eddy, had direct terug gemaild (volgens mij had je ook al eens eerder gemaild? toen ook geantwoord maar verder niks meer gehoord) dus misschien even in je spamvak kijken? en anders even zo openbaar, ja uiteraard graag! (mag de rest gissen waar t om ging

)
Goed. Ondertussen ook nog wat geknutseld. Weer vooral hopeloos tijd weg zitten fikken om volkomen onduidelijke redenen, maar ik had daar zin in. Begon maar even met wat pulken aan het transitje, daarover later meer, toen al mn restjes auhagen-plaat bij elkaar geschraapt om t laatste stuk dak van de ateliers compleet te krijgen (dat gerenoveerde dak van trapeziumplaat had geen ramen meer, alleen wat lichtdoorlatende stukken trapeziumplaat maar dat geef ik straks wel met verf weer, dus er moest een en ander bekleed en dichtgezet worden), alle randen met stripjes bekleden etc... niet spannend maar t moet gebeuren en t duurt lang.
IMGP1257 by
Floris Dilz, on Flickr
Ondertussen zat ik vast wat verder te kijken, namelijk.... wat als dit nou niet t eind van de baan wordt? Ik zou de boel kunnen doortrekken naar rechts, dan komt er eerst de rue de l'enseignement, met huizen en met een overweg (want de overweg die ik al gemaakt heb was een enorme kutklus dus graag meer daarvan

), dan een meter of anderhalf terrain vague met 2 opstelspoortjes en op de achtergrond een vaag garageterrein en daar achter een gezellige snelwegafrit, dan komt de rue henri dunant met nóg een overweg (heuj. kan die dingen nog es leren standaardiseren misschien. of na 3 stuks weet ik hoe ik ze op een handige manier kan bouwen), ineens een snelwegviaduct dwars door het beeld en dan weer anderhalve meter onbestemde woestenij, met op de achtergrond een verlopen café en wat vage bende aan de overkant van de weg, tot het spoor onder de lopende banden van t complex van HF B in ougree verdwijnt, met meest prominent in beeld een van de schoorstenen van de sinterfabriek in ougree. (doorsnee 9 cm in 1:87. serieuze regenpijp dus)
het zou dan een stuk worden van 4 meter lang en een meter diep.
uitbreiding baan by
Floris Dilz, on Flickr
dat zou natuurlijk een serieus aantal modules worden, kan die sowieso nergens kwijt en heb voorlopig andere prioriteiten maar de ellendigheid van dit stuk is eigenlijk nét te lekker om t definitief op te geven, dat komt wel na de midlifecrisis. Ga er dus maar vanuit dat t er nooit van gaat komen.
Ondertussen had ik een tijd terug de wagenwerkplaatsloods zo opgezet dat ik tussen de rechtse wand van de loods en t eindschot van de baan nog met de hand bij een wissel kon dat daar lag en dat had eigenlijk de lengte van de loods bepaald, bovendien was die rechtse wand aan de rechterkant niet gedetailleerd want t zou toch het eind van de baan zijn... maar ja, stél dat.... dan moest die wand toch nog wat detail krijgen van buiten, en om lekker uit te komen met de leidingbrug boven het spoor toch nét een raampje langer... (hal is behoorlijk ingekort dus elk beetje extra lengte is sowieso winst, en 1 raam langer past ie nog net op de module.)
Jahaaaaaaa, jullie voelen m al aankomen, ik heb dus een dag weg zitten fikken op het zinloos 1 raam verlengen van de wagenwerkplaats, en dat gaat hoogstwaarschijnlijk nooit enig nut hebben. Irritante klus was t wel, maar tis weer gelukt en nu is er voorbij t eind van de sporen net als in t echt nog een stukje vloer over waar wat machines kunnen staan, die ik dan ook moet maken, dus a gift that keeps on giving, qua tijd zinloos wegpissen.

(denk wel dat dat er leuk uit gaat zien, op zich)
IMGP1259 by
Floris Dilz, on Flickr
en buiten: leidingbrugsteun valt nu gelijk met de gevel van de wagenwerkplaats links. daar was t dus om te doen. Een beetje stiekem genieten: nummer van de steun is 0, want had ze al vanaf 1 de andere kant op genummerd, kun je tenminste mooi aan de nummertjes al zien dat ik weer es hopeloos achteraf zat te kloten
IMGP1266 by
Floris Dilz, on Flickr
en nu nog even ter afwisseling op het wild geraas en ruwbouw-hak en breekwerk: transitje!
IMGP1254 by
Floris Dilz, on Flickr
IMGP1255 by
Floris Dilz, on Flickr
IMGP1253 by
Floris Dilz, on Flickr
IMGP1256 by
Floris Dilz, on Flickr
Ben tot dusver best wel tevreden met t ding. lekker alledaags hok.
goed, volgende keer meer!