och, druk, zo erg ist allemaal weer niet, maar als ik mensen van alles beloof en daar niks van komt, tja, dan heeft ook niemand er wat aan.
Vandaag weer es een tijdrovend klusje. Wil zo langzamerhand eens wat gaan kijken naar de details op de grond, zodat ik strak eens met landschap aan de slag kan en ondertussen wat aan de wagenwerkplaats kan pulken. Een hoop spul is wel uit de losse pols in elkaar te rotzooien of uit bestaande spullen op te bouwen, maar sommige dingen hebben meer aandacht nodig. Ik moest nog steeds een keer wisselstellers maken. Had bedacht die gewoon uit een klontje resin met een metalen hendeltje te maken, niet bewegend, geen gezeik. Daarom dus vandaag een hele dag weg zitten fikken op etswerk ontwerpen voor een bewegende wisselsteller, in twee versies, met of zonder veertje (veertje uit een kadee-koppeling werkt denk ik wel, maar tis wat groot eigenlijk) en de straatspoor-versie, waarvan ik een foto had van het deksel met opschriften dus dat allemaal op de etstekening gezet en straks verdwijnen die opschriften dan helemaal maar misschien ooit voor een spoor 0-versie ofzo... enfin, t liep weer op de gebruikelijke manier uit de hand.
linksboven de normale steller zonder veertje, rechtsboven die met veertje, linksonder de deksels voor de straatspoorsteller die ik van wat dunner materiaal wil maken want dan zie je misschien nog wat van de letters en rechtsonder de rest van de straatspoorsteller
wisselstellerts etsplaat by
Floris Dilz, on Flickr
wisselstellerts etsplaat detail by
Floris Dilz, on Flickr
paar voorbeeldplaatjes:
IMGP3710 by
Floris Dilz, on Flickr
IMGP3711 by
Floris Dilz, on Flickr
IMGP8381 by
Floris Dilz, on Flickr
IMGP8383 by
Floris Dilz, on Flickr
zie je dit soort wisselstellers op meer plekken? Die franse firma zal ze niet speciaal alleen voor cockerill gemaakt hebben neem ik aan, dus je zal ze hier en daar op industrieterreinen wel tegenkomen, maar heb ze zelf nog nooit elders gezien.