid. Niet het strakke beton zoals in ougree in elk geval, en straatspoor lijkt gemaakt volgens de methode asfalteer gewoon over het spoor heen en als t asfalt nog niet helemaal hard is rij je er gewoon met een loc doorheen, want luxe als contrarails ofzo zie ik nergens.
Het bepalen van het verloop van de wegen werd sowieso nog een interessant klusje, dus dat had ik ooit al eens effectief uitgesteld, maar nu toch maar es doordrukken. Nou, dat is gelukt, dr ligt een eerste laag das-klei op te drogen, wilde vandaag meer halen maar de winkel was inmiddels verdwenen (het winkelcentrum bij mij om de hoek is daar heel goed in, het lijkt of er nooit meer dan een week lang dezelfde winkels mogen zitten) dus daar van de week nog maar es achteraan...
De straatspoormethode die ik nu gebruik is een experimentje, heb stukken electriciteitsdraad tegen de spoorstaven gesecondelijmd en vervolgens de zaak volgesmeerd met klei. Mijn idee is dat de klei niet hecht op het vrij gladde electriciteitsdraad en dat ik hopelijk de draad redelijk loskrijg van de rails en dat t maar ongeveer twaalf jaar kost voor ik alle secondelijm weer van de spoorstaven heb zitten hakken. (daarom heb ik een van de belangrijkste wissels op de baan op die manier dichtgeblubberd, ik bedoel, als je ergens mee experimenteert moet je wel willen dat t lukt natuurlijk)
Ik wacht nu met smart op berichten van jullie dat iemand dit al geprobeerd heeft en dat t een totaal bloedbad werd. Het blijft nog even spannend, de eerste laag das-klei ligt nu te drogen en in te klinken, als ik nieuwe klei heb en de tweede laag ook droog is laag ik t wel weten.
IMGP1409 by
Floris Dilz, on Flickr
IMGP1408 by
Floris Dilz, on Flickr
(helemaal links het portiershokje dat ik nog wilde maken, maar ik had eigenlijk geen zin, dus t werd gewoon een vloertje met wat resten van afgebroken muurtjes eromheen, als onderdeel van de parkeerplaats)
Goed, tot zover het hak en breekwerk hierzo. Hoop stiekem over een maand ofzo toch wel een en ander volgemodderd te hebben als alles een beetje soepel gaat.