Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Herwig

#1935
Nu toch een beetje ordelijker (dan op je werkbank),  deze professioneel geschilderde huisjes .....
En nonkel Jean-François had nog een pot baby-blauw over,  verf die ze dan maar opgebruikt hebben ...
Ook gezien:  een open venster op de eerste verdieping, nu maar hopen dat de lucht in deze wijk soms in te ademen valt...

Alan On Track

Ontzettend mooi...
Nu ja, mooi in de zin van realistisch, een gezellig of romantisch tafereel is het niet bepaald  :P
maar karakter heeft het zeker.
Doe je de detaillering op basis van foto's?
Ik vind het vooral indrukwekkend hoe je die kleuraccenten krijgt op zulke kleine details
Modelbouw is een kunst

walkerman


SuSke

No need to say more...  :P :P :P

Om van te snoepen wanneer de puzzelstukjes in elkaar vallen en een compositie vormen.
Knap werk Floris.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Nu met wat fijne welberg-grasjes en onkruid... vind t fijn spul om mee te werken!
De tweede tuin (met duivenkot) blijft grotendeels modder want er loopt daar de hele tijd zo'n irritante hond rond die de boel voortdurend aan het omploegen is. Geen idee in hoeverre duiven en een hond samengaan (ik heb wel een idee denk ik) maar dat zoekt de kerel die daar woont maar uit. Geen idee of dat duivenkot uberhaupt nog in gebruik is.

IMGP0025 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0026 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0028 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0024 by Floris Dilz, on Flickr

sdz1976

Dit is geniet met een grote G van mooie lelijkheid  8) :D  8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

raf

duiven en honden gaan te samen .mijn grootvader had wedstrijd duiven en een hond en dat gaf nooit een probleem

wel mooi die koterij
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Ik val letterlijk in herhaling

Citeer
No need to say more...  :P :P :P

Om van te snoepen wanneer de puzzelstukjes in elkaar vallen en een compositie vormen.
Knap werk Floris.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Het is weer grandioos werk. Ga er vooral lekker mee door dan kunnen wij er van genieten. ;)
Groet Pierre.


Ludwigdc

2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Floris

Dank, jongens!
Ondertussen maar weer eens treintjes knutselen. Die schrootbakken maar eens serieus aanpakken...
IMGP0030 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0033 by Floris Dilz, on Flickr

en omdat ik toch bezig was, ook maar een van de bekende drieassertjes verlaagd. Kwam ze tegen op foto's, helaas is alleen de bak te zien dus of deze helemaal klopt weet ik niet. Kan best zijn dat het remwerk en/of de middelste as verdwenen was. Ach, als er betere info opduikt kan ik er altijd nog met de kniptang langs...

IMGP0031 by Floris Dilz, on Flickr

wel een leuk sleepje zo:
IMGP0034 by Floris Dilz, on Flickr

binnenkort al die bakken maar eens in de verf zetten, sommige mooi in de verf, andere afgebladderd en verbleekt.... en moet nog iets verzinnen qua lading.

Decapod

Ik volg dit draadje al een heel tijdje stiekem mee, Floris. Zoveel inspiratie en fingerspitzengefühl, dat doet m'n vingers jeuken en me tegelijkertijd afvragen of ik er nog wel aan zou beginnen als ik jouw sfeervolle bouwsels zie. Groots!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Floris

ja, wat moet ik ervan zeggen, gewoon beginnen, zo ben ik ook beginnen.  8)

modelbouwpatrick

Hoi Floris die bougies zijn dat bestaande kits of zelf geetst , en de bakken denk ik 3d print of zie ik het verkeerd
grtn