Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

NUMMER 144

Gestart door argilla, 24 januari 2015, 12:37:36 PM

Reichsbahndampf

#45
.

Guy Van Meroye

Citaat van: Reichsbahndampf op 04 februari 2015, 20:01:21 PM
Zoveel bladzijden over een Hollandse stomer !!!!!!
Dat is voor een Belgisch model nog nooit gebeurd. Het aan tal kopers in België zul je wel op één hand kunnen tellen. En voor een beginprijs van EUR 599 is er meer en leuker Belgisch materieel te kopen.
Niet voor herhaling vatbaar!!!
Ik kan begrijpen dat niet iedereen interesse heeft in Hollandse stomers. Maar MSM heeft ook een belangrijke oplage in Nederland, dus onze lezers/abonnees aldaar mogen af en toe ook eens verwend worden. Echt Belgische stomers hebben in het verleden ook de nodige aandacht gekregen. Het leek ons hier aangewezen om een initiatief van een klein-serie fabrikant (wat Artitec toch nog altijd is) te ondersteunen met wat extra informatie/beelden, net zoals we dit ook doen voor onze Belgische kleinserie fabrikanten.
Wellicht zijn er ook een flink aantal lezers die helemaal niet door stoom worden aangesproken, noch Belgisch, noch Hollands, noch Duits.  Gelukkig zijn er 11 nummers per jaar, met hopelijk voor ieder wat wils.
Guy
 

Frans Bosmans

Citaat van: Reichsbahndampf op 04 februari 2015, 20:01:21 PM
Zoveel bladzijden over een Hollandse stomer !!!!!!

Niet voor herhaling vatbaar!!!

Juist wel  :)

Peter

Ons geliefde magazine heet MODELSPOOR magazine en niet BELGISCH MODELPOOR magazine, hoewel het in hoofdzaak over Belgisch gaat, vind ik de ruimere aandacht toch een goede zaak
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

#49
Het is aan de redactie en eigenaars van MSM om te bepalen wat goed is voor het blad. Maar als lezer ben ik toch trots dat we hier in België een kwaliteitsblad hebben. Belgisch! Inderdaad. Omdat het uit deze gedachte is ontsprongen... ooit met voorlopers van MSM in de jaren '80 (oa Rail-Revue). En ik zou het fijn vinden indien dit blad ook met deze oergedachte blijft verder werken. Nu, zolang een buitenlands model aansluiting heeft met het Belgische thema, dan vind ik het prima. Een Franse loc dat ook opereert over Belglsche sporen, buitenlands rijtuigen die tot in Belgische stations komen, een buitenlands prototype dat later verBelgischt werd... dat is allemaal prima voor mij; geen probleem mee. En tot nog toe sluit MSM goed aan bij dit uitgangspunt. ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

DelticPower

Ons MSM verdient een grote pluim, om iedere maand weer een nummer vol modelbouw te presenteren is een grote prestatie. In NL waren er ook enkele, maar zijn in de loop der tijd omgeschakeld naar het grote spoor met nog enkele bladzijden modelbouw. Dus hoop ik dat de redactie veel inspiratie houd om ons steeds weer te verrassen.  :D

Bedankt, groeten Jan Simons

Herwig

zie bericht  [ # 45 ], hierboven:      "reichsbahn"    lijkt plotseling  "verdampt"      ?

Sicco

Gut, hebben we er weer een...  :-[

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 05 februari 2015, 14:08:12 PM
zie bericht  [ # 45 ], hierboven:      "reichsbahn"    lijkt plotseling  "verdampt"      ?
Citaat van: Sicco op 05 februari 2015, 14:48:04 PM
Gut, hebben we er weer een...  :-[

De brave man zal door de reactie van GVM beseft hebben dat hij het niet bij het juiste eind had en heeft zijn uitspraak proberen teniet te doen,hetgeen na één of meerdere citaten natuurlijk niet meer volledig lukt.
Je woorden terugnemen,dat moet toch kunnen?
In ieder geval beter dan een oneindige discussie zonder réele inhoud... ::)

;)

Gerolf

Hij heeft blijkbaar al zijn bijdragen gewist, en zijn mailadres gewijzigd. Tja  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gardevil

Eerst uithalen en als er dan reactie komt stillekes verdwijnen, tja wat moet je daarop nog zeggen?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Herwig

Reichsbahn(dampf) binnen & buiten na 5 bijdragen:     Blitzkrieg .

Metpetergaathetbeter

heeft wel bijna 5 jaar actief geweest !

Herwig

 ( is naar verluidt 0,003 berichten/dag:   géén Blitz(krieg) dus )

vyncky

Citaat van: Guy Van Meroye op 30 januari 2015, 23:49:52 PM
Citaat van: vyncky op 25 januari 2015, 20:35:59 PM
Ik vraag me af van wie p62 is ;)

Als mede L12 liefhebber  ;D

Luc, kan je het al verklappen, of moet ik nog wachten tot vrijdag....  ::)

Yannick

Jérôme Friart is een jonge Fransman uit Zuid-Bretagne, maar met Nederlandse roots. Zijn grootouders wonen in Nederland,
hij kent de lijn dus vanuit zijn kindertijd toen hij daar op vakantie ging. Ik denk dat Jerome één van de weinige Fransen is die Nederlands kan.
Inmiddels werkt hij aan een tweede module, iets voor volgend jaar hopelijk.
Grs
Guy

Bedankt voor de bijkomende info Guy.

Ik vond het een leuk artikel om te lezen. Bij enkele vrienden en huisgenoten, was het zéér herkenbaar. De opzet is dus geslaagd!

Alleen het NS Bakkie (foto 5) stond in de kutzak, en kwam niet van NL  ::)

De overgang van de weg van de module naar de foto is echt geslaagd. En dit is toch niet gemakkelijk

Ik ben benieuwd naar de 2de module :)
station Kijkuit of Luchtbal, geeft meestal bij de noorderburen leuke reacties op de trein ;)

Hopelijk kunnen we dit eens in het echt bewonderen !

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)