Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Evans Scenery uitspattingen,

Gestart door evan, 25 januari 2015, 14:22:01 PM

loebaske


Best geslaagd Evan, goede oplossing...

3rail

Goed idee Evan.

2 problemen opgelost in 1 keer. :) :)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

evan

Goede morgen,

Een kleine impressie van een teststukje "spoor 1 of 1/32 kasseien gemaakt met sculptamold.





Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Freek

Zeker dat het geen foto is van de straat buiten? ;D

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

oebr

kan alleen maar Freek bijtreden, mocht je niks gezegd hebben over sculptamold,
het was misschien hooguit de nog wat egale kleur die iets zou verraden hebben, wow !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

SuSke

Knap gedaan Evan.

Toch nog wat vraagjes  ???
wat zijn de afmetingen van de stenen?
In de eerste foto lijken ze me ok, op de 2de misschien iets te groot.
De voegen vindt ik persoonlijk vrij diep, zo blijven die kasseien nooit lang op hun plek liggen, misschien een beetje opvullen met fijn kwartszand en fixeren :-\
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

#82
Merci mannen!

Suske,

De kasseien zijn ongeveer 4mm groot en de voegen kunnen inderdaad nog gevuld worden.  Ze lijken wel een pak dieper door de donkere wash die er tussen zit.  Ze lijken tevens groter doordat het autootje (oud audietje) echt kleine wieltjes heeft

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach


Chrisrail

#84
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Martin Welberg

Naizzzzzzzz, toch ook maar eens die Sculptaprottel gaan proberen  ;)

SuSke

Citaat van: evan op 30 oktober 2016, 13:11:43 PM
... Ze lijken tevens groter doordat het autootje (oud audietje) echt kleine wieltjes heeft ...

Gezichtsbedrog dus.
maar et blijft desalniettemin mooi gedaan
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Een kasseilegger (op de kasseifeesten in Zegelsem waar ik woon) wist me te vertellen at ze vroeger vaak 12-duimers moesten leggen. Is dus +30cm min zaagsnede. Dus 27cm was geen uitzondering > da's 8mm voor spoor 1...

evan

Goede avond,

Ik heb ze gewoon ter referentie eens getrokken met de GSM met een latje er naast.   ;)

Ze zijn 4mm bij 7 a 8mm en de voegen zijn soms wat royaal, maar op de volgende foto zien we dat het weggetje de tand des tijds heeft meegemaakt  ;D





Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Frits.

Een heel knap stukje weg. Alleen in mijn ogen zijn de kasseien wat ruw. Ik zou ze wat gladder willen maken.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.