Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Evans Scenery uitspattingen,

Gestart door evan, 25 januari 2015, 14:22:01 PM

modelbaanHO

Zeer knap gemaakt.

Maar allez, 't zou verbazend zijn moest het anders zijn wanneer het door jou wordt gemaakt.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Geert

Dat lijken wel foto's van mijn oprit...

Knap, en die boordstenen maken het geheel af.

Geert 
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Metpetergaathetbeter

Citaat van: modelbaanHO op 30 oktober 2016, 17:08:38 PM
Zeer knap gemaakt.

Maar allez, 't zou verbazend zijn moest het anders zijn wanneer het door jou wordt gemaakt.
of het zou verbazend zijn mocht het niet verbazend geweest zijn  :) ;)

Dirk G


Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 oktober 2016, 18:44:48 PM
Citaat van: modelbaanHO op 30 oktober 2016, 17:08:38 PM
Zeer knap gemaakt.
Maar allez, 't zou verbazend zijn moest het anders zijn wanneer het door jou wordt gemaakt.
of het zou verbazend zijn mocht het niet verbazend geweest zijn  :) ;)

Ik kon het niet beter verwoorden  ;) ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#95
Allemaal bedankt voor de waardering mannen!

Gisteren was ik te gast in Dronten bij de mensen van de MSVD voor de demo landschapsbouw georganiseerd door Michael.

M'n maat Erik en ik hebben er gisteren 7 uur uitleg en demonstraties gegeven om van start te gaan met landschapsbouw. 

Als voorbereiding had ik 3 kleine stukjes van 45cm bij 25cm voorbereid voor verschillende technieken uit de doeken te doen.

Een stukje spoorberm:


Eens stukje spoor langs het water:


Een stukje weg uit pluimkarton met een hoge berm of talud:


Na de demo-dag zagen ze er als volgt uit...







Natuurlijk zijn deze ver van af, maar verder geraken was op 7 uur niet mogelijk wegens droogtijd en bovendien moesten de 34 cursisten kunnen volgen  ;D

Deze middag wou ik de 3 stukjes verder bewerken zodat ze bij de volgende demo in Februari kunnen aangekleed worden met groen en andere details.

Toen ik de nog witte rotsen aan het bewerken was, schoot me een ideetje te binnen om wat te "knippen en plakken"...



De 3 stukjes zijn hierboven gemonteerd en hieronder zijn de naden weggewerkt:



Later als alles droog is nog wat verderr kleuren en verfijnen en we kunnen weer verder...

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

't Was gister weer een geweldige dag, succes verzekerd als Evan En Erik er zijn.
Groeten uit gemeente Dronten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

oebr

Ik kan dat alleen maar beamen.

Bedankt Evan en Erik voor een heel aangename (jullie zijn niet alleen getalenteerde modelbouwers maar ook entertainers) en zeer interessante workshop!
En zeer tof georganiseerd door Michael en Rob !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

BC911

Ik kan alleen maar de reacties hierboven bevestigen. Deze ochtend naar de doe-het-zelf zaak geweest voor een stukje Styrodur ...  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Doornroosje

Spijtig dat ik het heb moeten missen. Een volgende keer hopelijk wel rbij ...

evan

Goede avond,

Omdat ik het nog niet geprobeerd had, heb ik deze middag een teststukje gemaakt met Peco Flex code 75 en Bi-blocs.

Eens het droog is ga ik het nog wat verweren en er dan wat groen rond aanbrengen zodat we nog een mooi fotostukje hebben.




Groetjes en tot later,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Evan, liggen tss die blokken vaak niet meer ballast zodoende dat verbindingsstuk niet zichbaar is ? :-\

evan

Hangt van lijn tot lijn af en het onderhoud...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

3rail

Ziet er weer goed uit Evan. ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99