Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

en t gaat nog steeds verder... 8)
bij het bordes de boel nog wat aangepast, er moest een muurtje onder de hele constructie maar dat kwam niet uit, dus zaag erbij en opnieuw...
DSC_1938 by Floris Dilz, on Flickr

ondertussen keihard bekistingsplanken krassen op een stuk van de onderverdieping van de ertssilo... ook echt een beetje verspringend, denk dat dit wel gaat kan worden
DSC_1936 by Floris Dilz, on Flickr

en ter motivatie eens de hele berg in elkaar geschoven met wat er tot dusver staat. Ook wel handig voor t overzicht...
DSC_1937 by Floris Dilz, on Flickr


sdz1976

Het ziet er weer erg geloofwaardig uit, zelfs zonder verf 8) 8)

Nu nog een onderstel, en je hebt een echte treinbaan ;) :D

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Michiel

Het laatste overzichtbeeld is weer een machtig plaatje.  8) 8) 8)

Het is facinerend hoe je langzaam de industriële ruïne van onder het "oerwoud" haalt en weer opbouwd in vervallen toestand. Heerlijke modelbouw om te volgen, en meteen ook onnavolgbaar...  ::) ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Decauville_nl


modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

TBCédric

Is een kat in een bakkie! Ga jij er met een vaart door! Ondanks je "rustigere" periode!  :o ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

DFS

inderdaad die laatste foto zegt veel, knap werk !

Floris

Nou, eindelijk weer eens een weekje kunnen leven zonder de handrem dr op, lijf wil weer dus dat betekende flink doorhakken dit weekend. Morgen nog een daggie, dus benieuwd wat daar uit gaat komen... hier vast even de tussenstand. Omdat ik nu weer hard ga loopt de planning meteen achter op mijn tempo: had op werk geregeld dat ik wat extra styreen kon mee bestellen voor de ertssilo, dat zou volgende week geleverd worden... maar ik wilde dit weekend al silo bouwen  8) dan maar voor wat meer geld wat styreen regelen hier in utrecht, dat pak van volgende week komt toch wel op.  ;D
Hier even dezelfde foto als vorige keer maar dan met voortgang.
DSC_1966 by Floris Dilz, on Flickr

het is toch wel een flink ding... en dan mist de hele dakconstructie met onduidelijke hutten bovenop nog. Morgen? hmmmm  8)
DSC_1967 by Floris Dilz, on Flickr

oh wat was beton vroeger toch lekker makkelijk, toen ik gewoon glad styreen acceptabel vond als beton... Ben wel heel benieuwd hoe dit gaat ogen met wash/drybrush enzo.
DSC_1956 by Floris Dilz, on Flickr

Oh en het watertorentje op de hoek... het stond echt letterlijk bovenop de steunmuur, volgens mij gewoon een bakstenen koker met een metalen waterbak erop. Een stalen koker als onderkant lijkt me onwaarschijnlijk (kon geen watertorens met zo'n constructie vinden, watertorens met stalen onderstel zijn eigenlijk altijd open), beton kan eventueel maar wat ik op deze foto zie, dat kleine hoekje dat je ziet onder de lopende band door, das vrij donker en egaal. Ik hou het dus op baksteen.
silo uiteinde by Floris Dilz, on Flickr
eigenlijk raar, ik zou zeggen zet dat ding op een paar stalen of betonnen poten, zeker als ie zo op de rand staat, maar goed, als t zo was was t zo, ga ik niet mauwen verder. Snoeiharde mockup van een pleerol en een flesje soldeervloeistof... zoiets zal t wel gaan worden denk ik, verhoudingen vind ik wel kunnen zo.
DSC_1959 by Floris Dilz, on Flickr
Nu maar es pitten.

Frits.

Dat gaat een schitterend bouwwerk worden zeg. Fascinerend.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

ERVIN

Wow , mega-constructie , hou ik wel van!!

Mag ik je vragen Floris met welke soort lijm jij je styreen lijmt ?

Floris

Revell, met zo'n immer verstopt naaldje. Revell is makkelijk te krijgen en lijmt beter dan uhu en zo.

755philippe

Knap gedaan !!!! Ik blijf steeds je draadje volgen.
Aangezien je zo snel vooruit gaat en alles zo perfekt uitgesneden is zoals ramen e.d. is alles met lat en mes uitgesneden of gebruik je een plotter of ander toestel. Ben momenteel ook bezig met 1 van je bouwwerkjes te maken en een hoogoven op 20km van Luik waar ik een foto vond op i'net.
Mvg

755philippe

Floris

Cool! laat zien!
Ik heb voor andere gebouwen een cncfrees gebruikt, voor dit grote ding is alles met de hand gesneden. Het kan dus allebei. Met een mes en liniaal gaat t prima, al is het bij dik plaat van meer dan 1,5 millimeter wel knap veel en vervelend werk, je moet er dan goed gebruik van maken dat je styreen kan inkerven en dan op die lijn breken. Bij raamopeningen en zo wordt dat lastig, je moet er dan eerst een kruis in maen met een boor en dan lukt het alsnog alleen met geweld en daarna flink vijlen om het netjes te krijgen.

BC911

Super, en nu we hier toch allemaal aan het vragen zijn  ;): kan je wat meer uitleg geven over je methode voor je "nieuwe type" beton?

Blijf zo lekker verder doen zou ik zeggen.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Gerolf

Wow, wat een voortgang (én ook nog erg zorgvuldig)  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw