Jongens, even een vraagje. Niet zozeer voor mezelf maar meer voor de baas en voor jullie: Ik heb ooit zo'n duitse zesassige zwaartransportwagen omgebouwd naar een wagen die bij cockerill-sambre in charleroi reed:
cockrill sambre wagen nummer 83 88 000 041-5 by
Floris Dilz, on Flickr
Destijds heb ik m wel laten zien hier maar dat was net toen ik ook de eerste huizenkitjes voorstelde dus er is toen weinig aandacht aan besteed verder... maar nu dook het idee hier op om misschien een kleine serie van deze wagens te maken, als daar belangstelling voor is. Wel met wat concessies, want het moet uit de bestaande mallen van de artitec-zesasser komen. Geen glad stalen dek maar een dek met damwandprofiel bijvoorbeeld, en geen speciale rangeerhandgrepen (maar kan ik eventueel een etssetje voor ontwerpen om zelf te monteren)
Nou dacht ik indertijd dat deze wagen alleen in charleroi gebruikt werd en dat er maar 1 was, maar later vond ik nog een foto van de walserij in Chertal (bij luik dus) waar op de achtergrond een rij van zulke wagens lijkt te staan, en als ik dat goed gezien heb maakt dat m natuurlijk wel interessanter. Sowieso suggereert die vrij complete set opschriften wel dat deze wagen wel buiten de poort is geweest. Wie er meer weet, ik hou me warm aanbevolen!
Vandaar dus de vraag: is er belangstelling voor zo'n wagen en moet ik eens de boel aanpoken hier?