Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nürnberg 2015

Gestart door doomslu, 27 januari 2015, 23:35:00 PM

tufken

T2M is wel degelijk nu de invoerder voor PIKO vanaf heden.. 
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


doomslu

Straks hebben we afspraak met Roco/Fleischmann. Benieuwd of er al geweten is wie dan nu deze merken zal invoeren...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tufken

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Bolje

Vele groeten,
Ronald

doomslu

Citaat van: Bolje op 29 januari 2015, 13:36:15 PM
Dank voor de update.
Daavoor zijn we hier.  ;)

En nu weer aan de slag!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

Citaat van: loebaske op 29 januari 2015, 08:41:49 AM
laat ons hopen dat dit niet het geval is, want anders word het een soep zoals het  met Roco is geweest  :(

Wat is die soep dan?
Al wat ik weet is dat de keuzes van de Belgische importeur bij Roco erg ongelukkig hebben uitgepakt en dat men te optimistisch is geweest met de oplages. De proto 60 was al een gewaagde keus en ze hadden de pech dat VBV er ook net mee kwam in betere kwaliteit. De Fbl wagen is tevens geen echte bekende Belgische wagen en is vooral in veel te grote aantallen gemaakt in een periode dat er al zoveel op de markt kwam qua erts- en kolenwagens. Nummervarianten reeks 20 deden het volgens mij goed, er zijn alleen teveel van de gele locs geproduceerd. Bolle neuzen heeft men het potentieel laten leggen door niet te gaan voor de reguliere tijdperk IV varianten en voor de rest is er zat alternatief bij andere merken. Kortom, niet erg gelukkig en vooral dom van de veel te grote oplagen, maar men heeft gedurfd, gegokt en een beetje verloren - deels door toeval en deels door eigen schuld. Misschien dat ze ervan hebben geleerd. Ik ben ervan overtuigd dat een beetje ervaring (en ook open staan voor mensen met kennis van zaken van zowel de markt als de modellen die je wilt maken) en een beetje geluk het bal heel anders maakt. Verder heeft het misschien ook een beetje aan Roco zelf gelegen, want ook op de Nederlandse markt heeft men nogal beblunderd met de oplages de laatste jaren en de markt soms verzadigd.

Maar ik weet natuurlijk niet alles....

Michiel

Citaat van: tufken op 29 januari 2015, 11:20:27 AM
T2M is wel degelijk nu de invoerder voor PIKO vanaf heden..
Naar hun website te oordelen is de modeltreinen niet meteen hun passie. Alles van autos, vliegtuigen tot boten, maar geen treinen te bespeuren. Of ze dan ook bewust zijn van een Belgische markt, of sterker Belgisch schaal N? Geen idee. Ik ken de mensen achter T2M niet, maar hun website gooit toch een paar vragen op.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Binco

Citaat van: Michiel op 29 januari 2015, 14:37:59 PM
Citaat van: tufken op 29 januari 2015, 11:20:27 AM
T2M is wel degelijk nu de invoerder voor PIKO vanaf heden..
Naar hun website te oordelen is de modeltreinen niet meteen hun passie. Alles van autos, vliegtuigen tot boten, maar geen treinen te bespeuren. Of ze dan ook bewust zijn van een Belgische markt, of sterker Belgisch schaal N? Geen idee. Ik ken de mensen achter T2M niet, maar hun website gooit toch een paar vragen op.

Je hebt op de verkeerde website gekeken, Michiel.  ;)
Deze is het onderdeel ivm de treinen:T2M-Train

Michiel

Ah! Dat ziet er beter uit. Thanks! Nu hopen dat de nieuwe invoerder het beter doet, want de vorige was toch ontgoochelend. (betreffende Belgisch N dan toch)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loco

Volgens mij is de nieuwe invoerder gewoon Roco-Oostenrijk, rechtstreeks in plaats via omwegen zoals dat ook voor Nederland geldt. Waarschijnlijk wel één vertegenwoordiger voor Nederland en België. Liefst eentje die beide landstalen meester is, en dus ook een mondje Frans spreekt. En voor de rest alles rechtstreeks naar de winkel en bestellen via tinternet.

loebaske

Dat zijn de minste omwegen, hoe meer tussen personen hoe meer er aan de vingers blijft plakken....

Gert1

Citaat van: loco op 29 januari 2015, 17:34:57 PM
Volgens mij is de nieuwe invoerder gewoon Roco-Oostenrijk, rechtstreeks in plaats via omwegen zoals dat ook voor Nederland geldt. Waarschijnlijk wel één vertegenwoordiger voor Nederland en België. Liefst eentje die beide landstalen meester is, en dus ook een mondje Frans spreekt. En voor de rest alles rechtstreeks naar de winkel en bestellen via tinternet.

Nog logischer lijkt het me als de Nederlandse vertegenwoordiger Vlaanderen erbij gaat doen (met maarliefts 7 winkels in Nederland die in een jaar tijd zijn gesloten lijkt het me dat de vertegenwoordiger maar wat blij zal zijn als hij Vlaanderen erbij krijgt...) en als Wallonië vanuit Frankrijk wordt bediend. Vandaag de dag zijn landsgrenzen binnen de EU minder van belang.

mvg,
Gert

BD1701

Is er al iets van Nieuws van info ofzo bij LS-Models, want het is daar tot nog toe redelijk stil rond heb ik de indruk. Is er een nieuwe cataloog, of iets van andere nieuwe brochures ofzo?
 

Herwig

Zwart-op-wit in de website van T2M-trein:     "  T2M = exclusieve importeur van Piko "  .

centauri167

Misschien een beetje off-topic, maar als de vorige importeur van Piko zo goed bezig was, zoals met de rangeerders reeks 73 kennelijk al bewezen is, waarom werd hij dan vervangen ?

Ik ben alvast niet blij met de verwisseling ...