Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Nürnberg 2015

Gestart door doomslu, 27 januari 2015, 23:35:00 PM

Michael

Citaat van: Paulogic op 02 februari 2015, 17:55:54 PM
Citaat van: just4fun op 02 februari 2015, 13:09:19 PM
Eigenlijk mis ik de typische "gemene muur" bij deze oudere Belgische rijhuizen
Paul

Ik ook  ;D ;D ;D ;D ;D

Kan er even iemand tolken, wat wordt bedoeld met "gemene muur"?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Wanneer rijwoningen in een straat gebouwd worden was de muur tussen de woningen gemeenschappelijk, vandaar "gemene muur".
De dikte van een gemeenschappelijke "gemene" muur was meestal 2-steens of 39cm.
In het straatbeeld zie je die verschijnen als een terugliggend stuk metselwerk, meestal ongeveer 20cm breed. De gevelsteen overlapt de "gemene" gemeenschappelijke muur over een halve steen.

Ik spreek in de verleden tijd, want tegenwoordig wordt de muur niet meer in gemeenschap gebouwd maar elke woning heeft zijn scheidingsmuur op de volledige eigendom staan met een 2cm speling om een akoestische voeg van 4cm tussen de woningen te krijgen. De afwerking van de voeg gebeurd dan met een half-steens muurtje op de kop van de spouw.

Hopelijk is het een beetje duidelijk  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chris

Dikke 900 foto's in deze link, netjes per merk.

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/neurenberg-2015

2 dagen zitten tikken :) Maar het was weer een leuke beurs.

Gert1

De firma Uhlenbrock ontbreekt overal op internet in de lijstjes met nieuwtjes.
Toch waren ze wel op de Messe.

Wat is er aan de hand? Waarom totaal geen nieuws? Waarom geen folders?
Ooit was deze firma toonaangevend. Inmiddels loopt hun systeem in ieder geval qua bedieningssysteem (belachelijk veel toetsen en geen touchscreen)
behoorlijk achter op de concurrentie. Ik had dus eigenlijk de introductie van een nieuwe centrale verwacht, maar niets is minder waar...

Wie weet er meer? Wellicht het team van MSM dat de Messe heeft bezocht?

mvg,
Gert

Binco

Heeft Kristof (VBV) nog wat gezegd over de aangekondigde reeks 51?
Ik neem aan dat deze wel ergens onderaan de lijst zal staan ..? ::)

mark7758

Uhlenbrock geen schokkende nieuwtjes. Meer inhalen van nog te doen en uit te brengen zaken.
Zal straks de folder er weer even bij pakken.


Reeks 51 Niet besproken. Dus nog niet aangekondigd.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

Reeks 51 project is niet dood, is echter ook nog niet gestart. Dat was ook nog niet de planning.

centauri167

Citaat van: Sicco op 03 februari 2015, 17:54:30 PM
Reeks 51 project is niet dood, is echter ook nog niet gestart. Dat was ook nog niet de planning.

Heb je eventueel wel een idee of dit als budget line model of als b-models zou komen ?

Daar mehano deze heeft uitgebracht zou ik eerder gokken op budget line. Alvast een reeks die ik graag zie komen.

dieselfreak

En wat met de electrische locomotieven reeks 22/23/25? Komt er bij VBV ook nog een Beneluxloc, degene die MaTrix heeft uitgebracht maar dan met een degelijke motor en alle details op de juiste plaats?
MC

loebaske

ik heb er van Mehano, maar jammer genoeg ten ziele gegaan en had er wel nog enkele kunnen gebruiken, laat ons hopen dat die nog eens de komende jaren op de markt komt.

bollen neus

Citaat van: dieselfreak op 03 februari 2015, 18:25:53 PM
En wat met de electrische locomotieven reeks 22/23/25? Komt er bij VBV ook nog een Beneluxloc, degene die MaTrix heeft uitgebracht maar dan met een degelijke motor en alle details op de juiste plaats?

MC, der zijn der hier die al willen sprinten en ze kunnen nog niet kruipen, met andere woorden. Het ene is nog niet uitgebracht en ze zijn al aan het kijken wat het volgende is, en maar klagen en zagen dat er niets Belzieks uitkomt en alles te duur is.
Zal de economie geen deugd doen , geld op spaarboekskes verliezen elke week verder hun waarde maar daar houden ze hier geen rekening mee.
Den Eric.

Jurgen

Citaat van: bollen neus op 03 februari 2015, 18:44:13 PM
...geld op spaarboekskes verliezen elke week verder hun waarde maar daar houden ze hier geen rekening mee.
Den Eric.

Ah jawel hé, ze willen hun geld uitgeven. Dat is toch wat we moeten doen als we de banken en de media moeten geloven.  ;D


Maar je hebt gelijk, ik vind het genoeg voor dit jaar, ze mogen stoppen of ik ga bankroet gaan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

@ Eric: klagen en zagen zit nu eenmaal in onze genen, dat is de derde grootste sport voor de Vlamingen, na voetbal en wielrennen. En wat de economie betreft, die is toch al naar de kloten, dus je kan beter je geld uitgeven aan iets waar je plezier aan hebt dan het te laten devalueren op een spaarboekje, da's waar hè?
MC

bollen neus

MC as het nen troost mag zijn ik heb er geen (geld hé)
Den ERic

Sicco

Reeks 22/23/25: is al eerder gezegd op dit forum, op dit moment is er even pas op de plaats omdat de levering van de modellen door LSM niet gaat volgens het gewenste plan. Er moet naar wat ik vernomen heb nog steeds een blauwe en een groene worden geleverd en het plan is zou dan nog steeds zijn dat daarna de 25.5 komt. Maar, en dat geldt ook voor de 51, ik denk persoonlijk dat er goed aan gedaan wordt dat een fabrikant niet teveel hooi op de vork neemt - daar hebben we al last genoeg mee gehad de laatste tijd. Wat VBV nu voor 2015 heeft gepland is vrij overzichtelijk en staat in de folder. De rest is van later zorg. Wat mij betreft alleen maar duidelijk en - inderdaad - goed voor de financiën. En wie weet brengt 2015 ons nog wel wat verrassingen...