Evans Scenery uitspattingen,

Gestart door evan, 25 januari 2015, 14:22:01 PM

evan

Als ik je laatste foto's bekijk, ben je aardig op weg!!!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterC

Mooi werk en vooral mooie foto's.  De manier waarop je 'speelt' met natuurlijk licht vind ik prachtig!
Groetjes, Peter


centauri167

een streling voor de ogen, prachtig gewoon !

Koen

Citaat van: evan op 18 september 2016, 18:55:02 PM
Als hij op tijd in Antwerpen zou raken kan ik hem wel meenemen   :)   ;)

Ik vrees dat niet zal gaan daar ik zelf naar het buitenland vertrek.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Citaat van: Koen op 18 september 2016, 20:00:28 PM
Citaat van: evan op 18 september 2016, 18:55:02 PM
Als hij op tijd in Antwerpen zou raken kan ik hem wel meenemen   :)   ;)

Ik vrees dat niet zal gaan daar ik zelf naar het buitenland vertrek.

Mvg
Koen

Ik lees net dat dit in oktober is. Mogelijk kan het dan wel  :). Ik moet nog even overleggen met de achterban  ::).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Goede middag,

Het voorbije weekend was ik te gast bij de vrienden van de MSKK te Oostende op hun 2 jaarlijkse expo. Wederom een ontzettend aangename ervaring. Bedankt mannen en dames!

Deze editie had ik geen baan bij me, maar heb ik als demonstratie een diorama gebouwd voor het publiek terwijl er doorlopend om advies en tips gevraagd kon worden.

Tussen de gesprekken door heb ik dan van enkele styrodur-platen die ik op voorhand had gevormd volgend diorama gemaakt...
De afmetingen zijn 70 bij 35 cm... en op 12 uur tijd ...

Groetjes









Tof, tof... tof!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

nee, nee

knap, knap, knap.... :D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marc goovaerts

En dat heet dan 'tussendoor'... jawadde.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Alweer verbluffend, Evan.
Vooral ook, omdat ik gezien heb op welke relaxe en vanzelfsprekende manier je het dit weekend gebouwd hebt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske


Heel mooi en verdient een plaatsje in de vitrine kast op de stand van MSM forum...

Herwig

#73
aan Evan,           
Ooit al geëxperimenteerd met zo'n (H0) anti-rotslawine-net ?  (zou kunnen...)

>>  Model-rotsjes zijn natuurlijk steeds vastgelijmd, ze kunnen dus principieel nooit op de modelsporen of op Preiser-hoofdjes terechtkomen.

evan

Merci Mannen ;)

@Herwig,  Dat is een leuk detail!  Ik geloof dat op de baan "La Bosse" zoiets ook uitgebeeld wordt.


Een klein beetje modelbouw geprobeerd... gaat als ik geregeld wat kan bewegen en wat rusten.  :)

Ik heb van REE Models een fraaie Draisine.  Echter mist het bakje wat eigengewicht om goede tractie en stroomafname te hebben.

Daarom had ik een tijdje terug reeds een loodblokje gezaagd.  Vandaag heb ik een stukje "dekzeil" er over geplaatst.

Het kleine geneuk...


Met loodblokje...


Materiaal... papieren doekje, verdunde houtlijm en het blokje...


Doekje in lijm gedrenkt, gedrapeerd en laten drogen...


Kleurtje...


En dan na droging wat drybrush met een lichter kleurtje...



Nu rijdt het voortreffelijk :)  Wat volk er in stoppen binnekort en weatheren en deze kan dienst doen op wat diorama's etc...

"Stijve rug" Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.