Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat eten wij vanmiddag?

Gestart door Rangeerduivel, 25 januari 2015, 11:29:35 AM


loebaske

Nu weet ikke wat klaar gemaakt vandaag, was al gans de morgen aan het nadenken zo van "wat eten we weer vandaag"

Metpetergaathetbeter

ik ook brochetten met een frietjes, trouwens een hele (goeie oude)stunt dacht dit of iets dat er heel goed op leek al eens gezien te hebben !

Eigenlijk hypocriet en toch vlees eten ,denk je nu echt dat die dieren doodgekiteld worden maar ja als je je met je neus op de feiten geduwd worden kan het niet !


Groeten Peter ;)

Gerolf

Knap confronterend, maar toch eet ik vlees.
Ben ik nu hypocriet?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gerolf op 26 januari 2015, 00:27:51 AM
Knap confronterend, maar toch eet ik vlees.
Ben ik nu hypocriet?
nee Gerolf, maar de mensen hun ho!uding t.o.v voeding, lief beestje je gaat toch niet... verder het ene stuk vlees na het andere verorberen van eveneens lieve beestjes die ze weliswaar niet gezien hebben ! :-\

vanmiegroet

Tijdens het kijken naar dit filmpje at ik worstjes.
Dankzij dit filmpje heb ik dan nog maar worsten zitten eten
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

centauri167

Een 15 jaar geleden ben ik maar al te goed gaan beseffen wat een dierenleed ik veroorzaak door vlees te eten, iets wat nogal hypocriet is als je je aan de ene kant continu inzet voor de dieren.
Ik ben toen dan ook begonnen met vleesvervangers, maar die troep is echt niet te vreten ...
Uiteindelijk ben ik mijn etenstijl dan maar gaan aanpassen. Maaltijden bereiden die gewoon lekker zijn zonder vlees of vleesvervangers en zo eet ik nu toch ongeveer de helft van de week, de andere week eet ik nog vlees, maar echt marginaal weinig, gewoon voor de smaak.

Op zich is het natuurlijk al erg dat die dieren gedoemd zijn  om op ons bord te eindigen, maar in de natuur heb je natuurlijk ook prooidieren, maar de manier waarop ze die dieren behandelen, dat gaat er vaak zo over ...
Heb enkele maanden gelden eens een reportage gezien over schapen in de wol-industrie in Australië, hoe die "mongolen" die dieren mishandelen om het toch maar wat sneller te laten gaan, niet normaal !