Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Floris op 19 oktober 2018, 18:19:57 PM
moah, direct, direct, kostte slechts 8 posts voor het zover was...  :P
evengoed prima trouwens, daar gaat t niet om!
misschien een inspiratie voor meer, eventueel de door U voorgestelde wagon weer te vinden buiten de industrieterreinen van Cockerill ?

krisds

Dat is voor mij ook een beetje de afweging. Alles kopen wat ik leuk vind gaat niet, dus als het een beetje in het thema van mijn baan past ben ik zeker kandidaat.

Floris

inmiddels thuis even in de pot staan roeren en ziedaar, wat eruit kwam:
platte wagens cockerill sambre chertal by Floris Dilz, on Flickr
flink ingezoomde uitsnede uit een foto uit de jaren 90, in chertal dus. Zo te zien hebben de wagen thermohuiven van een type dat ik wel ken uit charleroi, om plakken staal even warm te kunnen houden.

mark7758

Ik heb heel veel foto's maar die wagons staan er niet tussen. :(
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Floris

Goed, tis een beetje slappe hap geweest qua modelbouw hier, maar gelukkig is er nu weer iets spannends te laten zien: de binnenkant van een biervliet-cockerill  8)

Vanwege de mededeling dat de garantie vervalt als je m openmaakt vanwege draadjes enzo had ik toch wel hoge verwachtingen qua binnenkant... Beetje zoiets ofzo:
IMGP5881 by Floris Dilz, on Flickr

maar nee, tis een keurig opgeruimd locje, niks mis mee. Misschien dat er in de nmbs-versie vanwege de verlichting wat meer draad zit... Heb er hier ook een met geluid, nouja, das een wat grotere decoder en een klein speakertje aan 2 draadjes erbij.
DSC_1452 by Floris Dilz, on Flickr

Deze zonder geluid kreeg nog wat extra lood, dat past wel qua kleinere speaker en geen decoder:
DSC_1454 by Floris Dilz, on Flickr

Verder wat details veranderd.... hekjes aan de zijkanten, kleinere brandstoftanks, een ruitenwissertje verplaatst, onder de voetplaat de twee grote luchttanks weggehaald en de kleine aan de andere kant gezet, wat leidingen eraan, klaar voor wat gele verf.
DSC_1456 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_1455 by Floris Dilz, on Flickr

maar goed, dat ga ik eerst maar eens uitstellen, geen zin in dat stresswerk op t moment.  :P
tot volgende week!

Thommy

Owkay... we gaan een nieuw duur dingske ombouwen. Respect
Greetz

Thommy

Floris

Uiteraard. Ga niet voor duur geld zo'n ding kopen en dat ie daarna alleen in de weg staat, ik moet er wel lol van hebben.  8)


Floris

heb er sowieso t geduld niet voor, zelf fixen kost meestal minder tijd dan uitleggen wat t probleem is en met dat ding naar t postkantoor.  ;D
Maar goed, tot dusver geen reden voor, loccies doen het.  8)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

Nou, we zijn weer een stappie verder...
IMGP9616 by Floris Dilz, on Flickr

voor de oplettende kijker is er in de achtergrond nog wat te zien, achter het tweede huis groeit al wat beginnende koterij. Geen erg spectaculaire dingen dit keer maar had dan ook niet veel tijd om te bouwen en mn hoofd stond er ook niet erg naar.... volgende week beter, hoop ik!

Nog een plaatje voor t (toekomstige) sfeertje
IMGP9618 by Floris Dilz, on Flickr

Cozzy

Erg geslaagde make-over van de locjes Floris!  8)
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

prachtige weergave van iets dat eigenlijk helemaal niet mooi is en zelfs triestig is, de teloorgang van de staalindustie in het zuiden van ons land !  ;) Of hoe mooi iets lelijk toch kan zijn !  :)

Cord

Die deprimerende somberheid heeft ook zo z'n charme en dat weet de maker perfect uit te beelden.
En dat voor iemand die uit Utreg komt.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing