Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wisseldecoder op Twin-center

Gestart door Iebor, 20 mei 2006, 17:49:03 PM

Iebor

Ik heb een litfinski wisseldecoder en die wil ik graag aansluiten op het Twin-center maar ik begrijp de tekst niet helemaal in het boekje van de Twin-center op blz, 40. Er staat dat ik op "VAdd" een virtueel adres op moet geven en op "DAdd" het digitale adres van de magneetartikelontvanger en op "UIT" het uitgangsnummer opgeven waarop de wissel aan de magneetartikelontvanger is aangesloten. Dat laatste snap ik denk ik wel dat zou aansluiting 1,2,3 of 4 kunnen zijn want ik kan 4 wissels aansluiten. Die eerste twee termen snap ik echt niet. Kan iemand mij een voorbeeld geven hoe dat moet?

tony

Hoi Iebor
Vadd is virtueel adres en Dadd is decoder adres. Als je slechts 1 decoder aansluit op de TC zet je alle Dadd op 1. Indien het niet lukt vraag verder raad want ik zit zelf nog in de experimentele fase van het digitaal sporen.
Mvg Tony

INFO

VAdd = 1, DAdd = 1, uit = 1, DF = D
VAdd = 2, DAdd = 1, uit = 2, DF = D
VAdd = 3, DAdd = 1, uit = 3, DF = D
VAdd = 4, DAdd = 1, uit = 4, DF = D
Dit is de eerste wisseldecoder.

Voor de tweede wisseldecoder voor de wisselnummers 5..8

VAdd = 5, DAdd = 2, uit = 5, DF = D
VAdd = 6, DAdd = 2, uit = 6, DF = D
VAdd = 7, DAdd = 2, uit = 7, DF = D
VAdd = 8, DAdd = 2, uit = 8, DF = D

Enzovoort, enzovoort.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

Bedankt INFO, het lijkt allemaal zo simpel en dat is het ook. Maar een hulpje om op te starten is toch heel belangrijk.Ik maak er dankbaar gebruik van.

Iebor

In mijn laatste vraag had ik het over de wisseldecoder van LDT en wel de S-DEC-4-DC, daar heb ik nog een vraagje bij aan iemand die wat verstand heeft van dit dingetje. Ik ben namelijk op zoek naar een paar onderdelen van de print. Wieet iemand de waarde van de resonator, dat is dat blauwe dingetje op drie pootjes en de Muli fuse R050. Kan dit apparaatje ook onder een andere code leverbaar zijn? Of heeft iemand een idee hoe ik deze onderdelen kan testen op goede werking.

INFO

Iebor,

Waarom wil je dat weten, deze onderdelen zijn voor de toepassing geschikt, en als je denkt dat de wisseldecoder niet werkt of kapot is, dan moet je contact opnemen met LDT, en er niet zelf aan gaan zitten. Om de simplele rede als je er geen verstand van hebt, blijf er dan vanaf.

Alleen de waarheid ligt in het midden.