Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

erik de noorman

De heer Floris zij geprezen.  Man man man ongelooflijk.

Erik


modelbaanHO

Schitterend (zoals gewoonlijk) maar toch. Je moet het maar doen hé.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Kautenbach

Gaaf die tekwntafel, jeugd sentiment....geniaal weer....

Railroadtycoon

Reageer niet vaak, hooguit live. Als je de gietnaden van de 'Preisertjes' of Chinesen verwijderd, is het net echt. Dit verstoort het macro beeld een beetje  ::) Verder KLASSE!

Allie

Cord

Citaat van: Railroadtycoon op 09 oktober 2019, 10:08:35 AM
Als je de gietnaden van de 'Preisertjes' of Chinesen verwijderd, is het net echt. Dit verstoort het macro beeld een beetje...
Ik denk dat Allie misschien wel een puntje heeft: doordat alles er zó verbazend perfect (en tot het bijna onmenselijke) gedetailleerd uitziet gaan die gietnaden van die Preisertjes wel een beetje opvallen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

ja, ik zou me dr druk over maken als t niet helemaal achteraan de baan ergens in een gebouw was...

Floris

zo, weer een beetje verder prutten an de ateliers. Vond alle muren te geel dus alles nog maar een wash gegeven met humbrol 28 (heel licht grijs), dat hielp redelijk tegen het teveel aan zonnigheid, dan maar eens wat meer monteren, glas erin, wat pulken met olieverf etc...
IMGP1377 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1382 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1380 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1387 by Floris Dilz, on Flickr

sdz1976

Ik zie zo al minsten 50 details die je bijna nooit ziet op zo een baan  8) 8) :o :o 


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Cord

Die raamventilatoren; heel typisch. Het zou wel wat zijn als er fabrikanten zouden zijn die jouw raamventilaren, airco's, industriële schakelkasten en radiatoren op de markt zouden brengen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

svvander

#2274
Airco's kan je bij onze vrienden uit de States vinden... en ik denk zelf dat Faller of Busch er ook heeft. Ik zoek ze ff op.

https://www.faller.de/be/de/Produkte/Spurweiten/H0-Programm/Die-Stadt-das-Dorf/Zubehör-Ausschmückung/13-Klimageräte-sid64217.html
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Floris

#2275
zo, lekker beetje keveren met olieverf...
Puntjes zetten (vandijksbruin, sienna naturel, gebrande sienna en chroomoxidegroen), uitvegen met een natte kwast en droogfohnen.
DSC_1618 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1389 by Floris Dilz, on Flickr


Metpetergaathetbeter

blijkbaar heeft de vele regen van afgelopen weken het verouderingsproces nog versneld !  ;D ;) Prachtig geroest! ;)

Kautenbach

......bakkie koffie, druilerige zondagmorgen, beetje duf (gister naar concert geweest) en dan....dit draadje es van voor naar achteren doorbladeren, fraai boekwerkje zo Floris ;D

Floris

ja, tis een aardige stapel ellende ondertussen. Denk er soms weleens over om de zaak nog eens op facebook te gooien ofzo, maar de hoeveelheid werk om alles tot dusver erop te zetten houdt me wel effectief tegen.  ;D

Nog wat plaatjes van vandaag...
alle leidingen weer es op hun plek gelegd dus zijn steeds de treinen kwijt...
IMGP1391 by Floris Dilz, on Flickr

en natuurlijk gaat t detailgepeuter verder....
bordjes! by Floris Dilz, on Flickr

stoomlokje

en de Floris gaat maar dóóóóór,  ;)  Knap werk  :P :P