Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

ESU LokProgrammer software update

Gestart door eve, 27 januari 2015, 09:28:21 AM

PietB

Je kunt ook bij de fabrikant van je virusprogramma een 'false positive' kunnen melden.
Daar help je dan weer andere gebruikers van die scanner mee.
Dan moet je wel het installatiebestand opsturen, maar dat kan de fabrikant van je pakket je verder vertellen.

grt Piet.

SuSke

Citaat van: treinenhobby op 24 mei 2016, 20:38:01 PM
Vreemd genoeg geeft mijn anti-virus programma een melding na installatie van 4.4.22 en verwijderd deze direct.
Bij eerdere versies hier nooit problemen mee gehad, en versie 4.4.20 opnieuw geïnstalleerd en geen problemen.

Dus voor mij even afwachten wanneer ESU met een nieuwe update komt...

Kreeg dezelfde melding als ik de update volgde. De volledig nieuwe installatie vanop de ESU-site liep evenwel zonder enig probleem.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bellejt

hier avast en andere anispyware en geen enkel probleem.

PietB

Citaat van: SuSke op 25 mei 2016, 01:34:47 AM
Kreeg dezelfde melding als ik de update volgde. De volledig nieuwe installatie vanop de ESU-site liep evenwel zonder enig probleem.
Het kan natuurlijk best zo zijn dat er in de update executable een reeks van bytes voorkomen die als virus signature bestempeld zijn.
Juist dan is het een reden om een 'false positive' bij de fabrikant te melden.
Citaat van: bellejt op 25 mei 2016, 08:21:36 AM
hier avast en andere anispyware en geen enkel probleem.
Ik gebruik ook Avast en ook hier geen enkel probleem.

grt Piet.

pandur

NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

PietB


755philippe

Hallo,
Ik wilde even dit draadje gebruiken met de volgende vraag. Is het mogelijk om een Esu Lokpilot V3.0 te upgraden naar V4.0. Dit wegens de extra mogelijkheden die V4.0 heeft.
Mvg



krispy

dat denk ik niet , heb het ooit eens geprobeerd , maar lukte toen niet
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ACFI

Ik dacht dat de V versie op de hardware sloeg, niet op de software.

Maar ik word graag verbeterd als ik het fout voorheb.

ACFI.

Ronald

V3 kan wel naar 3,5 worden gebracht. V4 is een heel nieuwe en dat gaat dus niet :)

pandur

Enkel de V3 Sound decoder kan naar V3,5 geüpgraded worden

Actueel is de versie 4.5.0 zie http://www.esu.eu/download/software/lokprogrammer/
Deze heeft voor de Sound decoders een nieuwe software update (zal automatisch gebeuren bij het schrijven v/d decoder)
Heel interessant bij deze zijn de twee nieuwe "sound" functie's ; Leegloop & Heavy Load , die bijkomend kunnen ingesteld worden

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

pandur

Opgelet;
Bij het upgraden van de soft ware voor LokProgrammer 4.5.0 op een "Stand Alone " toestel (PC zonder internet toegang of oude software zoals XP ) is een bijkomende soft ware noodzakelijk.

De nieuwe 4.5.0 maakt gebruik van de "Microsoft .NET Framework 4.0"
Dit moet op oude toestellen die niet met het internet verbonden zijn zelf geïnstalleerd worden

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

755philippe

Hallo,
Ik wil er wel op wijzen dat het gaat om een gewone Lokpilot en zonder sound in versie 3 up to graden naar versie 4.
Het gaat NIET om een upgrade van de Lokprogrammer. Trouwens dit gebeurt automatisch als je hem opstart.
Mvg

755philippe

Ben

Een LokPilot V3 kun je niet upgraden naar een V4 Philippe. Dat zou al te mooi zijn. ;)

Gr, Ben.

755philippe

Ok, bedankt hiermee kan ik verder en hoef ik niet te proberen om de speciallekes van een LP4 te programmeren.
Mvg