Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nürnberg 2015

Gestart door doomslu, 27 januari 2015, 23:35:00 PM

dieselfreak

@ Sicco: geen probleem, ik heb geduld. Dan kunnen we ons geld nog wat verder laten devalueren op ons onrendabel spaarboekje (ik spreek hier nu niet voor mijzelf want net als Eric heb ik helemaal geen spaargeld, enkel een verzameling dode muizen in mijn kasten).
MC

itchy

Citaat van: Sicco op 03 februari 2015, 20:00:55 PM
Reeks 22/23/25: [...] Er moet naar wat ik vernomen heb nog steeds een blauwe en een groene worden geleverd [...]
Yep, de blauwe is de 2347 ! In de omschrijving (nieuwighedenfolder herfst 2014) staat die trouwens beschreven als "met boord aan zijkant". Ik heb me al suf gekeken maar ik zie niks speciaals aan die zijkant.
?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

Vergelijk de 23-ers maar eens goed, dan zie je wat er bedoeld wordt  :D Een deel van de serie heeft de originele strips midden op de zijwand behouden en een deel niet.

Anarchy

Itchy,

http://www.modeltrein-paradise.com/images/vb_3005.jpg

De blauwe boord net boven de gele band op de zijwand.

Michael

Citaat van: SuSke op 02 februari 2015, 22:34:12 PM
Wanneer rijwoningen in een straat gebouwd worden was de muur tussen de woningen gemeenschappelijk, vandaar "gemene muur".
De dikte van een gemeenschappelijke "gemene" muur was meestal 2-steens of 39cm.
In het straatbeeld zie je die verschijnen als een terugliggend stuk metselwerk, meestal ongeveer 20cm breed. De gevelsteen overlapt de "gemene" gemeenschappelijke muur over een halve steen.

Ik spreek in de verleden tijd, want tegenwoordig wordt de muur niet meer in gemeenschap gebouwd maar elke woning heeft zijn scheidingsmuur op de volledige eigendom staan met een 2cm speling om een akoestische voeg van 4cm tussen de woningen te krijgen. De afwerking van de voeg gebeurd dan met een half-steens muurtje op de kop van de spouw.

Hopelijk is het een beetje duidelijk  ;)

Frans duidelijk, ik ben te lang weg uit België en mijn dialect begint heel ver op de achtergrond te raken, dus ik was de relatie even kwijt tussen gemene (in NL boosaardig) en gemeenschappelijke.
Dank voor de verduidelijking.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Bolje

Ik had deze link toch ook niet gelegd.
Wij spreken over een deel-muur (van elk een gedeelte in eigendom).
Vele groeten,
Ronald

itchy

Citaat van: Sicco op 04 februari 2015, 07:37:14 AM
Vergelijk de 23-ers maar eens goed, dan zie je wat er bedoeld wordt  :D Een deel van de serie heeft de originele strips midden op de zijwand behouden en een deel niet.
Citaat van: Anarchy op 04 februari 2015, 10:35:13 AM
Itchy,

http://www.modeltrein-paradise.com/images/vb_3005.jpg

De blauwe boord net boven de gele band op de zijwand.
Nu je het zegt! En ik had het kunnen weten, want ik heb hier de 2352 (zonder boord, VBV) en de 2348 (mét boord, Märklin). Gek hé, en nu ik het weet kan ik er niet meer naast kijken  ;)
Bedankt allebei
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Reichsbahndampf

#112
.