Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Nürnberg 2015

Gestart door doomslu, 27 januari 2015, 23:35:00 PM

Sicco

Waar staat die die vervangen is en dat die locs door een ander zijn geïnitieerd?

tufken

Er was hiervoor geen importeur van Piko, het kwam rechtstreeks, ze hadden een zelfstandig vertegenwoordiger, die ook voor andere merken werkt.

Die heeft voor de plannen van de 73 gezorgd en de SPA wagens, nu plots alles naar T2M.

Onze leveringen gingen zeer vlot hiervoor, alles vanuit de fabriek, nu weten we wat ons te wachten staat met Piko ....

Roco komt nu rechtstreeks van de fabriek ..
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


GDE

Persoonlijk denk ik toch dat we beter zijn met een eigen invoerder voor gelijk welk merk , iemand die zijn markt/land en wensen van de klant kent. Toch wel erg dat onze invoerder van piko nu door T2M vervangen wordt nog voor de Belgische rangeerdiesels op de markt komen. Mooie modellen die we toch wel te danken hebben door de moeite die onze eigenste invoerder heeft willen doen.  Zo lees ik op het franstalig TMM forum toch al dat men zich zorgen maakt door de overname van de verdeling door T2M. Hopelijk krijgen we toch veel nummervarianten van de belgische rangeerdiesels door piko en eventuele nieuwe modellen op basis van het onderstel en zoals Sicco al eerder aanhaalde dat de nieuwe invoerder open staat voor mensen met kennis van zaken en de Belgische markt. Toch denk ik dat een eigen Belgische invoerder beter is. Zo wacht ik nog steeds op een uitvoering in tijdperk 4 van de open bakwagen NMBS door roco die eerder al werd uitgebracht in tijdperk 3. Zie modelspoormagazine NR 40 blz 9 ( ja zowat 10 jaar geleden al !) , volgens de beschrijving in het artikel zowat het beste model ooit van deze standaard bakwagen in model gemaakt en die zonder gevolg is gebleven (voor de belgische versie althans) ... vergeten door de invoerder?... Misschien kan Luc eens navraag doen op de messe bij de nieuwe invoerder van roco . Nu bij andere merken is het niet beter. Hoelang klagen de Belgische liefhebbers al niet dat marklin nog steeds geen gewone groene M2 rijtuigen in tijdperk 4 hebben uitgebracht. Zelfs olaerts heeft geen  gewone pakwagen M1 in tijdperk 4 uitgebracht...

doomslu

Belangrijke update op de website!   ;D

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kris

Hallo,
Ik,denk dat dit niet zo'n goede evolutie is
Een importeur in plaats van rechtstreeks bestellen maakt de inkoop alleen maar duurder voor de nog enkele resterende handelaars vermoed ik , met als resultaat dat het verschil met de grote internetleveranciers die meestal rechtstreeks worden voorzien weer groter wordt met alle gevolgen van dien , de 73 is er ook gekomen zonder een importeur
Kris

dieselfreak

Citaat van: doomslu op 29 januari 2015, 19:49:50 PM
Belangrijke update op de website!   ;D




Zoooo, dat ziet er niet verkeerd uit! Is er ook al iets bekend over de toekomstige reeks 59 die VBV gaat uitbrengen?
MC

Brossel

Citaat van: doomslu op 29 januari 2015, 19:49:50 PM
Belangrijke update op de website!   ;D



GAAF!

Bedankt, Luc voor deze foto's! Mijn dag is helemaal goed zo!
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Brossel

Citaat van: Kris op 29 januari 2015, 19:55:42 PM
Hallo,
Ik,denk dat dit niet zo'n goede evolutie is
Een importeur in plaats van rechtstreeks bestellen maakt de inkoop alleen maar duurder voor de nog enkele resterende handelaars vermoed ik , met als resultaat dat het verschil met de grote internetleveranciers die meestal rechtstreeks worden voorzien weer groter wordt met alle gevolgen van dien , de 73 is er ook gekomen zonder een importeur
Kris

Hoe zeer ik jouw reactie en die van anderen wellicht kan volgen...
Maar het lijkt me een zeer voorbarige en nutteloze discussie, zeker in dit draadje over Neurenberg 2015.

We mogen toch aannemen dat er een commerciële gedacht achter zit waar bij de fabrikant (als in Piko) zo veel mogelijk wil verkopen wat wij willen kopen. Hoe ze het regelen...tja dat gaan we wel zien. Het zal ook vast niet veranderen doordat wij hier al meteen een mening geven.
Bevalt T2M Piko niet...dan zullen ze vast wel weer aan de kant gezet gaan worden.
Zolang de mallen van de HLR 73/82 maar blijven bestaan komen er vast allerhande nummervarianten....one way or the other way!

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

GDE

De 82 is prachtig!  Zeer mooi en strak model.... Piko en de medewerkers die dit model hebben verwezenlijkt hebben dit super gedaan  :)

mahtoska1

Hey Luc, Zijn de nieuwe Belgische Z zaken te zien bij Marklin? Vergeet geen foto's te trekken.

doomslu

Kleine update op de website...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

Wat ziet die 91 er mooi uit zeg  :)

Heeeeele kleine opmerking: de foto van de 5407 hoort bij NMJ en niet bij B Models  ;D

doomslu

Citaat van: Sicco op 30 januari 2015, 13:49:01 PM
Wat ziet die 91 er mooi uit zeg  :)

Heeeeele kleine opmerking: de foto van de 5407 hoort bij NMJ en niet bij B Models  ;D
Gelijk heb je!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stevend

Hey Sicco, heb je het over type 91 van lilliput , of  de HDR van B-models ?

Sicco